[MB] Nvidia's NForce 2......when?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
na een beetje de search te hebben gebruikt kwam ik eigenlijk bitter weinig tegen over de NForce2 van nvidia, dus ik dacht ik ga zelf maar een postje maken.

Nforce2, een paar kleine specificaties.

3 DDR banken, DDR 400 wordt ondersteunt, alhoewel DDR 333, op snellere timings kan.
Grafische kaart zit in de chip ingebakken, prestaties liggen tussen de GeForce 4 mx 440 en 460.
2 monitor aansluitingen, 2 netwerk kaarten, usb 2, firewire.
overigends als je naar de foto's van het moederbord kijkt zie je dat ze 2 monitor of 2 lan aansluitingen hebt, dus ik weet niet of je het ook tegelijker tijd kunt hebben.
ook kan je het nforce2 bord krijg en in verschillende smaken, onderandere zonder ingebouwde grafische kaart.
dit moederbord ondersteund ook de "nieuwe" AMD processoren met een fsb van 333 Mhz.
Dit moederbord wordt geleverd door vele moederbord frabikanten, dus ruime keus.

alleen wie o wie weet wanneer dit moederbord gereleased word? door 1 of meerdere bakkers?

grz

bla?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Q-bone schreef op 11 oktober 2002 @ 20:17:
na een beetje de search te hebben gebruikt kwam ik eigenlijk bitter weinig tegen over de NForce2 van nvidia, dus ik dacht ik ga zelf maar een postje maken.

Nforce2, een paar kleine specificaties.

3 DDR banken, DDR 400 wordt ondersteunt, alhoewel DDR 333, op snellere timings kan.
Grafische kaart zit in de chip ingebakken, prestaties liggen tussen de GeForce 4 mx 440 en 460.
2 monitor aansluitingen, 2 netwerk kaarten, usb 2, firewire.
overigends als je naar de foto's van het moederbord kijkt zie je dat ze 2 monitor of 2 lan aansluitingen hebt, dus ik weet niet of je het ook tegelijker tijd kunt hebben.
ook kan je het nforce2 bord krijg en in verschillende smaken, onderandere zonder ingebouwde grafische kaart.
dit moederbord ondersteund ook de "nieuwe" AMD processoren met een fsb van 333 Mhz.
Dit moederbord wordt geleverd door vele moederbord frabikanten, dus ruime keus.

alleen wie o wie weet wanneer dit moederbord gereleased word? door 1 of meerdere bakkers?

grz
en volgens de benchmarks die er mee gedaan zijn issie VET snel, toch?
maar wat instabiel, nog, maarja, er werd ook door de gasten die t bord aan de testers te leen gaven dat t eignelijk nog niet voor benchmarks gebruikt mocht worden (zou dat inhouden dat t NOG sneller wordt :9~ ?)

maar t leek me wel wat, ik ga t kt400 bord maar niet nemen als upgrade, want die is trager dan een kt333 :(

maar als t nou ook stabiel wordt, weet ik wat mn next bordje gaat worden (aleen als amd een bit gaat opschieten met procs releasen :( anders moet ik toch echt maar een PIV 3 gHz nemen :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 22:31
Ik wacht ook op de nForce 2 mobo's die overigens ook dual ddr ondersteunen maar daar hebben amd cpu's geloof ik niet zo veel aan.

Voor de rest ziet het er kwa benches erg goed uit: http://www6.tomshardware.com/cpu/02q4/021001/xp_2800-13.html

Maar het zal er allemaal vanaf hangen hoe goed de borden leverbaar zullen zijn. De combinatie Nforce2+AmdXp 333fsb+dual ddr+8xagp Geforce zal een vette worden :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Q-bone schreef op 11 oktober 2002 @ 20:17:
Nogal wiedes, er zijn nog geen nForce2 plankjes in productie.. Je kunt overigens wel veel hierover terugvinden op de frontpage:
http://www.tweakers.net/search?DB=Nieuws&Query=nforce2

Wanneer ze komen is nog koffiedik kijken, maar ik gok dat het rond november wordt :)

Niet echt zinnig om over iets nieuws een topic te openen, daar hebben we de frontpage voor. Dicht dus.

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 11-10-2002 20:58 . Reden: ze komen minstens 1 maandje eerder dan gedacht ]

Dit topic is gesloten.