[Hauppauge WinTV] Capturen

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeft iemand hier al met succes een TV-programma/film gecaptured met een Hauppauge WinTV (Theatre 5.1) PCI TV-kaart in DScaler? Ik gebruik DScaler 4.01 en WinXP, verdere specs onder de specificatielink onderaan in mijn signature. Ik krijg met geen enkele codec (of zonder codec, dus uncompressed) schokvrije opnames.
Mensen hier die dat wel is gelukt in DScaler?? (Of in Premiere 6.5, maar daar kan ik niet tunen om de zender te vinden) Welke codec en settings etc?

• Stan
Niemand hier die met z'n TV-kaart wel netjes programma's en films opneemt?? Zie mijn eerste post plzzzz...

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg het ook in DSCaler niet voorelkaar. WinTV2000 krijg ik geen beeld meer bij(of ik moet weer terug naar de oude drivers/WinTV 2000). Ik gebruik nu DScaler om tv te kijken en Showshifter om op te nemen. Jammer dat de afstandsbediening niet werkt in DScaler.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wcduck schreef op 12 oktober 2002 @ 19:22:
Jammer dat de afstandsbediening niet werkt in DScaler.
offtopic:
Dat kan wel. Kijk maar eens in de FAQ van DScaler...

They made me do it.

• Stan
Mijn afstandsbediening werkt overigens helemaal niet of nauwelijks. Het ligt aan de ontvanger, niet aan de software of de remote, dit kan ik met 100% zekerheid zeggen. Meer mensen met problemen?? Echt heel slecht, jammer :(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook wel eens wat proberen op te nemen op mijn amd 700mhz en een trage hd met 13mb/s max doorvoer snelheid.

Schokte idd vrij veel, zeker op hogere resoluties.

Ik heb nu een veel snellere pc, maar zonder tv kaart helaas. Maar het kan dus heel goed aan een slome harde schijf, trage cpu of door veel te weinig geheugen komen.

Bij videobewerking moet je al snel denken aan:
-Harde schijven in raid 0, scsi enz. Doorvoer snelheid is te testen met atto of hd tach:
http://www.voodoofiles.co...1813&g=1&d=12&s=115134229

-512mb geheugen of meer is handig
-Snelle cpu (maarja, wat is snel. Twee jaar geleden kon je ook capturen, met de cpu's van toen. Misschien moet je minimaal 1ghz hebben om leuk te kunnen spelen).

• Stan
Dit alles lijkt me bij mij toch wel in orde;
AMD XP 2000+ (1667MHz)
512 MB Samsung DDR (2-2-2)
Western Digital UDMA100 8MB 80GB
(Hauppauge WinTV Theatre 5.1 PCI)
(GeForce 4 Ti 4200 128MB AGP4x)

(zie mijn signaturelink voor alle specs uitgebreid)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op welke resolutie capture je? Bij zo'n kaart kan je niet hoger gaan dan 384x288.
Probeer het anders eens met VirtualDub (www.virtualdub.org)
Op www.vcdhelp.com staan ook een hoop nuttige tips.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dreeke schreef op 13 oktober 2002 @ 21:21:
Op welke resolutie capture je? Bij zo'n kaart kan je niet hoger gaan dan 384x288.
Probeer het anders eens met VirtualDub (www.virtualdub.org)
Op www.vcdhelp.com staan ook een hoop nuttige tips.
Dit is onzin :) Ik heb ook precies dezelfde kaart en ik capture met 640x480x24bit

het enige irritante met zulke resoluties is dat je last krijgt van interlacing, dit is wel gewoon op te lossen als je gaat encoden naar b.v. DivX met een deinterlace optie.

C:\>_

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vinnie schreef op 13 oktober 2002 @ 21:25:
[...]

Dit is onzin :) Ik heb ook precies dezelfde kaart en ik capture met 640x480x24bit

het enige irritante met zulke resoluties is dat je last krijgt van interlacing, dit is wel gewoon op te lossen als je gaat encoden naar b.v. DivX met een deinterlace optie.

Hmm ok, ik dacht dat die kaarten dezelfde chippies hadden als de PCTV series van Pinnacle. Sorry :)

Met mijn PCTV Pro kon ik ook wel hoger capturen, maar kreeg idd interlacing. Het uiteindelijke resultaat na deinterlacen zag er hetzelfde uit als wanneer ik 384x288 zou vergroten naar 640x480.
Vrij nutteloos dus in dat geval en kreeg ook nog een hoop frameloss vaak.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Vinnie
  • Niet online
dreeke schreef op 13 oktober 2002 @ 21:50:

[...]

Hmm ok, ik dacht dat die kaarten dezelfde chippies hadden als de PCTV series van Pinnacle. Sorry :)

Met mijn PCTV Pro kon ik ook wel hoger capturen, maar kreeg idd interlacing. Het uiteindelijke resultaat na deinterlacen zag er hetzelfde uit als wanneer ik 384x288 zou vergroten naar 640x480.
Vrij nutteloos dus in dat geval en kreeg ook nog een hoop frameloss vaak.
De PCTV en WinTV kaarten hebben vrijwel dezelfde chipset, maar sommige kaarten schijnen erg bagger te werken in bepaalde combo's.. b.v. Pinnacle + Via chipset + nVidia VGA kaart + AMD CPU.

Dat je vaak frameloss krijgt kan aan verschillende dingen liggen:
- CPU krijgt niet genoeg tijd om te encoden ( ben je met andere dingen bezig?
- HDD krijgt het er niet snel genoeg op ( krijg je met erg lage compresse of geen compressie )
- PCI bus wordt op het moment door andere gebruikt ( NIC, geluid, etc )
- deinterlacen tijdens grabben staat aan ( dit zuipt een hoop CPU tijd )
- bij mij scheelt iig ook 24bit ipv 32bit en 640x480 ipv FULL PAL.

Maar het ligt ook aan het programma waarmee je grabt. Met het programma die ik bij het kaartje heb gekregen ( WinTV 2000 ) krijg ik een veel brakkere prestatie dan met Virtualdub. Ik grab dus alles met da laatste proggie. Werkt prima.
Wat dan ook helpt is, is om het 'scherm' dat je in vdub ziet, uit te schakelen. Dit scheelt immers PCI bandbreedte :)

Het grote probleem bij mij is, dat ik nooit de interlacing mooi wegkrijg :( Ik heb steeds last van een soort 'ghosting'. Twee plaatjes op 1 frame. Als je b.v. iemand met een shotgun snel ziet zwieren, dan zie ik soms ff 2 lopen ipv 1 :o

Daarom ga ik nu proberen met een GF4 met ViVo. Kijken of dat lekker werkt :)

• Stan
Ik probeer het nu dus in alle progs behalve DScaler, waarin het capturen (in versie 4.01 alpha althans) nog niet final / stable is, zoals Adobe Premiere 6.5 en VirtualDub / NanDub, maar het probleem met al die progs is het tunen. Ze zien mijn kaart allen als capturedevice en weten niet dat ik op een freq. moet tunen om een zender te ontvangen. Ze staan dus op sneeuw :(
In NanDub zit wel een tune-optie (na lang zoeken!) maar dit werkt met channels i.p.v. freq. en daar wordt ik niet vrolijk van, zeker niet als ik elke dag iets op wil nemen van TV. Iemand die hier een oplossing voor heeft??

• Vinnie
  • Niet online
Ik vond de tuner van de tv-kaart in het begin al een irritant punt, dus gebruik ik de laatste tijd gewoon de video-in poort :) icm met VCR dus

En dat werkt prima in Virtualdub.

• Stan
Das nou net juist wat ik de deur uit heb gedaan, alsook mijn kapotte TV, om met mijn nieuwe PC door te gaan met TV-kaart met alles erop en eraan en een hoop in en uitgangen. Maar goed, ik snap dat dat ook werkt... :(

• Vinnie
  • Niet online
VCR zou ik NOOIT weg doen. Van een VCR mag je verwachten dat die het allertijde doet. Dat kun je van een PC nooit verwachten :)

anders koop je ff erguns 2e hands een VCR met composite/SCART uitgang ;)

• Stan
Ik bedoel met weg de kast in, hij is altijd handig idd, vooral omdat ik ook een (portable) beamer heb. Maar ik wil ALLES met mn receiver, speakers, beamer en PC kunnen doen hier, das wat ik bedoel.

• Stan
Nog een nieuw probleempje; ik kan in DScaler wel de hoogte instellen (pixels) maar niet de breedte. En ook al staat de verhouding overal goed (1,33 en 4:3 etc.) ik kom maar niet op 'normale' resoluties als 640x480 maar steeds op 640x288 etc. Ik kan prima TV-kijken, maar zodra ik capture wordt het nadeel wel zichtbaar; samengeknepen plat beeld (uiteraard) :(
Hoe krijg ik hem netjes op 320x240 en 640x480 etc.??

• Vinnie
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook altijd gehouden in Dscaler, daarom ben ik ook overgegaan naar Virtualdub :)

Pagina: 1