Toon posts:

[XP] Probleempje met Drive letters*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo een beetje overal informatie vandaan geprobeerd te halen maar het wil maar niet lukken dus maar even hier proberen ongetwijfeld dat iemand het weet..

Sinds kort heb ik wat nieuwe componentjes gekocht voor mijn comp o.a. een nieuw HD'tje, die heb ik geformat en winXP erop gezet maar ondertussen zat er dus ook nog een andere HD in die automatisch de partitie letters C en D greeg en mijn CD-Rom en Brander kregen E en F. Dus nadat ik mijn XP had geinstalled kreeg mijn actieve directory het stationsletter G.. Erg weird maar ik dacht geen probleem beetje eraan wennen en no prob :). Maar ja nu aantal dagen later begint het behoorlijk lastig te worden met een aantal dingen dus ik heb al mijn partitie letters veranderd en wil nu mijn G (actieve dir) vernoemen naar C.. En dat gaat dus niet :( dan zegt het: "Kan de stationsletter van de actieve directory niet wijzigen of verwijderen". Behoorlijk irritant.. Weet iemand hier een oplossing voor?!?! Heb net een nieuwe scanner gekocht en wil de drivers darvoor installen maar hij wilt ze automatisch op mijn C: zetten en die bestaat dus niet... Maar dat boeit verder niet zo ik wil gewoon mijn G: Actieve Dir. wijzigen naar C:/

Hopelijk dat iemand me hierbij kan helpen

Alvast bedankt,

RayeS

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Je nieuwe schijf als master schijf zetten.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Doe je het met partition magic pro?
Wat je kan doen is cd-roms eruit buiken. HD's goeie letters geven, booten met cd-rom dingen. En dan staan die cd-roms aan het eind

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet mijn cd roms.. het probleem is dat mijn actieve Dir. nu het stationsletter G: heeft en dat moet C: worden..
Je nieuwe schijf als master schijf zetten.
Uuuuuhhh... Dat staat ie? anders kan die niet de actieve directory bevatten? :) :)

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Rechtermuis op "Deze computer" - Beheren - Computerbeheer - Schijfbeheer - Rechtermuis op de te wijzigen schijf - Stationletter en paden wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
-D-JaY- Lees jij wel?!?! (lees nog een keer dan zie je dat dat niet gaat...)

Verwijderd

Zoiets lukt inderdaad niet :|

lees deze eens door :
[rml][ xp] Hellup! Drive letters gewijzigd[/rml]

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:46

ossy

Festina Lente

Heb precies hetzelfde probleem bij mij kwam het door de installatiesoftware voor mij zipdrive. Heb ook nog geen oplossing gevonden. Zal wel opnieuw installen worden vrees ik

Specs

Verwijderd

HOW TO: Change the System/Boot Drive Letter in Windows

http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q223188
Pagina: 1