Toon posts:

Maxtor MaXLine 320 GB al te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af of de Maxtor MaXLine 320 GB schijf al te koop is in Nederland en zo ja:
1) waar.. :?
2) hoe duur.. ;)

Ik wil nl een server gaan maken voor al mijn DivX, MP3, Pics etc...

Het is voor mij belangrijk dat de schijf veel opslagruimte bied en zeer betrouwbaar is... (snelheid maakt niet veel uit, geluid wel)
Nu d8 ik dat dit wel een mooi schijfje moest zijn voor mijn doeleinden alleen kan ik hem bij geen een winkel vinden, ook niet in de pricewatch... ;(
Omdat de schijven moeten dienen in serveromgevingen, waar kapotte HD's een ernstig probleem kunnen vormen, ligt de nadruk op bedrijfszekerheid. Volgens Maxtor hebben de schijven een MTF ofwel mean time to failure (de gemiddelde tijd dat de HD's meegaan) van meer dan een miljoen uur, wat neerkomt op zo'n 114 jaar.
Weet iemand van jullie al wat meer over deze schijf, het lijkt me nl een geweldig ding.. :9

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 15:00
Lijikt me ook een brutal schijf... maar M3ga-Mannetje kan je niet helpen :P

sorry

Verwijderd

Nope sorry maar als ik hem zie hoor je het van me !!

Verwijderd

Maxtors 320 GB schijf klaar voor gebruik

zondag 06 oktober 2002

MaXLine-modellen gaan meer dan 100 jaar mee

Misschien dat het aan de ontluikende herfst ligt, dat het maar grote harde schijven blijft regenen. Vandaag lanceerde Maxtor een nieuwe HD-familie, die zeer grote opslagruimte combineert met een lange levensduur.

De MaXLine-familie is niet bedoeld voor de doorsnee consument, maar voor bedrijven die veel opslag zoeken voor hun serverpark. Er verschijnen twee uitvoeringen: de MaXLine II en de MaXLine II Plus. De eerste draait op 5.400 tpm en gaat tot 320 GB, de tweede is met 7.200 tpm aanzienlijk sneller en maximaal 250 GB groot.

Omdat de schijven moeten dienen in serveromgevingen, waar kapotte HD's een ernstig probleem kunnen vormen, ligt de nadruk op bedrijfszekerheid. Volgens Maxtor hebben de schijven een MTF ofwel mean time to failure (de gemiddelde tijd dat de HD's meegaan) van meer dan een miljoen uur, wat neerkomt op zo'n 114 jaar.

Aanvankelijk is de MaXLine-familie alleen verkrijgbaar met een ATA133-interface. Later in het jaar komt Maxtor net als de meeste concurrenten met schijven die gebruikmaken van de Serial ATA-technologie. De Maxtor MaXLine II-modellen zijn verkrijgbaar vanaf 299,95 dollar, de MaXLine II Plus vanaf 399,95 dollar.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:41

DDX

is nooit uitgekomen
(is teruggehaald ivm probs ofzo)

uiteindelijk alleen uitgekomen in 250 en 300 gigabyte

zie ook : http://www.maxtor.com/en/...ions/maxline_ii/index.htm

https://www.strava.com/athletes/2323035

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:51:
.....
Volgens Maxtor hebben de schijven een MTF ofwel mean time to failure (de gemiddelde tijd dat de HD's meegaan) van meer dan een miljoen uur, wat neerkomt op zo'n 114 jaar.
MTF zegt niks over de leeftijd dat een disk kan behalen, maar de tijd tussen twee fouten in werking. Niks over de mechanische slijtage. De schijf is al lang gechrashed voordat de koppen of ellectronica een bitje verkeerd lezen of schrijven.

[ Voor 15% gewijzigd door PROnline op 18-09-2003 09:02 ]

Pagina: 1