PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Een andere manier om zeker te weten wat de boosdoener is kan ik verder niet zo snel bedenken.
Neej, k heb helaas geen test CPU die op dat mobo pastAikeleer schreef op 11 oktober 2002 @ 22:51:
Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb laatst nog meegemaakt met een AOpen bordje dat ik geen beeld kreeg en 't mobo was overleden. Hetzelfde heb ik eens gehad met een Asus p5a en daar was de CPU dood. Heb je echt niet iets van een test-CPU in de buurt liggen? Of kan je de CPU ook ergens anders proberen?
Een andere manier om zeker te weten wat de boosdoener is kan ik verder niet zo snel bedenken.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
En dit vat ik ff helemaal niet
Verder heb ik even een overschot aan vraagtekens uit de titel gehaald..eMAeRCe schreef op 11 oktober 2002 @ 22:43:
Owja: Ik heb de search gebruikt, maar bij anderen start ie wel gewoon op.
Verwijderd
Ik had zowat alles wat los en vast zit eruit getrokken (op proc na), geen piep te horen...BalusC schreef op 12 oktober 2002 @ 08:37:
Geen enkele piep, zelfs als geheugen/videokaart eruit zijn getrokken (en de CPU dus gewoon erin zit) betekent meestal een kapotte moederbord.
Ik heb de search gebruikt (ook nog n keer gekickt), maar bij de topics die in de search stonden had niemand precies hetzelfde probleem.Dit staat overigens ook op de troubleshooter zoals aangehaald op Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!
En dit vat ik ff helemaal niet
[...]
Verder heb ik even een overschot aan vraagtekens uit de titel gehaald..
Nee, dat is de pc waar ik nu op zitDjGeRo schreef op 12 oktober 2002 @ 09:10:
Ik denk persoonlijk ook dat het het moederbord is, heb wel is gehoord dat er nogal wat stof in je pc zit
Verwijderd
suc6
Ik had in de search gelezen dat het een geel dingetje moest zijn onderaan mn mobo, k heb niks gevonden...Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 14:17:
heb je je cmos al eens reset, is bij msi meestal met jumpertje op mobo omzetten, kan een verkeerde instelling in bios zijn. Met beetje mazzel dan. Of het nog te koop is die oude hardware, zie tweakers.net pricewatch zou ik zeggen.
suc6
En nog iets wat ik vergeten was te vertellen:
Ik heb de HD ff in een andere pc gedaan en die geeft aan dat er een windows bestand niet gevonden kan worden. Dat betekent dus dat de HD contact had met het mobo. Kan iemand daar iets meer over zeggen of dat dan betekend dat het zeker weten de proc is die stuk is ?
Batterij ???eMAeRCe schreef op 12 oktober 2002 @ 14:25:
[...]
Ik had in de search gelezen dat het een geel dingetje moest zijn onderaan mn mobo, k heb niks gevonden...
Helpt niks...
Ik heb 2 geheugen reepjes van 128 MB sdram (apacer en nog n ander merk) en k heb ze dr beide uitgehaald/ 1 dr in, ander dr uit etc. Helpt allemaal niks... Geen enkele piep te horen...Gianni Rombios schreef op 13 oktober 2002 @ 16:47:
Zeker weten dat het ook niet het geheugen is (meestal het makkelijkst te wisselen)? Op bijvoorbeeld de asus a7v333 piept er ook niks als het geheugen stuk is (hoewel dat normaal "zou moeten").
Ik hoop dat dat het was iig
HeheErikbobo schreef op 13 oktober 2002 @ 17:28:
Had ik ook met me nieuwe mobo. Heb hem maar teruggestuurd, zit nu te wachten op m'n nieuwe
Ik hoop dat dat het was iig
Ik moet ook nog een MSI k7t terugsturen, maarja, niet echt de moeite meer waard
Wat jou probleem betreft eMAeRCe, denk dat er niet zoveel aan toe te voegen is, kunnen denk wel bijna zeggen dat het het moederbord is.
Neem anders is contact op met abit
Verwijderd
Ik heb alles getest op die manier behalve Proc + Mobo, die kan ik helaas niet testen omdat ik geen andere moederplankje of proc heb.Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:37:
HDD in ander mobo werkt zomaar niet hoor. Als je de pc boot met die HDD (andere pc dus dan je huidige) kun je dan wel je primairie master vinden? Zo ja dan is het niet je HDD. Zo kun je alles testen. Probeer eens je systeem te testen met alleen mobo, geheugen en videokaart (en cooling en processor natuurlijk) als dit niet werkt, is het 1 van deze onderdelen. Als je dan ander mobo met gelijk geheugen hebt kun je je geheugen daar testen enzovoorts. Suc6
Ik las net trouwens bij de garantieovereenkomst dat de garantie vervalt als er hardware word toegevoegd/verwijderd...
Je kunt ook het batterijtje er voorzichtig uit wippen en dan voorzichtig zonder al te veel buigen de plus en min van het batterij voetje een sec. of 20 kortgesloten houden (met een draadje/paperclip/schroevendraaier) Dit alles natuurlijk wel met de stekker eruit !
Ik heb dit vaker meegemaakt (ook met m`n huidige board) dat als ik te veel met de bios instellingen loop te klooien het board dood blijft, en dat alleen een bios reset helpt.
Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP
Batterijtje had ik er al uitgewipt, hielp niks. Ik zit trouwens (bijna) nooit met dat systeem in mn Bios, dus daar kan het zowiezo niet aan liggenrontemp schreef op 14 oktober 2002 @ 15:08:
Ik zou zowieso eerst een bios reset doen, moet je ff in de manual zoeken hoe dat bij jouw board moet (als je die niet hebt ff bij de fabrikant kijken).
Je kunt ook het batterijtje er voorzichtig uit wippen en dan voorzichtig zonder al te veel buigen de plus en min van het batterij voetje een sec. of 20 kortgesloten houden (met een draadje/paperclip/schroevendraaier) Dit alles natuurlijk wel met de stekker eruit !
Ik heb dit vaker meegemaakt (ook met m`n huidige board) dat als ik te veel met de bios instellingen loop te klooien het board dood blijft, en dat alleen een bios reset helpt.
En bios klooien was maar een voorbeeld.
Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP
Als ik onderstaand stukje leesBalusC schreef op 12 oktober 2002 @ 08:37:
Geen enkele piep, zelfs als geheugen/videokaart eruit zijn getrokken (en de CPU dus gewoon erin zit) betekent meestal een kapotte moederbord. Dit staat overigens ook op de troubleshooter zoals aangehaald op Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!
dan vraag ik me echt af waarom je niet gewoon direct contact had opgenomen met de leverancier..eMAeRCe schreef op 14 oktober 2002 @ 15:06:
Ik las net trouwens bij de garantieovereenkomst dat de garantie vervalt als er hardware word toegevoegd/verwijderd...Dat word dus ff alle originele hardware in de kast proppen en de kast in elkaar schroeven
.
Dit topic is gesloten.
![]()