[html] Netscape 4.7 > tabellen

Pagina: 1
Acties:

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probleem: Mijn nieuwe layoutje werkt wél in IE6 en Mozilla (die nieuwe), maar niet in Netscape 4.7 (en opera, maar dat boeit niet). Netscape 4.7 boeit echter wél; mijn bibliotheek heeft het nog o.a.

Probleem is dat netscape alle tabellen symetrisch-achtig maakt. Ligt dit aan de width="*"? want volgens mij heb ik verder geen (voor netscape) onbegrijpelijke tags gebruikt, en een asterisk als waarde kom ik ook niet tegen op een vrij goede site als deze. Een vaste waarde wil ik niet nemen.

voorbeeld: http://zopp.nl/xample
met border="1" (structuur overzichtelijker): http://zopp.nl/xample/2.htm

Iemand een oplossing/verklaring?

Verwijderd

<width="100%"> i.pv. <width="*"> ? Ik dacht dat dat de oplossing was.

(Ik kan hier ff niet testen want NS 4.7 heeft ff kuren en geen zin om te rebooten zo vlak voor het weekend :) )

• Blaise
  • Niet online
dat werkt niet in netscape 4.7, en dan screw je ook gelijk de layout voor IE en mozilla.

Verwijderd

<td width="*"> doet hetzelfde als <td>

Hij snapt het sterretje niet, dus slaat hij het hele attribuut maar over; dat * wordt alleen bij <frameset rows="20,*,20"> gebruikt. Width bij TD kent alleen pixels of percentage (met % erachter).

Als je nu eens naar andere sites kijkt; www.2opreis.com doet het bijv. ook in Netscape...

• Blaise
  • Niet online
Hij heeft wel zo'n irritant 3px randje bovenaan, maar daar is nix aan te doen zeker...?

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
als je bedoelt dat de bovenkant van die tabel niet tegen de bovenkant van de browser aan komt moet je dit in je stylesheet zetten geloof ik:
body {
margin-top: 0px;
}

• Blaise
  • Niet online
nee, het is een gesimuleerd randje bij een tabel.

Maar ik heb intussen officieel doei gezegd tegen NS4.
Moeilijk afscheid, maar misschien zien we elkaar ooit terug.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Waarom boeit Opera niet?
Het is echt een heel fijne browser hoor, en helemaal niet moeilijk er een site in te laten werken.

En volgens mij gebruiken ook veel meer mensen het dan in de statistieken staat, omdat Opera zich standaard identificeert als MSIE, en dus grotendeels wordt geteld als MSIE.

• Blaise
  • Niet online
Een browser die geen DOM ondersteunt boycot ik.
Beetje opscheppen over dat ze het snelste zijn...

Verwijderd

Blaise schreef op 12 oktober 2002 @ 18:10:
Een browser die geen DOM ondersteunt boycot ik.
Beetje opscheppen over dat ze het snelste zijn...
and NS 4.7 is God's gift to mankind then? ;)
ik zou zeggen dikke vinger, both of ya :P

maarreuh heb je m al door de w3cvalidator gehaalt?
http://validator.w3.org/

offtopic:
wel n whack design, doet me denken aan mn Grafisch Rekenmachine :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2002 18:31 . Reden: complimentje bijgevoegd :) ]

• Blaise
  • Niet online
Door die validator halen heeft niet echt zin, daarkomt bla uit die ik al weet, en daardoor gaat het niet spontaan werken in netscape 4...
(Bgcolor = afkeurd... so? het werkt nog steeds :+)
Pagina: 1