Toon posts:

440LX chipset: goede TV-out gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenoot van mij heeft een Celeron 466 met een 440 LX chipsetje staan. Nou wil hij daar een videokaartje in hebben met een goede tv-out. Natuurlijk moet het allemaal zo goedkoop mogelijk. 3D prestaties maken niets uit, als de TV-out maar goed is.
Ik heb een beetje gezocht op het forum en ben er achter gekomen dat ik dan een Matrox of Ati videokaartje nodig heb.
Na een beetje neuzen in de pricewatch kwam ik de Ati Radeon 7000 tegen voor €49,-. Op zich is dit de prijsklasse waar ik in zoek, maar ik denk alleen dat het niet gaat werken omdat de 440LX alleen AGP 1.0 compliant is en die Radeon 7000 volgens mij 2.0 vereist.

Is er nog een goedkoop videokaartje te krijgen die wel een goede TV-out heeft en ook AGP 1.0 aan kan?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Matrix G400 of een Voodoo3 zullen wel ok zijn :)

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Kijk idd naar matrox kaarten, je zou naar een g200 of een g400 kunnen kijken

• Mentalist
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 17:31:
Na een beetje neuzen in de pricewatch kwam ik de Ati Radeon 7000 tegen voor €49,-. Op zich is dit de prijsklasse waar ik in zoek, maar ik denk alleen dat het niet gaat werken omdat de 440LX alleen AGP 1.0 compliant is en die Radeon 7000 volgens mij 2.0 vereist.

Is er nog een goedkoop videokaartje te krijgen die wel een goede TV-out heeft en ook AGP 1.0 aan kan?
Agp1x en Agp2x bedoel je? However, dat boeit niet. De nieuwste Geforce en Radeon kunnen beide nog op AGP1x draaien. Het enige waar je op moet letten is het voltage : 1,5V of 3,3V. Een oud LX board zal waarschijnlijk alleen 3,3V ondersteunen. Kaarten die dan werken zijn 3,3V kaarten :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/w3ird/pics/agp2xcardoutline.jpg

En universele kaarten :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/w3ird/pics/agp4xcardoutline.jpg

De inkeping is het verschil. Check met het mobo. Zie ook : http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html#Figure2

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

tip koop iig een pci kaartje want een gforce2gts/3/4 of radion vragen veel te veel stroom van het agp slot wat vaak resulteerd in een dood bord na een bepaalde tijd

(lol modus zie het maar altevaak gebeuren ) ja ik ben td'er
voor beeld lx + 4600
klant mijn systeem start niet meer op na dat ik een ti4600 heb geplaatst

ik wat voor mobo heeft u ?

klant een abit lx6 van abit (aha )

ik heeft u het al geprobeerd met de oude kaart er weer in

klant uhh nee

ik probeerd u dat eens

klant rommel rommel op de achter grond en paar min later piep hey nou doet ie het weer )

(duhh )

/lol modus

Na rose e cient spin

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Wallie

Herr

prodigy schreef op 12 oktober 2002 @ 00:29:
tip koop iig een pci kaartje want een gforce2gts/3/4 of radion vragen veel te veel stroom van het agp slot wat vaak resulteerd in een dood bord na een bepaalde tijd

(lol modus zie het maar altevaak gebeuren ) ja ik ben td'er
voor beeld lx + 4600
klant mijn systeem start niet meer op na dat ik een ti4600 heb geplaatst

ik wat voor mobo heeft u ?

klant een abit lx6 van abit (aha )

ik heeft u het al geprobeerd met de oude kaart er weer in

klant uhh nee

ik probeerd u dat eens

klant rommel rommel op de achter grond en paar min later piep hey nou doet ie het weer )

(duhh )

/lol modus
Ohw ja.. en da's dan lachen in de pauze met de hele technische afdeling.. die domme klant ook, denkt dat een AGP kaart in aan AGP slot werkt.. :+

Maare, een Radeon 7000 zou goed kunnen werken, 't hangt een beetje van moederbord af of hij genoeg voltage kan leveren in het AGP-slot (Asus P2L97 voor Rev 2.0 kan dit bijv niet). Wat kwaliteit van de TV-out betreft kan je het beste een ATI (radeon dus) of Matrox kaart pakken :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Er zijn ook pci kaartjes die zelf een TV-out hebben (dus geen video kaart).
Meestal hebben die dan zelf ook in TV-in,
ik dacht dat die zo rond de €50 zaten...

Verwijderd

Misschien is er nog wel een andere oplossing, heb zelf een 440bx mobo 500 Mhz, en heb aan mijn videokaart een Trust () Televiewer hangen.
Kan alle divx en mpegs nu perfect zien op tv, kan hem zelfs doorlussen naar mijn TV kaartje zodat ik mijn bureaublad als webcam heb :)

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04-2025
Welk merk is het LX bord?

Koop GEEN Abit LX-6 want die heeft een voedingsprobleem. Prik er een Voodoo 3 in, of een GF3 en hoger en de boel wordt instabiel. Met mijn oude TNT kaartje liep ie ook al moeizaam.

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
De Abit LX-6 kan je met wat simpel soldeerwerk wel met stroomvretende videokaarten laten werken. Dat geldt ook voor de Asus P2L97 rev<=1.05
Maar nog steeds zou ik geen Abit LX-6 willen gebruiken, tis een k*tplank ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Die trust Televiewer klinkt interessant. Ik heb zelf alleen een paar slechte ervaringen met Trust. Hoe is de beeldkwaliteit met die Televiewer? Bij de NVIDIA TV-outs die ik zelf heb gezien was vooral bij donkere beelden de kwaliteit erg slecht.

De matrox G200 heeft maar 8 MB geheugen, dat kan ik mijn huisgenoot ook weer niet aan doen, aangezien hij nu een TNT 2 32 MB ultra zonder TV-out heeft.
De matrox G400 vind ik te duur, goedkoopste in de pricewatch voor 105 E-tjes.

Eigenlijk gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar die Radeon 7000.

W3ird_N3rd:
Bedankt voor de uitleg! Het moederbord waar het om gaat is een Asus Mel-C. Daar zit een AGP 3.3 V slot op.

Als ik het goed heb begrepen bestaan er een aantal AGP specificaties.
Ik bedoelde met AGP 1.0 Compliant de eerste specificatie voor AGP. AGP 1.0 was op 3.3 V en je kon dan 1x of 2x AGP datastromen verwerken.
Later kwam er een nieuwe AGP specificatie, AGP 2.0.

Ik denk dat dat moederbord volgens de AGP 1.0 specificatie is gebouwd.
Op de site van ATI staat over de Radeon 7000 de volgende info in de FAQ:
"AGP versions require Intel® Pentium® 4/III/II/Celeron, AMD® K6/Athlon/Duron/Athlon XP or compatible with AGP 2.0 Compliant - AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP2X/4X universal slot."

Is die kaart dan downwards compatible met AGP 1.0? Ben dus nog niet helemaal zeker of het wel werkt... Solderen zou ik op mijn eigen plankje wel doen, maar denk niet dat m'n huisgenoot dat op prijs zou stellen.

• Mentalist
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Je zou een Viper 2 met S3 Savage 2000 chip kunnen kopen, tv-out is ok, 32 MB geheugen en presteerd ietsje minder dan een Geforce. Zeker met de nieuwe drivers een uitstekende en stabiele kaart..

2D op je monitor is ook mooi scherp :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand zeker of die Radeon7000 werkt op dit moederbord?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Wallie

Herr

Zal wel, want de MEL-C is een van de latere LX-planken. Overigens is de 3.3V niet het probleem, het aantal ampere was het probleem.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch wel geinig hoe de Abit LX-6 wordt afgekraakt....
Toen ik mijn pc kocht was iedereen lyrisch over dat moederbord, ook Tomshardware. En nu zou ie ineens slecht zijn :?

Maar ik zou gewoon voor een matrox g400 gaan, lijkt mij dat die niet meer zo duur zijn en die hebben een hele goede tv-out. Ik zie geen verschil met een H+ kaart.
Pagina: 1