ADSL modems

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Zo, ik ga binnenkort verhuizen en ik kan op het nieuwe adres geen kabel krijgen, helaas. Nu ben ik sowieso niet echt tevreden met @Home dus heb ik besloten om maar voor ADSL te gaan. Nu valt bbned af aangezien de providers waarmee ze samenwerken me niet echt betrouwbaar overkomen (op Cistron na, alleen ik heb weinig vertrouwen in de cashflow en levensvatbaarheid van Cistron, maar dat is dus niet het punt van dit topic).

Ik heb besloten om maar via XS4ALL te gaan ADSL'en. Ik weet zeker dat XS4ALL goed is, maar alleen die 1024/256 verbinding, tsja.. Daar wil ik dus voor kiezen, nu wil ik niet zo'n Alcatel SpeedTouch DSL ding dat standaard geleverd wordt door de kpn, dus ga ik los een ADSL modem/router aanschaffen. Nu heb ik een aantal merken en modellen op het oog, wellicht dat iemand van jullie ervaringen kan delen met de merken en modellen. Het moet sowieso een modem zijn dat geschikt is voor een ISDN lijn.

Zyxel Prestige 650/652
Alcatel SpeedTouch DSL (v4) 510i (de nieuwe dus)
E-Tech 4 ports ADSL modem/router

Zijn er verder nog merken die ik vergeten ben? En volgens RouterShop kan alleen de E-tech zowel KPN als bbned aan (voor het geval ik ooit eens wil switchen). Persoonlijk lijken de Zyxel Prestige 650/652 het mooist (de 652 heeft een firewall en VPN support). Weet iemand toevallig waar de 652 te koop is?

Bedankt alvast!

Verwijderd

Ik heb een AlliedData Copperjet 810. Op het Xs4all netwerk is deze waarschijnlijk tot router te tweaken, maar dat weet ik niet zeker (iemand?). Op het BabyXL netwerk is-ie iig niet tot router te tweaken ivm bridging ofzo. Max down = 8mbits, max up=512kbits. Verder een prima modem die via ethernet en USB is aan te sluiten. Het lollige daarvan is dat je hem ook op ethernet én usb kan aansluiten. Twee computers tegelijk dus. Heb ik laatst eens getest en het werkte gewoon.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Sixkiller schreef op 11 oktober 2002 @ 20:19:
Nu valt bbned af aangezien de providers waarmee ze samenwerken me niet echt betrouwbaar overkomen (op Cistron na, alleen ik heb weinig vertrouwen in de cashflow en levensvatbaarheid van Cistron, maar dat is dus niet het punt van dit topic).
Sinds een aantal maanden levert Xs4all ook Power Adsl, dit is via Bbned. Dit zou ook een punt kunnen zijn in je keuze.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 11 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

Sinds een aantal maanden levert Xs4all ook Power Adsl, dit is via Bbned. Dit zou ook een punt kunnen zijn in je keuze.
Ja en nee. Ze leveren nog geen Power ADSL voor ISDN gebruikers, EN er worden maar 50 aanvragen per maand behandeld of iets dergelijks. Aangezien ik per 1 november ga verhuizen, en ik vermoedelijk al een week of drie moet wachten totdat ik een Fast ADSL connectie krijg.... Voordat ik Power ADSL heb ben ik wel weer een jaartje verder op die manier :)
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:23:
Ik heb een AlliedData Copperjet 810. Op het Xs4all netwerk is deze waarschijnlijk tot router te tweaken, maar dat weet ik niet zeker (iemand?). Op het BabyXL netwerk is-ie iig niet tot router te tweaken ivm bridging ofzo. Max down = 8mbits, max up=512kbits. Verder een prima modem die via ethernet en USB is aan te sluiten. Het lollige daarvan is dat je hem ook op ethernet én usb kan aansluiten. Twee computers tegelijk dus. Heb ik laatst eens getest en het werkte gewoon.
Werkt die op een ISDN lijn?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:01
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:23:
Die copperjet is wel tot een router te configureren, en dan zelfs nog zo dat die op het bbned netwerk werkt ook. Kijk maar eens op http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien de vigor2600X. Dat is een router met ingebouwd modem.
Volgens de laatste informatie van draytek (fabrikant van dat ding) komt ie binnen enkele weken op de markt.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Heeft er niemand ervaring met de Zyxel overigens? Leek me wel een leuk dingetje, vandaar dat mijn eerste keus daar op viel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sixkiller schreef op 11 oktober 2002 @ 20:34:
[...]

Werkt die op een ISDN lijn?
[quote]
Nee, dat is een analoog modem.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1