Krijg RH8.0 er niet op. AHHHH

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 22:30
Mijn install loopt telkens vast. Hij geeft dan de melding: RPM COULD NOT BE OPENED:

Possible because:
-Missing file
-Bad package
-Bad media

Ik snap er helemaal niets meer van. Heb 5 cdrom/branders geprobeerd. 2 verschillende sets cdrom. Dacht misschien is de cd rot ofzo , maar dat was het dus ook niet.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

uhm misschien is je hd gewoon rot? bad clusters ofzo? of is dit weer een hele domme opmerking?

• GAEvakYD
Enige wat ik me kan bedenken is dat die het niet leuk vindt dat ik een nieuw OS plaats op een niet primaire partitie. Ik maak 2 logische partities aan, 1 swap en 1ext3.

Verwijderd

tja ik had datzelfde probleem met RH 7.3, maar het lag niet aan de cd en niet aan me HD van een netinstall werkte wel :|

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

Lancer

What the......

Het je 'm ook al een keer opnieuw gedowned; ISO corrupt? Down 'm ook eens van een andere site.
Controleer de schijf us met de ingebouwde controle tool

Suc6

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• GAEvakYD
Lancer schreef op 11 oktober 2002 @ 17:43:
Het je 'm ook al een keer opnieuw gedowned; ISO corrupt? Down 'm ook eens van een andere site.
Controleer de schijf us met de ingebouwde controle tool

Suc6
heb al twee verschillende mirror's gebruikt. 1 mail ftp.mirror.ac.uk/redhat.com/ en 1 keer ftp.tucows.chello.nl. Die laatste is goed want die cd's heeft een maat van me ook geprobeerd. Dus die cd's zijn goed.

Ps als ik die test doe, komt er elke keer FAIL uit. Das ook geen goed teken, maar ja waar ligt dit nu aan.

Verwijderd

Neehee, als de mirrors goed zijn dan kan jouw download nog steeds verprutst zijn. Toverwoord: Md5sum testen! Da's het enige wat zekerheid geeft (alhoewel niet 100% :P).

Verwijderd

de medieacheck op de cd gaf bij mij geen fouten aan...maarja.....je kan een netwerk installatie doen, dat werkt sowieso

• GAEvakYD
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 18:03:
Neehee, als de mirrors goed zijn dan kan jouw download nog steeds verprutst zijn. Toverwoord: Md5sum testen! Da's het enige wat zekerheid geeft (alhoewel niet 100% :P).
hmmmm, ga ik die eens bekijken. Heb er zelf ook aan gedacht, maar kwam er niet zo 123 uit. En omdat de search nog steeds rot is dacht ik laat maar

• GAEvakYD
Ik word gek. Heb de nieuwe gedownload, md5 gecontroleerd en die was goed. Geinstalleerd en weer hetzelfde. Hoe kan dit nou

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ftp://ftp.surfnet.nl/vol/...at/linux/8.0/en/iso/i386/

kijk daar eens.. download ze opnieuw en try again
ik heb ze daar ook vandaan + nog vele andere bekende
is nog snel ook

• Sjeeseend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
Weet je zeker dat je cd-rom speler goed is?
Aangezien de cd's wel goed zijn...
Misschien die eens proberen te vervangen?

• GAEvakYD
Sjeeseend schreef op 12 oktober 2002 @ 10:37:
Weet je zeker dat je cd-rom speler goed is?
Aangezien de cd's wel goed zijn...
Misschien die eens proberen te vervangen?
Zoals bovenin te lezen is. Ik heb al 5 cdrom/branders eraan gehad. Mag niets baten.

• GAEvakYD
pt0x schreef op 12 oktober 2002 @ 10:32:
ftp://ftp.surfnet.nl/vol/...at/linux/8.0/en/iso/i386/

kijk daar eens.. download ze opnieuw en try again
ik heb ze daar ook vandaan + nog vele andere bekende
is nog snel ook
Gaan we even proberen. Thanks

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Dit lijkt een beetje op een (klein) probleem wat ik ook heb. Ik heb RH 8 geinstalleerd van de cd`s in mijn brander (sec. master) en dat ging prima. Als ik nu extra packages wil installen, vindt Package management de cd (in de brander) niet, terwijl die wel gemount wordt. Met de cd in mijn dvd-drive [sec. slave] lukt het wel.

Systeem

• GAEvakYD
Heb ik ook al geprobeerd. Heb de cdrom al master/slave op de primaire/secundaire kabel gehad(mag niets uitmaken).

Klote zooi

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Heb je toevallig een externe IDE comtroller? Of zit er op dat mobo - net als op het mobo op mijn werk, een A7V133 - zo'n Promise-unit? Wat er bij mij namelijk gebeurde tijdens het installeren van SuSE 8.0 op mijn werkt, lijkt hier verdacht veel op. Wat er gebeurde is dit:
- ik ging installeren en bootte van CD1.
- partitioneren, pakketen kiezen en installatie beginnen
- kopieren pakketen begint
- op bepaald moment: "kan pakket X niet vinden (o.i.d.) verkeerde CD of zow"
- maar het was de goede CD

Ik kreeg op een gegeven moment de indruk dat een bepaald probleem dat zich ook laat zien tijdens het installeren van Grub op die machine weer de kop opstak, namelijk het feit dat de benaming van de devices niet eenduidig gebeurt. Het leek er nl. op dat de installatie begon vanaf /dev/hdc (cdrom) naar /dev/hde en dat het installatie-proces opeens naar / van /dev/hda wilde gaan schrijven / lezen. Die device bestond niet, dus traden er fouten op.

• GAEvakYD
Nopes, dat heb ik niet. Ik heb vandaag wel geprobeerd een extra hdc erin er te hangen. Dit mocht niet baten, dacht misschien komt het omdat linux niet op een secundaire partitie wou (wat gewoon stom zou zijn).

Niemand een idee??

Verwijderd

die CD check van RH 8 die je tijdens het opstarten van de RH8 CD krijgt failed ook bij mij, maar installeren gaat prima... :?

• GAEvakYD
Klopt, had een maat van me ook. Maar hij begint fijn te oelepoele dat die een rpm niet kan vinden. Elke keer vraagt die om een andere rpm, dus hij zegt niet dat die elke keer de zelfde niet kan vinden.

Ik heb de dump op flop opgeslagen, alleen die flop heb ik thuis (en dat bek ik nu niet). Zal hem vanavond eens even posten

Verwijderd

Maar, je kan toch gewoon je cd erin pl**ren en dan de expert mode doen, dan kiezen voor een FTP-installatie, doe ik tegenwoordig ook voor elke distro(als dat mogelijk is) en het werkt perfect, je moet alleen zorgen dat je je verbinding niet verbreekt :)

• GAEvakYD
ow, ken ik niet. Ga ik effe proberen dan. Zkz bedankt

• GAEvakYD
Zelfs bij een network install gaat die zeuren dat die een bestand niet kan vinden. Denk dat het dan toch intern iets in de pc is.
Pagina: 1