Div-X component nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik zit erover te denken om een multimedia-box te bouwen. Een pc-tje met een grote HD en tv-out op de TV aansluiten en divx-jes kunnen afspelen.

Nu zou ik het liefst een compleet aangepaste shell draaien die bestuurbaar is met bijvoorbeeld een afstandsbediening (via infrarood-ontvanger+software). Het sleutel-onderwerp is dus simpliciteit. Het beste zou dus zijn om mijn eigen shell te ontwikkelen, wat ik in principe dus ook van plan ben.

Goed, genoeg introductie. Op naar de vraag: Om Div-X af te kunnen spelen, heb ik uiteraard de codecs nodig. Maar als ik zelf een player in elkaar knutsel, heb ik hiervoor een speciaal component nodig of kan ik gewoon een normale media-speler component pakken? M.a.w.: verschilt divx van normale avi/mpeg als het op het afspelen aankomt? Uiteraard zijn dan de codecs reeds geinstalleerd.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat je ervaring/kennis/vaardigheid/motivatie is, maar ik denk dat je de lat veel te hoog legt, zeker als ik kijk naar de vraag die je hier stelt, dat had je namelijk gewoon kunnen proberen en dan had je gezien dat het gewoon werkt.

Je kunt voor dit doel veel beter girder gebruiken (www.girder.nl) daar kun je echt alles mee wat betreft remote control. Zowel BSPlayer als microDVD kun je besturen vanaf de commandline en met .ini-files per film. Ik ben zelf trouwens bezig met het maken van deze ontvanger.

Kijk dus echt serieus naar Girder en de vele mogelijkheden, en bedenk dat als je die functionaliteit zelf wil gaan maken je halverwege strandt en het dan langzaam opgeeft. Je zal dus altijd minder functionaliteit hebben in je eigen versie.

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Nikel, de reden waarom ik het nog niet had geprobeerd was omdat ik hier mijn Developer-CD niet heb (met de nodige installatie-files) en ik graag de nodige voorbereiding wilde doen. Inderdaad, ik had het dan ook geprobeerd en was al van de veronderstelling dat het gewoon zou moeten werken maar wilde zekerheid.

Ook had ik gedacht aan het simpelweg werken met BSPlayer en WinAmp, maar de commandline opties leken niet perfect aangezien ik de player meerdere malen zou moeten starten om meerdere films achter elkaar te spelen. Ik heb het nog niet diepgaand onderzocht maar daar heb ik dan nu even mooi de tijd voor ;)

Girder ziet er echt perfect uit en scheelt inderdaad een enorme hoop werk en ik krijg er bergen functionaliteit voor terug! Thanx lots voor de link!

Helaas kon ik jouw ontvanger niet bekijken omdat er iets met je linkje aan de hand is.. Oh, en je avater-image is niet zichtbaar!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Om een player niet meerdere keren op te hoeven starten kun je natuurlijk een playlist gebruiken, ook dit kunnen zowel BSPlayer als MicroDVD. De goede link is trouwens http://www.fukushima.us/uirt2, maar die doet het ineens niet meer zie ik nu, wat voor mij wel lastig is want ik moet het ding nog maken (staat wel voor een deel in m'n cache maar toch...).