ik wil op mijn werk een netwerk hebben tussen twee pc's. Deze pc's staan ongeveer 130m uit elkaar (2 apparte ruimtes). De gebouwbeheerders laten het toe om zelf kabels te trekken, maar wel volgens een door hun bepaalde route. drm een aantal vragen: kan UTP kabel cat5 het aan om naast hoogspanningskabels te liggen? om dat de afstand te groot is moet ik ergens een router plaatsen, welke raden jullie aan? Als kabel trekken te kostbaar/lastig wordt kan ik ook in beide ruimten adsl aanvragen (slechts in één ruimte kabelinternet UPC) daarmee zou ik een VPN kunnen opzetten. is dat betrouwbaar? is ADSL snel genoeg om gegeven te versturen? Heeft iemand nog een andere optie?
p.s op beide systemen draait het programma 'snelstart' het wordt gebruikt om te factureren en voorraad bij the houden. Met name om die laatste is het belangrijk dat er een netwerk komt. de gegevens die verstuurd worden zijn dus voornamelijk aantallen.
p.s op beide systemen draait het programma 'snelstart' het wordt gebruikt om te factureren en voorraad bij the houden. Met name om die laatste is het belangrijk dat er een netwerk komt. de gegevens die verstuurd worden zijn dus voornamelijk aantallen.