Toon posts:

[PHP] Sessions werken niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt of mijn sessions van mijn host niet meer werken.
Ik heb namelijk een log-in script staan en wanneer hiermee wordt ingelogd worden wat variabelen opgeslagen in een sessie, o.a. of de user ingelogd is of niet. Wanneer nu wordt ingelogd en degene die inlogt op een pagina waar wordt gecontroleerd of de user ingelogd is of niet wordt gezegd dat hij niet is ingelogd. En dit terwijl het eerst wel gewoon werkte. Komt dit misschien door een PHP update van mijn webhost? Ook vreemd is dat het bij de ene user wel werkt en bij de andere niet. Ik geef mijn sessies geen naam trouwens. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ja dat kan liggen aan een update van je PHP kost. Waarschijnlijk staat register_globals in de php.ini nu op off.

Daarvoor moet je dit even lezen:
http://www.zend.com/zend/art/art-sweat4.php

Als het php versie 4.1.2 is heb je ook een probleem met sessies. Deze werken dan namelijk niet of slecht.

Systeem | Strava

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Gokje:
[rml][ php] iets.php?blaat=blaa werkt niet meer :'([/rml]

edit:
Goh Glimi, in het vervolg ff verversen als je naar de WC moet terwijl je een reply hebt getikt |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb versie 4.2.3 en register_globals staat op on, en sessions op enabled.
Net FF gechecked met phpinfo();
Kan het niet ergens anders aan liggen?

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Een website waar ik aan werk is gebouwd met de oude manier van variabelen gebruiken. We wilden deze ook laten draaien op 4.2.3 met register globals op on maar dit werkte ook niet. Terwijl het op een oudere php versie wel gewoon werkte met register globals standaard op on. Heel vaag.

Maar op de nieuwe manier met sessies werken is misschien nog wel makkelijker dan op de oude manier.

Je doet gewoon.

$_SESSION['username'] = $username; en je hebt een variabele in je sessie zitten. Maja misschien wist je dit al en is het wel helemaal overbodig....... :z :z

Systeem | Strava

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Een laatste mogelijkheid (zeer onwaarschijnlijk) is dat de write-out functie van je sessies niet goed werkt. Deze functie wordt uitgevoerd, helemaal aan het eind van het script, dus ook nadat alle output is verwerkt door de PHP "engine"

De manier om erachter te komen of deze functie fouten geeft (bijv. bij het schrijven naar een sessie-bestand), is om zelf een errorhandler te implementeren en die errorhandler alle fouten naar een bestand te laten schrijven. Deze worden dan nl. wel verwerkt.

(heb het een keer bij een custom session handler gehad, dat je je helemaal de *piep* zoekt waarom het niet werkt)

Hoewel ik dit zeer onwaarschijnlijk acht, kan 't toch voor deze of gene nog wel handig zijn :Y) :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1