Toon posts:

(WC) waar chipset en video koeler kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel al enige koelers liggen, maar eerlijkgezegd zien ze er niet uit. Dus wat ik zoek is 2 bij elkaar passende koperen koelblokken voor de chipset en videokaart.

Het probleem is dat ze beiden al gaten moeten hebben voor bevestiging, beiden even groot als een standaard chipsetkoelertje (of Blue Orb).
De chipsetblok moet aansluitingen omhoog hebben, en de videokaartblok met een hoek, of opzij.

Zelf maken heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb net gekeken wa een stukkie koper kost. 2x 50x50x2mm en 2x 40x40x20 kost me al 63 euro! Daar komt bij dat ik geen mogelijkheid heb om het netjes te vrezen. Zowel thuis, als op school. Op het werk hebben ze alleen vrezen die zo groot zijn dat meteen het heel blok weggefreest wordt.

Dus weet iemand waar ik deze voor een redelijke prijs kan kopen? Liefst niet uit het buitenland, vanwege de gigantische verzendkosten.

Zoiets bedoel ik dus;
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/chipset_large.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/water_blocks/gfvid_large.gif

Di zijn dus DD blokjes, maar van de chipsetkoeler weet ik da ze niet meer gemaakt worden, en de videokoeler past niet helemaal volgen mij.

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Waaaaa ok nog een inkoop actie :P ?
Kep geen id waar die te krijgen zijn, vraag anders eens aan Imhotep.
Misschien kunnen ze wat kleintjes frezen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Schiksie op 11-10-2002 16:40 . Reden: typo ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat een groot probleem word, aangezien er nogal veel verschillende bevestigingen en aansluitingen zijn voor videokaarten. Volgens mij zijn er ook alweer verschillende chipset bevestigingen. Wordt dus erg lastig om die te gaan laten maken. Daarom zoek ik ze ook kant en klaar.

Ik heb ook geen zin om er van die termische plakzooi tussen te smeren omdat ik binnenkort weer een neiuwe mobo wil kopen. En met plexi vind ik ook niet echt netjes. Kost trouwens ook een hoop ruimte bij de videokaart. Aangezien ik nogal wat PCI kaarten gebruik is dat ook niet echt handig. en bij de chipset heb ik ook neit veel ruimte. De chipset zit verschrikkelijk dicht bij de CPU socket waar al een enorm blok op zit.

Verwijderd

Topicstarter
De OC-shop heeft niks meer qua losse coolers, alleen setjes waar ik geen ruk aan heb. XXLcases heeft wel leuke koelertjes, maar die hebben miniatuur slangetjes of zijn meteen 60 en 65 euro/stuk. Ik gebruik dus 10mm aansluitingen.
Perfect systems heeft alleen een videokaartkoeler zonder bevestiging.

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wat die prijs betreft: Kan het niet iets goedkoper?
Ik zat ff te rekenen:
Jouw afmetingen:
2x 50x50x2mm en 2x 40x40x20 = 2 x 0.05x0.05x0.002m + 2x 0.040x0.040x0.020m = 0.00001 + 0.000064 = 0.000074m3
Soortelijk gewicht koper: 8960 kg/m3
Jouw gewicht: 8960 x 0.000074 = 0.66304 kg
Prijs koper/kg (in US$ = +/- €) = 14.56 (bron:http://www.vraagenaanbod.nl/metal/metal_index.html)
Jouw prijs: 0.66304 x 14.56 = 9.65
Maarja, die prijs zal je misschien niet zo gauw krijgen als je weinig neemt. Misschien een keer een IA starten voor een m3 koper ofzo 8)7
Dan moet er iemand ff flink gaan zitten zagen :+ Ik doe wel mee :7

Orange & Red

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Danger Den heeft toch het Z-Chipset blok ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog eens gevraagd, en er is dus een foutje gemaakt. Het is dus bij elkaar 35 euro incl verzendkosten, en op maat gezaagd rood koper. Het leek me ook al erug veel voor 4 kleine stukjes. Dus dat wordt zelf maken.
FF inboren met de kolomboormachine op het werk, en dan met de dremel de rest afmaken. Brander, tapjes ed hebben we zelf wel. Zal niet erg profesioneel worden, maar als ik kijk wat een standaard blokje kost zoals ik ze zoek scheelt het zo 50 euro voor beide blokjes.
Pagina: 1