[ADSL] Problemen met nieuwe modem

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
(voor kort verhaal zie onderste regel)

Eergisteren ging ik dus inet installen bij me vriendin: werkte dus niet. Modem werdt niet herkent ofzow. Naar de helpdesk gebeld: centraal probleem. Modem is nie goe. Ze zouden terugbellen gisteren. hebben ze niet gedaan dus heb ik dat maar gedaan. Ze hadden het dus zo druk dat ze me niet konden bellen ( :r ). Maargoed, ze zeiden dat ze een nieuwe modem zouden opsturen maar dat ze daar eerst nog ff over zouden bellen. Werd de pa van me gf vandaag gebeld dat ie wat dingen moest doen ofzow, maar hij weet dus 0,0 van computers. Dus Zei ie dat ze maar rond 6 uur moesten bellen.

Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand wat over dit probleem?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ehm, ik zou er wat van kunnen weten...

Maar misschien is het dan handig dat je het volgende verteld:

1) Os van je pc
2) Adsl provider
3) Adsl leverancier
4) Merk adsl modem
5) Type adsl modem
6) En als belangrijkste ... Wat je probleem nou is ... want je zegt wel wordt niet herkent, maar daar kan niemand je mee helpen.

• ajampaniki
Het heeft volgens hun niks met het os of comp te maken, maar puur met de modem. Maar omdat ze zeiden dat we wat moesten doen met de comp ofzow (weet het ook nog niet precies) wilde ik wel weten of meer mensen het hebben.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, maar als je dan geen goede omschrijving van je probleem geeft, het type + merk moden en geen adsl provider/telco noemt hoe moet iemand dan ooit kunnen weten of diegene hetzelfde probleem heeft ?

Als jij die info geeft, misschien heb ik dan ooit wel eens iets erover gelezen en kan ik je ermee helpen.

• ajampaniki
Ok het probleem is voor iedereen gewoon hetzelfde: foutcode 10. Moden wordt niet herkend. het maakt volgens mij geen hol uit welk provider of os enzo je hebt, ligt alleen aan de modem. Maargoed, here goes:

Modem is dus de speedtouch 330.
Os is win xp
leverancier: kpn
provider: planet

Verwijderd

voor windows Xp heb je toch een update/nieuwe driver op internet ? misschien ff zoeken, en dan dat met de hand installeren

• ajampaniki
Nou probleem is opgelost: twas dus gewoon een produktiefout. Krijgen een nieuwe modem.

Verwijderd

In je eigen vraag geef je dus gelijk het antwoord :?

Waarom dan uberhaupt nog het topic openen :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, foutcode 10 is gewoon een defect modem. Er zijn er in september zo'n beetje 15.000 uitgeleverd volgens mij en daarvan was minder dan 0,5% defect... Dat resulteerde soms in foutcode 10 en als je pech had met windows in corrupte bestanden. Modem moet gewoon geruild worden en daar hoef je geen verstand van pc's voor te hebben hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1