[PERL 5.8.0] onverklaarbare fout

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
Ik heb een scriptje dat elke keer de volgende fout geeft:

Use of uninitialized value in concatenation (.) or string at /usr/local/www/domain.com/cgi-bin/contactme.cgi line 100., referer: http://www.domain.com/contactus.cgi

Zo op te lossen zou je denken. Todat je in regel 100 gaat kijken:

print KID_TO_WRITE qq~Return-Path: <postmaster\@domain.com>

Ik zie daar niks vreemds aan. Het moet over die @ gaan, maar die is toch geescaped? Overgens werk alles gewoon, en in de uitvoer (mailtje dat word geschreven) is ook niks vreemds te zien.

Iemand ideeën? Word een beetje gek van die foutmeldingen...

Verwijderd

Die regel is niet correct, je opend een quote met qq~, maar sluit hem niet af met ~; Of staat dat de volgende regel?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
je hoeft toch ook niet te escapen als je quote :?

print qq~lalala dinges@sss.ddd blub~;
is toch correct?

Verwijderd

Nee, want qq is 'hetzelfde' als ", en dan moet je escapen, als hij q gebruikt zou hebben niet :)

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 19:39:
Nee, want qq is 'hetzelfde' als ", en dan moet je escapen, als hij q gebruikt zou hebben niet :)
Kijk dan vergis ik me met q.

Waar dient qq dan uberhaupt voor? Als print "

" hetzelfde doet als print qq<delimiter>

<delimiter>; dan gebruik je toch lekker print?

• Klaus_1250
Ik heb maar 1 regel uit het scriptje gepost, de afsluitende ~; staat verder beneden. Maar zoals ik al zei, alles werkt perfect, geen probleem, alleen die foutmelding?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zit er tussen de ~ delimiters een variable die niet geset is?

• Klaus_1250
duhhhh, nope. Daarbij, het gaat dus SPECIFIEK om de regel (100) die ik gepost heb (das namelijk de regel waar de fout in zou zitten).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat weet je niet zeker...hij heeft een fout in de opdracht die op regel 100 begint, als jij vijf regels vult met dat print-statement dan kan daar ook best de fout zitten. Kun je het hele statement eens posten?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Limhes schreef op 11 oktober 2002 @ 20:58:
[...]

Kijk dan vergis ik me met q.

Waar dient qq dan uberhaupt voor? Als print "

" hetzelfde doet als print qq<delimiter>

<delimiter>; dan gebruik je toch lekker print?
Die vraag is vrij eenvoudig te beantwoorden. Stel dat ik een frase heb met een onnoemelijk aantal quotes, waar ik ook nog in wil interpoleren. Ga ik alle quotes dan escapen? In jouw optiek wel, maar ik zie het liever zo.

print qq/\n"Dit is zowel leesbaar", voegde hij eraan toe, "als verbluffend handig"\n/

Uiteraard zijn de delimiters uitwisselbaar voor andere tekens.

• Klaus_1250
odysseus schreef op 12 oktober 2002 @ 12:31:
Dat weet je niet zeker...hij heeft een fout in de opdracht die op regel 100 begint, als jij vijf regels vult met dat print-statement dan kan daar ook best de fout zitten. Kun je het hele statement eens posten?
Thanx, als dat zo is, dan kom ik wel verder (weet het denk ik al)!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op 13 oktober 2002 @ 22:13:
Thanx, als dat zo is, dan kom ik wel verder (weet het denk ik al)!
Leuk dat je /14 dan met je vraag laat zitten nu je het antwoord weet. Zeker wanneer je eerder in de draad al een zeer asociale opmerking maakt naar iemand die je wil helpen en achteraf waarschijnlijk zelfs gelijk blijkt te hebben.

* tomato kan zich voorstellen dat mensen niet zo'n zin hebben op zo'n manier iemand te helpen :/

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Graag gedaan :)

• Klaus_1250
tomato schreef op 14 oktober 2002 @ 10:08:
[...]

Leuk dat je /14 dan met je vraag laat zitten nu je het antwoord weet. Zeker wanneer je eerder in de draad al een zeer asociale opmerking maakt naar iemand die je wil helpen en achteraf waarschijnlijk zelfs gelijk blijkt te hebben.

* tomato kan zich voorstellen dat mensen niet zo'n zin hebben op zo'n manier iemand te helpen :/
nou nou, zo was het ook niet bedoeld hoor...
Pagina: 1