Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[El] beste afstandsbediening WinLirc

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb zelf zo'n universele afstandsbedining gekocht die je kunt programmeren.
Nu vraag ik me af welke ik er het beste op kan programmeren voor gebruik mel WinLirc. Zelf heb ik een Aristona(=Philips) afstandsbedining, maar mijn ervaring hiermee is slecht.
Soms herkent hij een toets als de verkeerde toets en programmeren is heel lastig.:(
Graag jullie ervaringen dus ;)

Online LED calculator

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde, ook een universele, lukt ook niet echt :(

• tomvleeuwen
Het probleem is eigenlijk niet dat het niet lukt, maar dat sommige merken (dat kun je instellen) beter werken dan andere met WinLirc. En ik wil natuurlijk het beste :>)

Online LED calculator

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik probeerde het met een philips en een sony, werkten allebei niet goed..... :(

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben wel tevreden met mijn Sony (RM-U306). Lekker veel toetscombinaties en niet zo lomp groot.
Over het algemeen zou ik zeggen: de beste is de remote met zoveel mogelijk IR-ledjes paralel of met het IR-ledje in het midden en niet afgedekt zodat je een zo groot mogelijke afstraalhoek heb. Hou de voorkant eens tegen het licht; dan kan je zien hoe hij zal afstralen...

• tomvleeuwen
Sorry dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben, maar ik heb een universele afstandsbedining die op heel veel verschillende merken gerpogrammeerd kan worden. Nu wil ik eigenlijk weten op welk merk ik hem het beste kan programmeren voor het beste resultaat met WinLirc.

Online LED calculator

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ow, dat maakt niet uit. WinLIRC kijkt gewoon wat er aan raw data wordt verstuurd en dus wat er binnenkomt. Je moet hem dus gewoon zo instellen zodat jij hem het makkelijkst vindt werken... Die raw code geef jij dan een naam en die naam kan je verbinden aan acties in andere programma's...
Pagina: 1