Toon posts:

GP Powerbank: stekkertje afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén van de stekkerjes (weet niet goed hoe je het noemt) wat in het stopcontact gaat om'm op te laden is afgebroken. En dat terwijl ik'm net een week heb en nog niet eens heb gebruikt!
Het is wel m'n eigen fout, omdat ik er per ongeluk op stond, maar hij brak wel erg snel af |:(

Heeft iemand hier ervaring mee, is het bijv. nog te lijmen? Of zou ik dit op de garantie kunnen gooien?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 14:56
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 16:14:
Eén van de stekkerjes (weet niet goed hoe je het noemt) wat in het stopcontact gaat om'm op te laden is afgebroken. En dat terwijl ik'm net een week heb en nog niet eens heb gebruikt!
Het is wel m'n eigen fout, omdat ik er per ongeluk op stond, maar hij brak wel erg snel af |:(

Heeft iemand hier ervaring mee, is het bijv. nog te lijmen? Of zou ik dit op de garantie kunnen gooien?
Waarschijnlijk wil de electroboer wel het volgende voor je doen (als het het een stekker is aan een kabel):
Oude plug afknippen --> iets kortere kabel met nieuwe plug en klaar.
Maar ja volgens mij hebben powerbanks geen snoeren dus dan zou ik het niet weten

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

klaasbram schreef op 11 oktober 2002 @ 18:49:
[...]

Waarschijnlijk wil de electroboer wel het volgende voor je doen (als het het een stekker is aan een kabel):
Oude plug afknippen --> iets kortere kabel met nieuwe plug en klaar.
Maar ja volgens mij hebben powerbanks geen snoeren dus dan zou ik het niet weten
Is geen stekker aan kabel...
Je kan dat stekker dingetje verwisllen als je de lader openschroef Dan moet ej wel een oude lader hebben die je niet meer gebruikt.

Samen staan we sterk!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
welke GP Powerbank heb je overigens?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Je kunt het ding open maken en op de stekerpen-aansluitingen een kabel solderen die je door een gaatje naarbuiten voert. Daar een stekker aan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een GP Powerbank 3.

Ik heb het inmiddels opengeschroefd, maar wat ik nu moet doen is me niet geheel duidelijk.
Nog andere suggesties?

Foto's ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fcbasel/GP_powerbank3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fcbasel/GP_powerbank3_01.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 00:55 . Reden: foto's erbij ]

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 11:21

Krul

Holodoc

Wat Kheperi ookal zei...die draadjes (zwarten) monteren aan een 220 volt kabel met stekker, wel even netjes afwerken zodat er geen kortsluiting (kan) ontstaan :Y).

Verwijderd

Topicstarter
Krul schreef op 12 oktober 2002 @ 10:32:
Wat Kheperi ookal zei...die draadjes (zwarten) monteren aan een 220 volt kabel met stekker, wel even netjes afwerken zodat er geen kortsluiting (kan) ontstaan :Y).
OK, maar dit betekent dus dat ik moet gaan solderen? Zodra ik dat doe is er natuurlijk geen weg meer terug....(eventuele garantie kan ik dan helemaal vergeten)

Verwijderd

Als je garantie hebt gaat dat natuurlijk voor. Dat lijkt me logisch. Ga dus eerst naar de winkel terug met het ding.
Maar als je daar niet uit komt dan kun je het dus zelf repareren. Pennetje repareren lijkt me niet te doen.

Als je een kabel soldeert haal dan wel die 2 draadjes naar de stekker penen eraf! Anders komt daar netspanning op te staan.
Ik zeg het maar even...

Verder zou ik het andere pennetje ook maar afbreken. Dan blijfttie een beetje staan op een tafel ofzo.

Ik vind het trouwens een gemiste kans van GP dat ze niet wat stoere leds onder dat groene plastic hebben gedaan! Iets voor een tweaker! :) Nee ik ga't niet doen zolang ik nog garantie heb...

Verwijderd

Valt dat pennetje wat is afgebroken niet te lijmen want op de foto ziet de breuk er netjes uit, misschien is het dus wel makkelijk te lijmen.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:08
Eerst voor garante gaan. Werkt dat niet gewoon een nieuw sniertje eraan solderen, zo moeilijk is dat niet. Ben je dan de eerste met een desk-model? :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb gebeld en het valt niet onder garantie :(

Kan ik nu beter proberen dat pennetje te lijmen of is solderen de beste oplossing?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zou proberen het hele stekkergedeelte eraf te halen en hier dan te solderen. Vaak zijn dit soort stekker dingen redelijk modulair zeg maar zodat ze gebruikt kunnen worden in andere landen. (opzetten andere stekker)

edit: ik heb ff op je foto gekeken had ik eerst niet gezien. Ik zou i.i.g. dat stekker gedeelter er af halen en ook de plaats waar die zwarte draden op de printplaat komen lossolderen en daar andere draden aan solderen voor kabel. Ook kun je evt proberen die andere pin ook af te breken en dan hier boven in een gat te boren waar je je netsnoer doorheen kan frotten.

Is het ook meteen weer mooi afgeschermd. dat zou ik doen als ik jou was.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Dit is mij een overkomen met een andere lader. De oplossing die ik toen heb gevonden is de volgende. Boor de oude pennen eruit, zoek een oude adapter, haal hier de pennen eruit, en lijm die in de powerbank. Even solderen en klaar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

lijmen lijkt me een heel erg slecht idee......

erg grote kans dat je geen elektrische verbinding meer hebt :/
kabel dran en omtoveren naar tafelmodel

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 18:37:
lijmen lijkt me een heel erg slecht idee......

erg grote kans dat je geen elektrische verbinding meer hebt :/
kabel dran en omtoveren naar tafelmodel
Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Je haalt dus de koperen pennen met het witte omhulsel eruit, zoals op de foto. Heeft dus niet met de electrische verbinding te maken.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

hmmmmja misschien wil dat wel

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de tips. Ik ga zometeen naar een vriend van me toe en dan proberen we het 1 en ander te solderen....

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, met dank aan een maat van me. Hij heeft gewoon het kapotte gedeelte met die pennetjes vervangen door 2 goeie pennetjes van een andere lader (dmv solderen). :)

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Dat bedoelde ik dus.

Pagina: 1