pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Vanwege de chroot gaat syslog uit van een systeem tijd gedefineerd in een instelling in /chroot/etc/bla? uit van GMT en da's nu 2 uur vroeger?
Hmm, we zijn nog niet over op wintertijd...
Hmm, we zijn nog niet over op wintertijd...
ik heb een /etc/localtime wat een symlink is naar /usr/share/zoneinfo/nogiets ...
dan ga ik die ook maar eens toevoegen in me chroot.
Stom dat ik daar overheen heb gekeken
dan ga ik die ook maar eens toevoegen in me chroot.
Stom dat ik daar overheen heb gekeken
edit:
update; dat werkt dus niet
iemand nog een andere suggestie
p.s. Slackware 8.1
update; dat werkt dus niet
iemand nog een andere suggestie
p.s. Slackware 8.1
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Uptime leest denk ik uit /proc
zul je dus /proc moeten mounten / mount --bind in de chroot.
zul je dus /proc moeten mounten / mount --bind in de chroot.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
nee, dat is het niet 
* Kees draait ook chrooted named:
/etc/localtime _goed_ gekopieerd?
/dev/null en /dev/random goed staan?
vooral de localtime lijkt mij nogal een essentieel onderdeel (wel ff named opnieuw starten, kill -HUP is niet genoeg vrees ik
)
* Kees draait ook chrooted named:
/etc/localtime _goed_ gekopieerd?
/dev/null en /dev/random goed staan?
vooral de localtime lijkt mij nogal een essentieel onderdeel (wel ff named opnieuw starten, kill -HUP is niet genoeg vrees ik
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Hmm ... my bad ; moet natuurlijk niet die symlink kopieren aangezien hij gechrooted is

Nu klopt het wel
Nu klopt het wel
Pagina: 1