[rh8]verkeerde resolutie gekozen.

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Ik dacht laat ik eens de 1400x1050 resolutie kiezen. NE ja hoor beeld zwart zal wel op een te hoog aantel Hz gestaan hebben, maar is er ook zoiets als safemode? Wnat ik kom al niet bij het login scherm want die staat ook al in de rare res.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Boot opnieuw maar dan in text-mode. Wanneer je bent ingelogd dan doe je "Xconfig" en je kunt jouw scherminstellingen wijzigen. :)
Sim-pel.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
bazs2000 schreef op 11 oktober 2002 @ 21:36:
Boot opnieuw maar dan in text-mode. Wanneer je bent ingelogd dan doe je "Xconfig" en je kunt jouw scherminstellingen wijzigen. :)
Sim-pel.
Hoe kom ik in text mode? is dat op "l" drukken bij als dat voorbij komt want dat doet ie dus niet :(

Ja ik ben een linux noob ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
CTRL+ALT+F1, inloggen met root+rootpass
vervolgens je /etc/X11/XF86Config(-4) editen en daar die gekke res uitslopen (zie je een hele regel waar ze allemaal opstaan, voor elke kleurdiepte zie je een regel)

editen kan je doen met vi (niet aan te raden voor beginners), pico (weet niet of ie in redhat zit, in debian heet ie nano) of joe (schijnt meer aanwezig te zijn in de meeste distros).

Verwijderd

In RH8 kun je veel simpeler Start -> System Settings -> Display veranderen. :).

edit:
Als je iets wilt veranderen in je config, kijk altijd even in Start -> System Settings, daar staan de meeste config tooljes.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 22:10:
In RH8 kun je veel simpeler Start -> System Settings -> Display veranderen. :).

edit:
Als je iets wilt veranderen in je config, kijk altijd even in Start -> System Settings, daar staan de meeste config tooljes.
Jij zou beter moeten weten...

Q: Ik kan niet opstarten in grafische modus want mn res staat verkeerd
A: start op in de grafische modus, ga blindelings naar start -> System Settings -> Display veranderen en hoop dat je zonder iets te zien de juiste knopjes aanklikt

8)7

Verwijderd

_JGC_ schreef op 11 oktober 2002 @ 22:29:
Q: Ik kan niet opstarten in grafische modus want mn res staat verkeerd
A: start op in de grafische modus, ga blindelings naar start -> System Settings -> Display veranderen en hoop dat je zonder iets te zien de juiste knopjes aanklikt

8)7
Uh, ik kan niet lezen. :D. :D. :D.

Nouja, dan is er altijd nog "setup". :D. De console variant van bovenstaande. :Y).

/me is beetje niet-uitgeslapen na leuk barfeestje gisternacht tijdens conferentie. 8)7.
Pagina: 1