Ik vraag mij af of de Maxtor MaXLine 320 GB schijf al te koop is in Nederland en zo ja:
1) waar..
2) hoe duur..
Ik wil nl een server gaan maken voor al mijn DivX, MP3, Pics etc...
Het is voor mij belangrijk dat de schijf veel opslagruimte bied en zeer betrouwbaar is... (snelheid maakt niet veel uit, geluid wel)
Nu d8 ik dat dit wel een mooi schijfje moest zijn voor mijn doeleinden alleen kan ik hem bij geen een winkel vinden, ook niet in de pricewatch...
1) waar..
2) hoe duur..
Ik wil nl een server gaan maken voor al mijn DivX, MP3, Pics etc...
Het is voor mij belangrijk dat de schijf veel opslagruimte bied en zeer betrouwbaar is... (snelheid maakt niet veel uit, geluid wel)
Nu d8 ik dat dit wel een mooi schijfje moest zijn voor mijn doeleinden alleen kan ik hem bij geen een winkel vinden, ook niet in de pricewatch...
Weet iemand van jullie al wat meer over deze schijf, het lijkt me nl een geweldig ding..Omdat de schijven moeten dienen in serveromgevingen, waar kapotte HD's een ernstig probleem kunnen vormen, ligt de nadruk op bedrijfszekerheid. Volgens Maxtor hebben de schijven een MTF ofwel mean time to failure (de gemiddelde tijd dat de HD's meegaan) van meer dan een miljoen uur, wat neerkomt op zo'n 114 jaar.