32 of 64 mb meg dat is wel voldoende
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Hier zat ik dus ook mee. Ok, de helft is dus goed. Maar waar is de graphics aperture size nu eigenlijk goed voor???
Als ik me niet vergis, is dat de hoeveelheid systeemgeheugen dat dynamisch gebruikt mag worden door de videokaart om textures op te slaan. Over het algemeen gebeurt niet niet zo vaak, omdat je dan een flinke slowdown krijgt, je wil liever dat het geheugen van je videokaart wordt gebruikt.
Een goed voorbeeld van wanneer dit 'texture-swappen' plaatsvindt is wanneer je met een 32 mb Nvidia videokaart met Quake 3 Arena, Detenator 3.xx (dus zonder text. compressie) map q3dm15 en q9dm9 gaat spelen, het beeld gaat dan op sommige plekken ERG schokkerig, typisch iets van 2-3 FPS. De textures nemen teveel geheugen in beslag en de videokaart gaat systeemgeheugen gebruiken en dat proces vertraagt het geheel.
Nu kan er het één en ander aan dit verhaal niet kloppen of niet compleet te zijn, dus als iemand het aan wil vullen, graag
In elk geval komt het in de buurt, nietwaar?
Een goed voorbeeld van wanneer dit 'texture-swappen' plaatsvindt is wanneer je met een 32 mb Nvidia videokaart met Quake 3 Arena, Detenator 3.xx (dus zonder text. compressie) map q3dm15 en q9dm9 gaat spelen, het beeld gaat dan op sommige plekken ERG schokkerig, typisch iets van 2-3 FPS. De textures nemen teveel geheugen in beslag en de videokaart gaat systeemgeheugen gebruiken en dat proces vertraagt het geheel.
Nu kan er het één en ander aan dit verhaal niet kloppen of niet compleet te zijn, dus als iemand het aan wil vullen, graag
In elk geval komt het in de buurt, nietwaar?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Pagina: 1