Toon posts:

[samba] NT domein simuleren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus wil doen thuis, of aan het doen ben, is het creeeren van een Linux server waar onder andere samba op draait... Ik krijg alleen nog steeds niet voor elkaar om windows XP pro te laten connecten naar mijn samba die geconfigureerd staat als een Domein controller... Kan iemand mij de juiste stappen vertellen die je moet ondernemen om het aan de praat te krijgen?

Ik heb samba nu wel zover gekregen dat ik shares zie, hiervoor krijg ik eerst een inlogschermpje zodra ik probeer te connecten. Dat is dus goed, maar nog geen domein controller...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ergens vaag in mijn hoofd staat me bij dat WinXP encrypted probeert aan te loggen, en Samba dat nog niet aankan.
Ik meen dat je het bij de netwerk properties uit kunt zetten...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

neuh, het kan wel, met de allernieuwste, maar dan moet je eerst een machineaccount toevoegen en bladiebladiebla, is heel kut en mij nog niet gelukt :)

maar als je nou ff een maandje ofzo wacht, microsoft heeft namelijk het smb protocol moeten vrijgeven, en ik verwacht dat er wel binnenkort een hele mooie nieuwe samba uit zal komen... :)

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Zoek eens in NOS op samba PDC (Primairy Domain Controller). Dan zal je overspoeld worden met results waar alles in staat. ook de how-to van samba is erg duidelijk, het is zelf mij gelukt :D