Toon posts:

VMware en windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onder VMware Windows XP geinstalleerd, maar als ik nu geluid probeer af te spelen krijg ik de error: Bad direct sound driver.

Voor het geluid heb ik /dev/dsp ingesteld.
Iemand enig idee?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Rival24

I'll Be Back

Ik geloof dat VMware geen geluid ondersteunt.

(suck me if I'm wrong :P)

Verwijderd

Topicstarter
waarom zit die optie er dan in?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
ik heb onder linux wel eens in windowsXP/VMWare geluid aan de praat gekregen maar dat klonk helemaal nergens naar :)
Je moet in de settings ergens iets instellen....

Verwijderd

Topicstarter
balk schreef op 11 oktober 2002 @ 21:45:
ik heb onder linux wel eens in windowsXP/VMWare geluid aan de praat gekregen maar dat klonk helemaal nergens naar :)
Je moet in de settings ergens iets instellen....
weet je ook wat voor iets je moet instellen? want ben al een uur aan het kutten,
in de search is ook niks bruikbaars te vinden

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

Je opent je Windows XP config file en zorg dat je systeem "uit" staat dus niet suspended. Vervolgens klik je in vmware op "Settings" en klik op "Configuration Editor...". Vervolgens krijg je een schermpje met links een aantal onderdelen waaronder "Sound" ook een onderdeel is, klik daar op. Selecteer nu in het rechtse deel van het venster je device, zorg dat "Start connected" aan staat en klik op de knop "Install" die daar weer onder zit. Klik op OK.

Nu start je je Windows XP in vmware op. Waarschijnlijk ziet Windows dit niet :P . Nu kan je geloof ik Windows naar hardware laten zoeken ofzo. Als het niet gevonden wordt moet je maar gewoon een Soundblaster 16 ofzo pakken omdat het VMWare ding SB16 compatible is.

Succes ermee

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 21:46:

weet je ook wat voor iets je moet instellen? want ben al een uur aan het kutten,
in de search is ook niks bruikbaars te vinden
Ik zit nu in linux, en in de vmware for linux zit het onder 'Settings -> Configuration Editor -> Sound' en dan de goede device instellen. In windows werkt dat ongetwijfeld anders maar zal het z'n weg wel wijzen denk ik.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In je virtuele XP moet je een soundblaster-16 device "vinden".
In Vmware stuur je het geluid waarschijnlijk naar /dev/dsp.
In je .cfg bestand voor de XP-vmware zijn twee extra settings om geluidskwaliteit te beinvloeden:
sound.maxLength="256" en sound.smallBlockSize="64". Invullen als machten van 2 en kijken wat een beetje klinkt (max=512).

Ik doe altijd "start disconnected" en connect het geluid wanneer nodig. Arts en Vmware-sound zijn soms geen vrienden.
Of het acceptabel klinkt..... :? een beetje :)
Pagina: 1