Toon posts:

Tweaken van Modems

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd enige artikels gelezen over het editten van de config-file van je modem, om zo hogere upload/download limieten te krijgen etc.

Jammer genoeg krijg ik nergens een config.bin vast voor mijn modem (Motorola Cybersurfr) Is er iemand die deze config-file heeft, of iemand die zijn modem al succesvol heeft getweakt ?

B.t.w.: Mijn provider is Telenet

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Verwijderd

[retorische vraag mode]

Is dat legaal. Mag je dat van je ISP?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Denk niet dat Telenet daar blij mee is. We willen het zwart op wit zien dat je het officeel mag

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
FAQ Internet & Telefonie
:? Die eikels van Chello/@home/MxStream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij MxStream en de andere ADSL aanbieders wordt de maximumsnelheid door de DSLAM bepaald, buiten het feit dat het niet erg gemakkelijk zal zijn om hier toegang toe te krijgen en je snelheid omhoog te gooien is het ook niet erg verstandig; je kunt er van op aan dat KPN (of welke ADSL provider dan ook) niet blij met hackpogingen zal zijn.

Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:52
Ten eerste, het mag niet van je provider.
Ten 2e, het is eigenlijk gewoon niet mogelijk.

Je kunt in de search kijken of je iets kunt vinden, maar ik geef je weinig kans.

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.