Toon posts:

Scanner reageert niet meer na crash.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dis wel een heel vaag iets. Ik was een plaatje aan het scannen en toen zag ik dat de resolutie ineens op 1200dpi stond... Ik vroeg me al af waarom 't zolang duurde. Ik overtuigd van het feit dat meer als 300dpi geen zin heeft voor de printer wilde dus meteen aborten die hap. Zo gezegd zo gedaan. Windows 2000 werkt wel mee als je iets NU wilt stoppen.
Alleen toen bleef de lamp van de scanner halverwege staan. Na diverse malen de scanner aan en uit te hebben gezet en de PC opnieuw te hebben opgestart staat de lamp nog steeds op deze plaats en zegt de PC nog steeds dat de scanner niet geïnitialieerd kan worden. :( :'(
Wie weet er een oplossing voor dit probleem?
Mijn scanner is een Mustek 600EB.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zoiets had ik ook wel es.. maar na een paar keer mn twain-programma te starten ging de lamp ineens weer terug en deed ie het weer..

beetje vaag..

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Das het stomme met al die goedkope scanners. Die hebben helemaal geen logica aan boord. Als de PC middels een LPT/SCSI/USB poort tegen dat ding zegt ga 12 CM naar links dan zal die ze best doen om dat te doen ook al staat ie 3 cm van de linkerkant af. Je kan op die manier heel goed je scanner slopen. Dit is alleen wel vaag omdat je het scanproces gewoon zomaar afgebroken heb.

Heeft ie geen reset ofzo???? Misschien dat een frisse installatie van iig alle drivers zin heeft. Mijn printer deed het ook een keer niet. Hij kon niet gevonden worden en dit wilde niet werken en dat niet. Ook een herinstallatie niet. Totdat ik alle overige Windows DLL's ging checken. Bleek er eentje een beetje 'kapot' te zijn.