AMD XP2200+ Vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb nu zelf zon processor met een Asus A7V333 mammplank erbij, natuurlijk heb ik zelf even het 1 en ander getest met overklokken :D
maximale waar die op boot door alleen het FSB te verhogen is 2,07ghz (fsb van 148)
Ik heb nu ook de CPU/MEM ratio op 4:5 staan en voor de zekerheid mijn FSB op 146 nu.
Nu is echter met PCMark mijn CPU score drastisch verminderd maar liefst 1000punten , als ik hem op standaard 133fsb zet en CPU/MEM op 1:1 zet dan haal ik al 800 punten meer.

Hoe kan dit???

je zou toch zeggen, FSB is veel hoger en geheugen zou sneller moeten lopen, geheugen loopt ook wel sneller als de FSB hoger is alleen de cpu gaat langzamer lopen qua prestaties?

Heb het geprobeerd uit te leggen :P
Kan iemand mij vertellen hoe of wat? (zondag word ie ge-unlocked daar niet van)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

The_Dart schreef op 11 oktober 2002 @ 21:35:
Ik heb nu zelf zon processor met een Asus A7V333 mammplank erbij, natuurlijk heb ik zelf even het 1 en ander getest met overklokken :D
maximale waar die op boot door alleen het FSB te verhogen is 2,07ghz (fsb van 148)
Ik heb nu ook de CPU/MEM ratio op 4:5 staan en voor de zekerheid mijn FSB op 146 nu.
Nu is echter met PCMark mijn CPU score drastisch verminderd maar liefst 1000punten , als ik hem op standaard 133fsb zet en CPU/MEM op 1:1 zet dan haal ik al 800 punten meer.

Hoe kan dit???

je zou toch zeggen, FSB is veel hoger en geheugen zou sneller moeten lopen, geheugen loopt ook wel sneller als de FSB hoger is alleen de cpu gaat langzamer lopen qua prestaties?

Heb het geprobeerd uit te leggen :P
Kan iemand mij vertellen hoe of wat? (zondag word ie ge-unlocked daar niet van)
De performance van de proc gaat omhoog als je FSB van je proc ophoog schroeft. Nu heb je hem zelfs verlaagt!! Hij loopt nu ipv 133mhz op (146/5=29 mhz, 29x4=)116mhz!
Maw, zet je ratio weer terug naar 1:1 en je zal WEL een winst zien!

• GeeMoney
  • Nu online
Epsilon schreef op 11 oktober 2002 @ 21:49:
[...]

De performance van de proc gaat omhoog als je FSB van je proc ophoog schroeft. Nu heb je hem zelfs verlaagt!! Hij loopt nu ipv 133mhz op (146/5=29 mhz, 29x4=)116mhz!
Maw, zet je ratio weer terug naar 1:1 en je zal WEL een winst zien!
Kijk, nu is de aap uit de mouw :P
En hoe kan ik nu dus me geheugen omhooggooien??
of kan dit dan dus gewoon simpelweg niet :( ?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

The_Dart schreef op 11 oktober 2002 @ 21:51:
[...]

Kijk, nu is de aap uit de mouw :P
En hoe kan ik nu dus me geheugen omhooggooien??
of kan dit dan dus gewoon simpelweg niet :( ?
Je geheugen loopt al sneller als normaal
Maar je moet zorgen dat de FSB van je proc zo hoog mogelijk word. Of je daar een 4:5 of een 1:1 ration voor gebruikt maakt niet zo veel uit.

• GeeMoney
  • Nu online
Epsilon schreef op 11 oktober 2002 @ 21:55:
[...]

Je geheugen loopt al sneller als normaal
Maar je moet zorgen dat de FSB van je proc zo hoog mogelijk word. Of je daar een 4:5 of een 1:1 ration voor gebruikt maakt niet zo veel uit.
ok, ik zag namelijk dat met die Ratio van 4:5 mijn geheugen (PC2100) liep als een PC2700 wat erg scheelde in snelheid, dan maar de CPU/MEM ratio weer omlaag en FSB maar weer op 149 :D
Met het unlocken wil ik de Multiplier op 11.5 zetten en mijn FSB op 166, dit is wel gewoon normaal mogelijk dan?