Toon posts:

Harddisk tik, systeem freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM 7200 RPM 20 GB schijf. Ik had vanavond dat ie ineens TIK zei (kunnen die dingen praten dan :) ) m'n mp3 stopte en m'n cd was ook mislukt :( een uhh halve seconde ofzo later ging de mp3 weer verder..

is mijn schijf aan het dood gaan of wat? ik heb nl. geen zin om al mijn data te verliezen

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:19
Leesfout??????????

5564

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een zooi DPTA 7200 RPM schijven...

En wa denk je? tijd geleden ook tik, pok heel de zooi vast..nu werkt alles weer fijn.

Maar ik ruil hem toch maar in

Verwijderd

Topicstarter
tis wel vaker maar het is een duidelijk hoorbare mechanische tik..... zoiets als je koppen blijven hangen zeg maar.....

Het was altijd 's nachts dus ik weet nu pas dat me systeem ff freezed

Verwijderd

ik heb het zelfde gezeik met mn hd maxtor 20 gig maar deze jongen loopt de hele tijd te kloten
ik heb nu een tooltje van maxtor binnen gehaald en daar zit oa een optie op voor lowlevel format is dat een oplossing ?
of heeft iemand andere ideeen ?
please help me

• EricJFKleijssen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:09

EricJFKleijssen

Seti@Home : Rasputin

BanDoge......llf???
Weet waar je aan begint !!!
Low level formatteren (llf)is het eigenlijke formatteren van een HD. Hiermee wordt de schijf fysiek in sporen en sectoren ingedeeld. Llf wordt normaal alleen in de fabriek gedaan en vergt een grote nauwgezetheid (o.a. bepaalde constante bedrijfstemp. van schijf anders heb je een hele exotische en dure onderzetter!!!), hierbij wordt ook aangegeven welke gebieden van een schijf onbruikbaar zijn en gemeden moeten worden (schijf lijkt met hlf foutloos :+ ).

Kortom: voor je aan llf gaat beginnen zou ik je willen aanraden goede lectuur hierover aan te schaffen/lenen en te lezen >:)!

Youth and skill are no match for experience and treachery.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 12:10
Ik had ook het probleem mn harddisks vreemd deden, bleek aan de +12V te liggen, deze was te laag, controleer dat ook eens

Verwijderd

Meestal is een tik inderdaad een mechanisch probleem met de kop. Zou het even heel goed in de gaten houden, want als het vaak gebeurd gaat op een gegeven moment je HD naar de eeuwige datavelden.
Als je nog garantie hebt zou ik hem vervangen.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 juni 2000 00:46 schreef MNM(tm) het volgende:
Jawel! Dit probleem kom ik nog wel eens op de zaak tegen. Probeer eens 't volgende: maak je kast open, zet 't ding aan en rommel eens wat met de voedingsaansluiting (draden) op je HDD. Met een beetje geluk gaat je HDD óók rare tikken geven (lijkt dan ook opnieuw op te starten...) Is dit het geval, dan moet je ff met 'n klein puntbek-tangetje de contacten in de stekker 'n beetje ovaal knijpen. Die koppelstukjes die aan sommige fannen zitten, zijn trouwens helemáál uit den boze!!![/quote]dit was destijds voor mij de oplossing voor dit probleem.
Pagina: 1