dreeke schreef op 13 oktober 2002 @ 21:50:
[...]
Hmm ok, ik dacht dat die kaarten dezelfde chippies hadden als de PCTV series van Pinnacle. Sorry
Met mijn PCTV Pro kon ik ook wel hoger capturen, maar kreeg idd interlacing. Het uiteindelijke resultaat na deinterlacen zag er hetzelfde uit als wanneer ik 384x288 zou vergroten naar 640x480.
Vrij nutteloos dus in dat geval en kreeg ook nog een hoop frameloss vaak.
De PCTV en WinTV kaarten hebben vrijwel dezelfde chipset, maar sommige kaarten schijnen erg bagger te werken in bepaalde combo's.. b.v. Pinnacle + Via chipset + nVidia VGA kaart + AMD CPU.
Dat je vaak frameloss krijgt kan aan verschillende dingen liggen:
- CPU krijgt niet genoeg tijd om te encoden ( ben je met andere dingen bezig?
- HDD krijgt het er niet snel genoeg op ( krijg je met erg lage compresse of geen compressie )
- PCI bus wordt op het moment door andere gebruikt ( NIC, geluid, etc )
- deinterlacen tijdens grabben staat aan ( dit zuipt een hoop CPU tijd )
- bij mij scheelt iig ook 24bit ipv 32bit en 640x480 ipv FULL PAL.
Maar het ligt ook aan het programma waarmee je grabt. Met het programma die ik bij het kaartje heb gekregen ( WinTV 2000 ) krijg ik een veel brakkere prestatie dan met Virtualdub. Ik grab dus alles met da laatste proggie. Werkt prima.
Wat dan ook helpt is, is om het 'scherm' dat je in vdub ziet, uit te schakelen. Dit scheelt immers PCI bandbreedte
Het grote probleem bij mij is, dat ik nooit de interlacing mooi wegkrijg

Ik heb steeds last van een soort 'ghosting'. Twee plaatjes op 1 frame. Als je b.v. iemand met een shotgun snel ziet zwieren, dan zie ik soms ff 2 lopen ipv 1
Daarom ga ik nu proberen met een GF4 met ViVo. Kijken of dat lekker werkt