Ik denk ook dat intel het nog wel ff uithoud.
Net als mijn voorganger moet er heel wat gebeuren (hersenspoeling ofzo) voordat ik er ook maar een seconde aan denk om een intel CPU in m'n systeem te proppen.
Maar intel heeft nog steeds de markt bij de al aardig gehersenspoelde standaard consument in handen (en die intel sekte bevat zeer veel leden).
Ik maakte het pas weer mee bij een computerzaakje bij mij in de buurt die onlangs zelf (op 'lichtelijk' aandringen van mij en m'n broertje) de kracht van de AMD cpu's ontdekt hebben.
Er word daar haast alleen nog maar Durons (op aanvraag overklokt) verkocht.
Daar kwam een man binnen die een zeer up-to-date syteem wilde met -je raad het al- een pentium!!!(tm) (r) (c), of als het ff kon pentium4 (nog meer (tm) (r) (c)) erin.
Zoals je merkt heeft die man geen enkel idee van de slechte prijs/prestatie van de P4, maar het is nieuw/intel/bekende naam, dus hoe kan een mens zonder.
Puntje bij paaltje word er nu een DURON systeem geleverd

en zo ook bij een ander persoon die in eerste instantie niets van AMD wilde weten!
De consument zal toch eerst
om moeten voor AMD echt veel marktaandeel zal krijgen.
Het gaat er niet om
wat ze kopen zolang er maar inteelt inside op de kast pronkt.
Prijs/prestatie doet er nog niet toe in de processorbranche (ongeveer enige branche waar dit nog niet telt overigens) maar naamsbekendheid.
Zelfs -zoals jullie weten- op t.net zijn er nog velen die zweren bij intel ondanks de negatieve berichten (nu zelfs van de intel staf over het geheugen), en ondanks dat AMD sneller/beter/goedkoper/overklokbaarder is.
Ik las zelfs pas een stukje van iemand die de rating 'tweakeroid' bezit, dat de FPU van de Athlon minder is dan die van de PIII (???) en dus bleef hij bij intel (kun je het je voorstellen... ik niet in ieder geval).
DUS MIJN CONCLUSIE: INTEL IS NOG LANG NIET DOOD, EN RUST NOG STEEDS OP DE LAUWEREN VAN HET VERLEDEN
En ik ben pas echt blij als het marktaandeel netjes verdeeld is (voor de concurentiepositie -dus lage prijzen, nieuwe technieken etc.- en softwareondersteuning) en als het ff kan meerdere grote spelers met goede processors op de markt.
Dit is zonder twijfel het langste reply die ik hier ooit geplaatst heb, maar het moest er ff uit.
edit:
ff een paar schrijffoutjes verwijderd... werd nogal onleesbaar zo..