Toon posts:

Interactief inloggen W2k terminalserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb nu iets wat mij als vaag dunkt! Ik kan wel inloggen met een remote sessie op de terminal server maar als ik op de server zelf met dezelfde accounts in wil loggen geeft hij 'Your interactive logon privilegde has been disabled'. Technet leert mij dat via de client inloggen ook interactive (correct me if i'm wrong) en daar lukt het wel bij. De server staat niet in een Domein, zit wel vast aan de oude novell server (3.2).

Heb zitten snuffelen in de Local Security Settings maar daar werd ik niet veel wijzer door.

Iemand een idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Staat er bij de user wel aangevinkt dat ie mag inloggen via terminal connectie :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard staat dat aangevinkt, dat is het nou juist ik kan wel via de terminal connectie inloggen maar niet lokaal en daarbij geef hij aan dat de interactive logon priviledge disabled is terwijl deze dezelfde inlogprocedure zouden moeten gebruiken!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
als je met een account op een server in wil loggen moet deze account hier wel rechten voor hebben.
op deze manier kun je dus voorkomen dat gewone users op je server kunnen inloggen.
als je server in een active directory hangt dan moet je in de policy op je server OU zetten dat een gebruiker in mag loggen op dat systeem

als je server stand alone is dan moet je dit in de lokale policy instellen. log dan in op de server en start gpedit.msc op en stel de juiste policy in (zoekze trouwens)

als het goed is moet jij trouwens ook niet op de server kunnen inloggen met dat account als je fysiek achter de machine staat. als je dat wel kan dan ben ik niet helemaal zeker of je dit ook met een policy in kan stellen.

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Topicstarter
het is nog vager, als ik de server reboot kan ik wel gewoon inloggen! tot hij een tijd gedraaid heeft, er terminalsessies op gedraaid zijn dan krijg ik ineens deze foutmelding!

Zal overigens dat gpedit.msc wel even gaan bekijken!