Toon posts:

Windows XP Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie:

pc1: 1 pc met windows xp met het ip-adres: 192.168.1.1
pc2: 1 pc met windows xp met het ip-adres: 192.168.1.2

Wanneer ik bij pc1 netwerkomgeving aanklik en dan zoek computers in werkgroepen dan ziet hij de andere pc wel. wanneer ik dan die pc aanklik duurt het heel lang voordat ik de melding krijg: \\pc2 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van deze server als u wilt weten of toegangsmachtigingen hebt. En: kan het netwerkpad niet vinden.

Wanneer ik bij pc2 netwerkomgeving aanklik en dan zoek computers in werkgroepen dan duur het weer heel lang voordat ik de volgende melding krijg: Thuis is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.

Ook lukt het niet om te pingen van pc2 naar pc1. Andersom lukt wel.

Wanneer ik netwerkomgeving aanklik op pc2 dan geeft hij gelijk aan:

Internet-gateway Lan Verbinding 3 op PC1 is ingeschakeld. Hij ziet dus de andere pc wel maar voor de rest doet ie nix. Ik kan de lan-verbinding op pc1 wel uitschakelen vanaf deze pc.

Ik heb al gezocht op GOT en Internet. Ik kan de oplossing niet vinden. Help me!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Ook lukt het niet om te pingen van pc2 naar pc1. Andersom lukt wel.
Er staat een firewall op pc1, zet die uit.

Zijn de users op elkaars machine bekent ?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
De firewall staat uit en de accounts zijn aangemaakt. Nog steeds hetzelfde... Klote dus!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zover ik weet moet er wel wat geshared staan op de pc die je benadert, als dat niet het geval is dan kan je ook geen connectie maken.

edit:
als je op pc1 in internet exploder \\pc1 intikt wat krijg je dan te zien?
als je op pc2 in internet exploder \\pc2 intikt wat krijg je dan te zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel bij beide pc's een aantal dingen geshared staan. Als ik intyp wat jij zeg komen deze te voor schijn.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens maak ik gebruik van xp prof. edition.

Help me!

Verwijderd

Er zit een fout in windows xp die dit niet toelaat, zelfs met service pack 1.
Om netwerk verbinding te krijgen moet op bijde computer op de zelfde acount inloggen, met het zelfde paswoord.

Vervolgens ga je naar netwerkomgeving en mijn netwerkverbindingen, je klikt nu "Thuisnetwerk of klein bedrijf netwerk instellen" u voert de installatie uit en zorg hierbij dat u de zelfde werkgroepnaam invoer (let op hoofdletters).

Als u dit op beide machines gedaan hebt, moet u alle netwerk bronnen even verwijder uit mijn netwerk locaties, start bijde pc opnieuw op, en share ze opnieuw !

Nu moet het werken, is dit niet het geval, probeer het dan met een clean install van bijde machines, dan werkt het 110%

Veel netwerkplezier !!

Verwijderd

nog een tip zet ipx aan werkte bij mij ook ik had hetzelfde problem..je zet ipx aan en voila instant netwerk

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties... ik ga het morgen proberen en dan horen jullie weer van me of het gelukt is!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:20:
Er zit een fout in windows xp die dit niet toelaat, zelfs met service pack 1.
Om netwerk verbinding te krijgen moet op bijde computer op de zelfde acount inloggen, met het zelfde paswoord.

Vervolgens ga je naar netwerkomgeving en mijn netwerkverbindingen, je klikt nu "Thuisnetwerk of klein bedrijf netwerk instellen" u voert de installatie uit en zorg hierbij dat u de zelfde werkgroepnaam invoer (let op hoofdletters).

Als u dit op beide machines gedaan hebt, moet u alle netwerk bronnen even verwijder uit mijn netwerk locaties, start bijde pc opnieuw op, en share ze opnieuw !

Nu moet het werken, is dit niet het geval, probeer het dan met een clean install van bijde machines, dan werkt het 110%

Veel netwerkplezier !!
Ik heb dit geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Als ik bij pc2 aanklik zoeken naar computers in werkgroepen dan geeft hij aan dat Netwerk2 (=werkgroepnaam) niet toegankelijk is. Wanneer ik bij pc1 zoeken naar computers in werkgroepen aanklik dan geeft hij na vrij lange tijd wel de andere pc weer, maar als ik die dan aanklik geeft hij aan dat die pc niet toegankelijk is en dat ik er waarschijnlijk geen rechten toe heb.
Ze zijn allebei onder dezelfde naam + password ingelogd. Ik word hier een beetje gestoord van....

Verwijderd

Topicstarter
is er nog iemand die een oplossing weet?

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Bij mij thuis heb ik een aantal pc's in een netwerk met allemaal windows xp pro en ook eentje als server. Mijn eigen pc heeft 3 gebruikersaccounts ingesteld staan (geen gastaccount),(gebruik ze nooit maar goed).
De server heeft geen gebruikersaccounts (behalve de standaard account natuurlijk) en dus geen wachtwoord.
Ook de andere pc's (behalve mijn eigen) hebben geen accounts en geen wachtwoord.
Bij mij werkt alles perfect.
Ik gebruik een iprange tussen 192.168.0.1 (server) tot 192.168.0.15 (clients).

Ik heb verder ook alleen de gate way ingesteld op 192.168.0.1 (server dus), ik weet niet of de standaard firewall in xp ook voor LAN geld maar misschien moet je die nog uitzetten.

Heb je wel op bijde pc's dezelfde werkgroepnaam ingesteld?

Ook kun je proberen om op beide pc's de gastaccount in te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al staan zoals je beschreven hebt. uiteraard hebben ze dezelfde werkgroepnaam.

ik word een beetje gestoord van dit probleem. help me!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

ik heb n soortgelijk probleem gehad... Maar dat was opgelost toen ik de wizard thuisnetwerk had uitgevoerd en zo'n diskette had laten maken. Vervolgens heb ik met die diskette op het andere systeem de installatie nogmaals uitgevoerd... Raar, maar toen werkte het wel! Als ik hetzelfde deed maar dan zonder die diskette werkte het niet...

Misschien het proberen waard?!

Verwijderd

draai de kabel eens om. Indien dan opeens de andere pc het probleem heeft is je kabel gaar. Anders weet ik het iig niet meer. Alle netwerkzooi verwijderen, rebooten en weer installen kan dan nog helpen en anders clean install.

• Master__R
Ook niet ergens een heel piepklein typfoutje staan? Een typefout kijk je in je instellingen namelijk heel snel overheen.

Schrijf anders alle instellingen zoals je ze wilt hebben even op, verwijder dan alles wat je nu hebt staan en begin even helemaal overnieuw.
1 foutje en niks werkt meer...
Clean install is altijd een oplossing uiteraard.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
klinkt maf, maar verander de Netwerkkaarten op je gateway-machine eens van slot.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Belangrijk bij dit soort dingen is:
- Zorg dat je in de zelfde werkgroep zit
- Guest account moet AAN staan
- Bestands en printer deling moet ook aan staan bij netwerk opties
- Zet in mapoties (verkenner) eenvoudig delen aan
(verkenner, extra, mapopties, weergave, aanvinken: eenvoudig delen van bestanden gebruiken)

Suc6

• Master__R
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 13:49:
...
...
Hoeft niet want heb ik ook op geen enkele pc aanstaan en alles is gedeeld en zichtbaar op alle pc's.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Belangrijk bij dit soort dingen is:
- Zorg dat je in de zelfde werkgroep zit
Lulkoek. Het enige waar Internet-sharing op let is het IP-adres.
Werkgroepen hebben niks te maken met rechten of met het netwerk uberhaupt.
Da's handig. Als je dan vergeet de XP-firewall aan te zetten, kan de hele wereld kijken welke warez er op je pc staan. 8)7
- Bestands en printer deling moet ook aan staan bij netwerk opties
Da's handig als je files wil overzenden. Als je alleen maar internet wil delen, kun je dit rustig uitlaten.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27

Xtremelead