[unreal tournament] Krakend, brak geluid

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
Ik heb unreal tournament, de klassieke versie zegmaar, dus niet ut2003 (heb ik ook wel maar daar is nix mee aan de hand :) ).
Het spel draait prima en zo, maar het geluid is gewoon zeer kut.
Als andere players schieten, hoor ik hun geluid wel goed, van de guns en zo, en schreeuwen, whatever. Ook geluiden van de levels hoor ik goed, jump-trampolines en zo, deuren.
Alleen mijn eigen geluid, dat ik dus als player produceer, slaat nergens op.
Het lijkt alsof het 1*10^9 tevaak versterkt is, heel erg krakend, en met een hoop distortion.
Dit heb ik niet elke keer als ik het spel opstart.
Als ik even met de windows geluids-instellingen klooi (de wave en de master lager dan max zetten) heeft dat SOMS effect, meestal niet.
Ik heb de nieuwste versie, 436, game of the year edition (was voor een prikkie bij bart smit :) )

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?
Ik zou dolgraag de search gebruiken, maar die is zooooooo crappy, daar kom je nergens mee.
Alvast bedankt !

edit:

Ik heb windows XP Pro (zonder SP1) en een Creative SB Live! 1024 value geluidskaart, msi kt7t pro turbo2 mainboard, met een Via chipset (kt133a)

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
xp + eax geeft met UT en soortgelijken (Mobile forces...) een krakend geluid. maar dan zou je alles kut moeten horen, en niet alleen je eigen geluid :?. er is een eax patch van creative himself. zou je ff moeten zoeken