Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] logitech muis verkracht

Pagina: 1
Acties:

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
HELP!

Ik heb een blauwe led in mijn logitech cordless optical mouse gemod en die brande nog al slapje's. En dus deed de muis niet meer bewegen :( .
Nou heb ik hem eruit gehaald. Maar dan doet ie natuurlijk ook helemaal niets :)
hoe los ik dit weer op.

(ik doe nu dus alles zonder muis :( )

Verwijderd

Wat dacht je van de oude LED er weer in proppen? En anders een blauwe en een rode led bij de lopende IA kopen (zijn superfel & helder)?

Verwijderd

Oude rode ledje weer terugzetten misschien?

Voor een optische muis heb je een ledje nodig met een bepaalde lichtsterkte (een redelijk felle geloof ik). Anders heeft de muis te weinig licht om het naar behoren te doen. Blauwe ledjes werken meestal niet. Er zijn wel speciale felle blauwe ledjes die wel werken, maar die zul je wel niet gehad hebben...

• Freek
Ja die oude led is dus kaduuk. De pootjes zijn eraf :(
Maar ik dacht dat ik hem mischien wel rechtstreeks op de batterijen kon aansluiten.. kan dat?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

thacow schreef op 11 oktober 2002 @ 20:22:
HELP!

Ik heb een blauwe led in mijn logitech cordless optical mouse gemod en die brande nog al slapje's. En dus deed de muis niet meer bewegen :( .
Nou heb ik hem eruit gehaald. Maar dan doet ie natuurlijk ook helemaal niets :)
hoe los ik dit weer op.

(ik doe nu dus alles zonder muis :( )
Ghehe.... cordless optical mouse en daar wil je een blauwe led in zetten? :+

Waarschijnlijk werkt dat ding op 2 penlites? (AA of misschien AAA?)

Da's dus 2x 1,5V = 3V voeding

Een blauwe led heeft zo'n 3,5V nodig om lekker te kunnen branden :o

Waarschijnlijk heb je 2 oplaadbare batterijen erin zitten....

Da's dus 2x 1,2V - 2,4V voeding..... oftewel zo'n 1 volt te weinig aan spanning :D Geen wonder dat dat ding zo zwakjes brandt....

Inderdaad gewoon die rode led terug zetten.

Maar zonder extra batterij kan je het vergeten dat die blauwe led het netjes gaat doen in die optical van je

edit:

Ik zie net dat je led kaduuk is....

2 opties:
1) Nieuwe led kopen (rode, groene of gele maakt niet zoveel uit qua spanning)
2) Extra batterijs in je muis wrotten.... mja, dat wordt met opladen weer een probleem....

Optie 1 lijkt mij de beste :{ en anders moet je ECHT aan het modden gaan >:)

• Freek
Nee geen oplaadbare, maar gewoon 2 aa penlites van 1,5 v :) maar het is ook geen blauwe powerled dus waarschijnlijk zal ie ook niet veel meer gebruiken dan een rooie.

edit:
nou heb ik mischien een goed idee hier heb ik namelijk nog een groene 3mm led uit mijn oude casing, ga ik meteen ff proberen. ik houdt jullie op de hoogte :)

Verwijderd

gewoon een stel mooie (FELLE) blauwe & rode (&witte) leds kopen bij de IA

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

thacow schreef op 11 oktober 2002 @ 20:28:
Nee geen oplaadbare, maar gewoon 2 aa penlites van 1,5 v :) maar het is ook geen blauwe powerled dus waarschijnlijk zal ie ook niet veel meer gebruiken dan een rooie.
Helaas.... dat gaat dus niet op....

Rechtstreeks van de batterijen trekken ZOU je tijdelijk kunnen helpen, alleen is het niet raadzaam om een led zonder voorschakelweerstand aan een voeding (in jouw geval batterijen) te hangen....

Je kan het best wel doen; wat de effecten zullen zijn op je LED weet ik niet; wat het effect op je batterijen zal zijn weet ik evenmin, maar proberen tot morgen kan denk ik niet teveel kwaad.... misschien led kaduuk of batterijen leeg, maar dan kan je wel weer even muizen....
morgen nieuwe led halen en die erin zetten

• Freek
Jah nou doet die groene led het wel mooi :) maar bewegen doet ie nog steeds niet :(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

thacow schreef op 11 oktober 2002 @ 20:52:
Jah nou doet die groene led het wel mooi :) maar bewegen doet ie nog steeds niet :(
Lameraduh: die groene led is gewoon een standaard diffuse led?

Tja, dat wil dus ook weer niet lekker: niet fel genoeg.

Dus: vanavond niet muizen en morgen nieuwe rode/gele/groene heldere felle led kopen (mega bright ofzo) OF muizen met een andere muis OF eventueel proberen: blauwe led dus direct op de batterijen aansluiten; maar eventuele schade aan je led kan ik niet voor instaan... ik verwacht geen problemen wat dat betreft, maar zeker ben ik er dus niet van.... Mogelijk zijn je batterijen dan dus ook vrij vlot leeg.... maar ook daar kan ik niets met zekerheid over zeggen

• Freek
Ach dan maar een avondje niet compoeteren maar morgen wel ff een brighte groene led halen dan maar :) Die gebruiken hoop ik ook niet meer stroom he? :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

thacow schreef op 11 oktober 2002 @ 20:57:
Ach dan maar een avondje niet compoeteren maar morgen wel ff een brighte groene led halen dan maar :) Die gebruiken hoop ik ook niet meer stroom he? :)
Neuh.... de meeste leds vreten gewoon zo'n 20 mA; of het nou rood, geel, groen, blauw of wit is.

Spanning zit dus wel verschil in. Tussen rood, geel en groen zit ook wel wat verschil, maar dat is verwaarloosbaar (1,2V of 1,3V)

Een flink felle, heldere groene led zal het denk ik wel doen.... (en daarvoor hoef je dus GEEN aanpassingen aan je muis te maken)

• Freek
Okay, bedankt voor de help iedereen :D Ik post morgen wel of het is gelukt :)

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
Ik had ook een blauwe led in mijn muis gemod, en toen ik de rode dus log ging solderen soldeerde ik ook een stukje printbaan weg, dus nu heb ik het met draadjes gedaan boven op de printplaat waar de + en de - naar toe gaan, werkt goed hoor gewoon een ultra bright blue led

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

thacow schreef op 11 oktober 2002 @ 20:57:
WAT! een hele avond niet pjoeteren.... :/
ik leef met je mee.... ;)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Freek
Phant0m schreef op 11 oktober 2002 @ 21:11:
Ik had ook een blauwe led in mijn muis gemod, en toen ik de rode dus log ging solderen soldeerde ik ook een stukje printbaan weg, dus nu heb ik het met draadjes gedaan boven op de printplaat waar de + en de - naar toe gaan, werkt goed hoor gewoon een ultra bright blue led
Jah maar dan kan ik me niet voorstellen dant dat een cordless muis was. Want dan is het dus heel wat anders he :)

• Freek
Woei, hij doet het weer. Nu met brighte groene led!! (zal strax ff pics posten). Het enige is dat ie nog niet helmaal goed werkt. Ik heb namelijk een blauwe muismat en ik denk dat de optische lezer blauwe ondergrond met groen licht niet helemaal snapt ofzo. Dus probeer ik het nu ff met een witte :) . Kan iemand dat be-amen dat dat inderdaad zo is?

Verwijderd

probeer het ff op de tafel dan, voor een optische muis heb je geen muismat nodig ... :)

Verwijderd

een witte zuipt nog meer power dan een blauwe :D succes!

• Freek
haha, staat er eigenlijk wel een beetje krom. Ik bedoel een witte ondergrond met groene led :) . Op een blauwe ondergrond raakt ie de weg kwijt en doet hij het soms niet eens. En me blauwe muismat heeft geen plastic toplaag dus die reflecteerd zowiezo voor geen meter :)

Verwijderd

ohhh :P

Verwijderd

maar hij doet het weer goed dus?

• Freek
Jah opzich wel, alleen heb ik weer een probleem :P
Ik had bij het openmaken het scrollwieletje eruitgehaald want dat moet. En nu is er zo'n ijzeren draadje uitgekomen en rateld het wieletje niet meer :( Hij loopt nu dus helemaal heel soepel vrij en bij elke beweging scrollt ie een beetje. Het probleem is dus dat ik nie weet hoe ik nou dat klote draadje er weer in krijg... iemand?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

de groene led van de inkoopactie is een andere groen dan de normale groenen die op je meestal tegen komt hoor,
volgens de lervancier is de groen meer te vergelijken met de blauwe leds dan met gele leds
hetzelfde geldt dus ook voor de spanning.

Verwijderd

thacow schreef op 12 oktober 2002 @ 17:29:
Jah opzich wel, alleen heb ik weer een probleem :P
Ik had bij het openmaken het scrollwieletje eruitgehaald want dat moet. En nu is er zo'n ijzeren draadje uitgekomen en rateld het wieletje niet meer :( Hij loopt nu dus helemaal heel soepel vrij en bij elke beweging scrollt ie een beetje. Het probleem is dus dat ik nie weet hoe ik nou dat klote draadje er weer in krijg... iemand?
Heb helaas geen plaatje voor je maar wel een beschrijving:

1.Haal scrollwieltje eraf

2.in het stukje waar 't scrollwieltje op zit, zit een gaatjeals je er van de zijkant op kijkt. - of te wel, vanuit de muis gezien - van achter naar voren.

3. bovenop de scrollwiel-houder zit een 'gleuf' met een hoek van 90 graden

4. plaats het ijzertje met rechthoekige gedeeltje in 't gaatje aan de zijkant, zodat de rest v.h. ijzertje de gleuf op de bovenkant volgt, en het 'oogje'(druppelvormig) dus op de plaats van 't scrollwieltje valt, deels in de verticale gleuf(die met dat witte smeermiddel als 't goed is)

5. plaats scrollwieltje terug terwijl je 't ijzertje op z'n plek houdt.

6. scrollen en luisteren of ie ratelt.

• Freek
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 17:51:
[...]

Heb helaas geen plaatje voor je maar wel een beschrijving:
Thnx man, nou is ie weer goed. Je moet het maar weten :)

Maaruh ik zal zometeen ff wat foto's maken dan kunnen jullie het resultaat zien

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
je gaat zo'n dure muis modden?

volgens mij is die led niet voor niets rood, heeft wel zijn redenen, alle optical muizen zijn namelijk rood....

Verwijderd

er zijn al meer van dit soort mods gemaakt hoor, het kan dus wel..

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11

Freaked

..

Haha, wannabe prutsen Just Kidding!
Mijn optie zou zijn, eerst even proberen met goedkopere muizen.. maar agja..

Ik weet het ook niet :S

..

• Freek
En hier zijn dan eindelijk de PICS !!!
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCN0122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCN0123.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/DSCN0125.jpg

• Freek
Bij nader inzien ff nieuw topic geopend vanwege het lukken van de mod.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
The Conman schreef op 12 oktober 2002 @ 20:44:
je gaat zo'n dure muis modden?

volgens mij is die led niet voor niets rood, heeft wel zijn redenen, alle optical muizen zijn namelijk rood....
Dat komt omdat rode leds het goedkoopste zijn ;)
Pagina: 1