De meenste videokaarten hebben een tv-out in de vorm van een s-video (s-vhs) aansluiting. Nu had ik net een Trust Wireless audio/video transmitter aangeschaft, en die heeft geen s-video aansluiting. Dus ik ben op zoek gegaan naar een adaptertje waarmee ik het s-video signaal van de videokaart kan omzetten in een gewoon cinch (tulp) signaal. Deze adapters zijn vrij lastig te vinden, dus heb ik voor de lol iets anders geprobeert wat ook werkt!

Je sluit een s-video (s-vhs) kabel aan op de tv-out op je videokaart. Vervolgens sluit je op het andere eind van die s-video kabel bovenstaande scart-adapter aan. Nu kun je (via de bijgeleverde kabels) de scart-adapter verbinden met de transmitter van de Trust Wireless audio/ video transmitter. En vervolgens krijg je een prima kleurenscherm op je tv! Zo kun ook ieder ander apparaat met wel een cinch video aansluiting, maar geen s-vhs aansluiting met mekaar verbinden.

Je sluit een s-video (s-vhs) kabel aan op de tv-out op je videokaart. Vervolgens sluit je op het andere eind van die s-video kabel bovenstaande scart-adapter aan. Nu kun je (via de bijgeleverde kabels) de scart-adapter verbinden met de transmitter van de Trust Wireless audio/ video transmitter. En vervolgens krijg je een prima kleurenscherm op je tv! Zo kun ook ieder ander apparaat met wel een cinch video aansluiting, maar geen s-vhs aansluiting met mekaar verbinden.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.