[winxp pro] Inloggen op domein of machine: ander profiel?

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:26
Als ik op een laptop met Windows XP professional inlog - op het 'domein' van de machine dus - en Outlook opstart, krijg ik andere e-mail dan wanneer ik op het (NT 4) domein inlog. Dat gedrag heb ik bij Windows 9x en Windows 2000 nog niet gezien.

Er wordt geen gebruik gemaakt van logon scripts o.i.d. Toen ik inlogde op de machine i.p.v. op het domein moest ik opnieuw een naam, e-mailadres en servers invoeren.

Wat ik wil is dat ze het zelfde profiel gebruiken. Onder 'accounts' staat er maar één (wanneer op de machine wordt ingelogd of op het domein).

Dit zal wel iets heel simpels zijn, maar ik kan het niet op de GoT zoek vinden en ook niet in de MS KB.

Bedankt! _/-\o_

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Je kunt toch gewoon offline inloggen op je domain.. Dan stel je je outlook even in op offline gebruik (als je exchange gebruikt).

Verwijderd

Je maakt gebruik van 2 verschillende users, dus ook twee verschillende (mail-)profielen.

Verder heeft een machine geen eigen "domein", maar log je lokaal in op je machine. Je hebt het hier dus over een lokale account, en een domein-account.

Wat je moet doen is altijd met je domein account inloggen, ook als je off-line bent. Voeg omdat te mogen je domein account toe aan de lokale administrators-groep van je machine. Dan ben je volgens mij weer in het zadel.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:26
leon1 schreef op 11 oktober 2002 @ 21:10:
Je kunt toch gewoon offline inloggen op je domain.. Dan stel je je outlook even in op offline gebruik (als je exchange gebruikt).
Er wordt geen Exchange gebruikt. Alleen 'internet mail'.
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 21:30:
Je maakt gebruik van 2 verschillende users, dus ook twee verschillende (mail-)profielen.

Verder heeft een machine geen eigen "domein", maar log je lokaal in op je machine. Je hebt het hier dus over een lokale account, en een domein-account.

Wat je moet doen is altijd met je domein account inloggen, ook als je off-line bent. Voeg omdat te mogen je domein account toe aan de lokale administrators-groep van je machine. Dan ben je volgens mij weer in het zadel.
Hmmm... misschien is dat idd wel een oplossing. Hoe ingewikkeld is het hele domein-model van MS? Ik snap er weinig van.
Ik weet wel dat die machine geen domein heeft, maar dat wordt wel zo gesuggereerd in het inlogschermpje. Inderdaad is het een lokale account. Op de server (in het domein) en op de machine is dezelfde loginnaam en wachtwoord ingevoerd, zodat de mensen geen twee wachtwoorden hoeven te onthouden...

Helaas krijg ik de melding dat er geen domeinserver is die het wachtwoord kan valideren als ik 'offline' op het domein wil inloggen. Maandag zal ik eens kijken wat er gebeurt als ik die domein account toevoeg als administrator.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.