Ik heb een MS Access bestand die ik met PHP wil openen, hij bestaat uit meerdere tabellen. Nu kan dit database-bestand-openen met het dbase_open commando en andere dbase_ commando's, maar hoe selecteer ik de tabel die ik wil lezen?
Verwijderd
Moeje dan nie eerst een ODBC server opzetten ofzoiets? ik wil gewoon direct uit het bestand lezen zonder serveruitscheiding... (ik = jasperde_lange, hij was net hier en was vergeten weer in mun eigen account in te loggen)
Je moet even een system DSN aanmaken. Die kan je dan gewoon aanspreken door middel van de ODBC functies in php.
http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php
Ik zou trouwens maar eens ff wat PHP en SQL tutorials doorlezen voordat je hiermee gaat beginnen want je klinkt alsof je nog niet echt weet waar je het over hebt.
http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php
Ik zou trouwens maar eens ff wat PHP en SQL tutorials doorlezen voordat je hiermee gaat beginnen want je klinkt alsof je nog niet echt weet waar je het over hebt.
ik zou die ms access ellende gewoon in mysql overzetten (als je daar gebruik van kan maken). Kun je heel makkelijk met mysqlfront doen (zoek met google even op "download mysqlfront 2.5").
Verwijderd
Het is de bedoeling dat het gewoon met een Access db kan, want die access db wordt niet alleen voor mun script gebruikt, ook voor een hoop andere dingen (programma's).
En ik kan dus niet zelf aan de server klungelen want ik maak het script voor iemand anders, het moet echt puur met PHP en alleen een Access bestandje op de server. En weet iemand verder een goeie php-database-tutorial?
En ik kan dus niet zelf aan de server klungelen want ik maak het script voor iemand anders, het moet echt puur met PHP en alleen een Access bestandje op de server. En weet iemand verder een goeie php-database-tutorial?
www.phpfreakz.nl staan wel wat leuke tutorials.
Verder moet je met www.google.com ook een eind komen.
Verder moet je met www.google.com ook een eind komen.
phpfreakz

Zorg dat je met ODBC een connectie kan maken naar de database.
Vervolgens pak je een mooie SQL tutorial en/of documentatie voor Access erbij, en dan gaat 't allemaal wel lukken.
Zorg dat je met ODBC een connectie kan maken naar de database.
Vervolgens pak je een mooie SQL tutorial en/of documentatie voor Access erbij, en dan gaat 't allemaal wel lukken.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()