Toon posts:

toekomst INTEL processoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb gezien dat de nieuwe AMD`s een echt hype zijn geworden , en begin ook langzamerhand ook te twijfelen aan de toekomst van de processoren van INTEL, hoe denken jullie dat de toekomst van INTEL eruit zal zien ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gezien de winst/omzetverschillen heeft AMD nog een loooooooooooooong way te gaan...

Ach, ze hebben in ieder geval de tweakers om (toch zeker 2% van de markt)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Er moet nog een hoop gebeuren wil het echt fout gaan met INTEL. Ze hebben op het moment een beetje problemen. En AMD maakt daar gebruik van. Meer dan logisch zou ik zeggen.

Maar ik denk wel dat INTEL een keer gewoon weer terug komt. Met de kennis en capciteit die ze meer hebben ten opzichten van AMD zijn ze nog niet verloren. Geef ze een paar maanden/jaar en INTEL doet weer gewoon mee.

Nu niet denken dat het een pro INTEL stukkie is. Want ik heb zelf AMD en zal altijd AMD blijven gebruiken maar het is gewoon de stand van zaken in mijn ogen.

Verwijderd

Ik denk ook dat intel het nog wel ff uithoud.
Net als mijn voorganger moet er heel wat gebeuren (hersenspoeling ofzo) voordat ik er ook maar een seconde aan denk om een intel CPU in m'n systeem te proppen.

Maar intel heeft nog steeds de markt bij de al aardig gehersenspoelde standaard consument in handen (en die intel sekte bevat zeer veel leden). >:)

Ik maakte het pas weer mee bij een computerzaakje bij mij in de buurt die onlangs zelf (op 'lichtelijk' aandringen van mij en m'n broertje) de kracht van de AMD cpu's ontdekt hebben.
Er word daar haast alleen nog maar Durons (op aanvraag overklokt) verkocht.
Daar kwam een man binnen die een zeer up-to-date syteem wilde met -je raad het al- een pentium!!!(tm) (r) (c), of als het ff kon pentium4 (nog meer (tm) (r) (c)) erin.

Zoals je merkt heeft die man geen enkel idee van de slechte prijs/prestatie van de P4, maar het is nieuw/intel/bekende naam, dus hoe kan een mens zonder.

Puntje bij paaltje word er nu een DURON systeem geleverd :D en zo ook bij een ander persoon die in eerste instantie niets van AMD wilde weten!

De consument zal toch eerst om moeten voor AMD echt veel marktaandeel zal krijgen.
Het gaat er niet om wat ze kopen zolang er maar inteelt inside op de kast pronkt.
Prijs/prestatie doet er nog niet toe in de processorbranche (ongeveer enige branche waar dit nog niet telt overigens) maar naamsbekendheid.

Zelfs -zoals jullie weten- op t.net zijn er nog velen die zweren bij intel ondanks de negatieve berichten (nu zelfs van de intel staf over het geheugen), en ondanks dat AMD sneller/beter/goedkoper/overklokbaarder is.
Ik las zelfs pas een stukje van iemand die de rating 'tweakeroid' bezit, dat de FPU van de Athlon minder is dan die van de PIII (???) en dus bleef hij bij intel (kun je het je voorstellen... ik niet in ieder geval).

DUS MIJN CONCLUSIE: INTEL IS NOG LANG NIET DOOD, EN RUST NOG STEEDS OP DE LAUWEREN VAN HET VERLEDEN
En ik ben pas echt blij als het marktaandeel netjes verdeeld is (voor de concurentiepositie -dus lage prijzen, nieuwe technieken etc.- en softwareondersteuning) en als het ff kan meerdere grote spelers met goede processors op de markt.

Dit is zonder twijfel het langste reply die ik hier ooit geplaatst heb, maar het moest er ff uit.

edit:

ff een paar schrijffoutjes verwijderd... werd nogal onleesbaar zo.. ;)

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb op het moment een echte intel inside p2 400, toen een geweldige cpu. Maar dat is dan ook alweer een tijdje trug, toen de 450 de hoogste clockspeed was (k geloof feb 1999). Maar als ik nu een systeem zou kopen zou het zeker een AMD worden, vanwege de prijs/prestatie.
(kan natuurlijk ook zijn omdat ik tegenwoordig op t.net kom ;))

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik ben 1 van die gebrainwashte mensen >:) ... zie m'n signature. Ik kon er goedkoop aankomen dus waarom niet. Het is niet zo dat Intel CPU's waardeloos zijn, die van AMD zijn alleen beter :) . Jullie zien alleen 1 ding over het hoofd ... de chipset. Op dit moment levert alleen VIA chipsets voor de Athlon / Duron die 'up to date' zijn. Ik heb voor het systeem dat ik nu heb (heb ik pas een halve week btw) een Athlon gehad met Asus K7V (Via KX133). Bij de overstap van m'n ouwe Celery 366@550 naar deze Athlon moest ik m'n TV-card wegdoen omdat ie niet werkte met de KX133 chipset :( ... daar was ik niet blij mee ! Dan heb je nog wat AGP problemen (4x doet het niet stabiel). Daar heb ik bij dit mobo gelukkig geen last van (i820). D'r zal binnenkort ook weer een TV-card inkomen btw. Ik wil alleen maar zeggen dat de verkoop van een processor misschien niet alleen afhangt van de CPU zelf maar ook van het platform waar het op moet draaien. Ik weet dan AMD Athlon CPU's beter zijn dan Pentium III's ... het is alleen VIA waar ik (hoewel veel minder dan vroeger) een probleem mee heb ...

PC Specs

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dan noem je wel een chipset zeg, de KX133 serie van VIA!!:(
Als je nu zo'n verhaal zou houden over de KT133 serie, zou je levend aan de vissen gevoerd worden hiero. Ik ga ook geen anti-Intel verhalen houden over de 820 chipset met MTH en ECC geheugen, dat verhaal is zo langzamerhand wel bekend. Intel heeft goede spullen, net zoals AMD, alleen zijn ze gewoon reteduur vergeleken met AMD. Daar zit nu juist de clou, terwijl de AMD's een tikkie sneller zijn.

Verwijderd

ff wachten tot de 760 chipsets van amd inburgeren , als die net zo stabiel zijn als de 750 dan zijn we ook meteen van de via "problematiek" af , ik draai nu 2 x via chipset kt133 omdat het 'moet'anders geen duron maar ja die andere chipsets van amd kicken in mijn ogen veel zwaarder kont ook als zouden ze met gelijke specs draaien .

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik weet niet hoe de "echte tweakers" er over denken, maar 2 jaar geleden hoorde ik niemand opscheppen oven 'n AMD systeempje, getweakt of niet. Toen was alles Intel, ook ONDER de tweakers zelf.
Ik baal dus een beetje van al dat geblaak van AMD fans.

Ik zie het gewoon als stuivertje wisselen...

Just my two cents..

Verwijderd

Ik vind het een beetje apart hoe mensen nu roepen "AMD gaat alles maken en Intel wordt helemaal niks meer". Ten eerste heeft Intel nog een veel groter marktaandeel. In Europa heeft AMD 12%, Van de andere 88% zal wel een heel groot deel Intel zijn (Alpha, Cyrix, Motorola en IBM zijn bij mekaar heus niet zo groot). Dus in ieder geval zijn ze nog lang niet dood.

Maar nog iets heel anders: kijk waar AMD 2 jaar geleden stond tov Intel. Als je dat vergelijkt met het verschil Intel-AMD nu was dat veel groter. AMD heeft dus een grote stap gemaakt, maar voor Intel is er maar een klein stapje nodig om weer overal koploper te zijn. En dan heeft Intel - denk ik - toch meer kapitaal en kennis in huis dan het relatief kleine AMD.

Verwijderd

Dat tweakers massaal overstappen op AMD heeft niets te betekenen.
Kijk nou zelf, nu dat computeren en internetten een hype is en iedereen een pc in huis wil hebben, blijven winkeliers Intel(celeron ipv duron) aanraden, vooral voor startende computeraars!(dit is mijn ervaring)
Waarom?...Omdat ze geen gezeik willen hebben over instabiele systemen en ontevreden klanten.
Mijn conclusie is AMD wordt pas een bedreiging voor intel wordt als er betere chipsets op de markt komen en dat AMD-systemen het vertrouwen winnen van winkeliers.
Tot die tijd blijft Intel KING!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enneh, Intel is niet de enige die nogal arrogant kan zijn, AMD maakt het namelijk nog véél bonter : de AMD-286, -386 en -486 (met uitzondering van de DX5-133) waren gewoon Intel-processoren die door AMD in licentie werden gebouwd. Toen AMD na de 486 geen Intel-procs meer in licentie wilden bouwen, was één van de redenen dat 'ze zelf wel even een processortje konden bouwen'. De K5 dus. Nou, fantastische processor hoor ! Werd zo ongeveer de ondergang van AMD. En over de gigantische bugs erin zullen we het maar niet hebben, de FDIV in de 1e Pentiums was dus écht niks daarbij vergeleken. De prestatie waren ook zo ongeveer het niveau van een trage 386. Daarnaast is de K6 (-1, -2, -3) ook geen eigen ontwerp, want na de K5 hebben ze NeXTGen overgenomen, en de K6 is gewoon gebaseerd op de 7NeXTGen-processor. En ook de K7 (de Athlon Classic dus) is niet 100 procent eigen ontwerp, want ze hebben wel de bus van de Alpha (toen nog van Digital, nu Compaq) overgenomen (EV6-bus). Wel is de core hun eigen ontwerp.

Wat ik dus wil zeggen : geen van beiden is qua klantvriendelijkheid beter dan de ander. Echt niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan noem je wel een chipset zeg, de KX133 serie van VIA!!
Als je nu zo'n verhaal zou houden over de KT133 serie, zou je levend aan de vissen gevoerd worden hiero[/quote]Ga jij es ff snel iets leren over VIA chipsets! De KT133 is gewoon een KX133 voor SocketA. Noem mij maar eens een paar verschillen ... (op die pull-up strengt na dan). En waarom zijn het toch vaak de AMD mensen die zo snel op hun teentjes getrapt zijn als je iets niet-lovends zegt over AMD of zelfs VIA ... sjees :( .

En lees m'n post nog een keer door .. ik zeg toch dat AMD CPU's beter zijn, maar nog doe je net of ik anti-AMD ben .. doe ff normaal.

PC Specs

Verwijderd

Intel houdt het zeker nog wel een tijdje vol. Werk momenteel nog met een p166mmx-je en dat was toen gwoon eigenlijk de enige goeie keus. De K6 was zeker niet beter. Momenteel heeft AMD gewoon de beste processors wat prijs/kwaliteits verhoudingen betreft. Maar de meeste grote OEM's willen d'r nog niet aan en dat is een heeeeeeel groot voordeel van intel. (dell nog steeds alleen intel trouwens????). Zoals eerder gezegd heeft intel gwoon veel meer naamsbekendheid. (grappig voorbeeld, de pa van me vriendin denkt nog steeds dat ze een pentiumIII 750 hebben, toch zegt ie met booten wel vrij duidelijk ATHLON :))

En wat low budget betreft heeft intel een groot voordeel, nml dat low-budget pjoeters meestal (let op meestal) worden verkocht aan leeken, en dan is het enige woordje wat ze kennen intel zo ongeveer :)
Maar heeeel groot nadeel, als het waar is dat de celeron 900 pas in q3 van 2001 uitkomt hebben ze ernstige problemen. De duron zit al op 800 (en is veeeeeel goedkoper)

Maargoed, intel houdt het nog wel een tijdje uit en ik hoop dat amd een wat groter marktaandeel krijgt --> dus grotere concurrent intel --> lagere prijzen beide fabrikanten

Mzzls

Gerlo

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Sins kort verkoopt de Vobis oook AMD als hoofd merk en niet meer intel en ik denk dat dat ook wel een deel moet gaan schelen

ik ben op dit moment nog voor amd omdat ze de snelste processoren hebben voor een lage prijs. als intel de prijze ook iets lager zou doen dan is er een kans dat ik misschien weer voor intel kies

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Als AMD dit tempo weet vol te houden.
Weinig foutenmaken, ontwikkelen nieuw chipz, met de prijs kunnen concureren enz.

En maar hopen dat Intel steeds zulke grote fouten blijft maken! >:)

Hé de een z'n dood de ander z'n.....GELD :)

Maar voor het 50-50 is zijn we wel wat jaartjes verder.

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Pagina: 1