Gister was ik UT2003 aan het spelen en ging het ineens ontzettend schokken (lees: <5 fps). Dus ik dacht zeker weer een te hete CPU. Komt omdat mijn huidige koeler erg brak is. Dus ik ging ff kijken hoe heet ie was: 83 graden.
Dat vond ik toch wat te heet. Ik had nog een Arctic Silver Cooler liggen die het niet deed op mijn PC, RPM te laag ofzo. Had ik al eens een topic over geopend.
Maar omdat ik het gewoon nog eens wou proberen heb ik die cooler gemonteerd. PC aangezet: niks, compleet niks. Geen eens een beepje.
Erg vreemd. Oude koeler (Smartcooler) er terug opgezet en PC gaat weer vrolijk aan.
Dacht ik!
Toen kreeg ik na 1 minuutje een melding in DOS die erg lijkt op dit: (uit mijn hoofd)
====== EXCEPTION =======
cr1=3434 cr2=4545 cr3=4455
Ofzoiets...
Heel eng dus. Ik dacht dat mijn CPU (XP 1600+) overleden was.
Ik reset de PC en hij komt niet eens voorbij het BIOS...
Maar vandaag na een nachtje rust te hebben gehad blijft mijn PC weer stabiel aan voor bijna een half uur nu al (ik typ er nu dit bericht op).
Mijn vraag: kan een CPU voor een DEEL kapot zijn en dan nog wel functioneren?
Of gaat een PC sowieso helemaal niet meer aan als een CPU kapot is?
Nog een vraag: is een CPU die maandenlang meer dan 75 en soms 80 graden is geweest kwetsbaarder voor montage van koelers? Je moet tenslotte erg hard douwen wil je een koeler los/erop krijgen...
Lang verhaal, ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven
(specs zie signature)
Dat vond ik toch wat te heet. Ik had nog een Arctic Silver Cooler liggen die het niet deed op mijn PC, RPM te laag ofzo. Had ik al eens een topic over geopend.
Maar omdat ik het gewoon nog eens wou proberen heb ik die cooler gemonteerd. PC aangezet: niks, compleet niks. Geen eens een beepje.
Erg vreemd. Oude koeler (Smartcooler) er terug opgezet en PC gaat weer vrolijk aan.
Dacht ik!
Toen kreeg ik na 1 minuutje een melding in DOS die erg lijkt op dit: (uit mijn hoofd)
====== EXCEPTION =======
cr1=3434 cr2=4545 cr3=4455
Ofzoiets...
Heel eng dus. Ik dacht dat mijn CPU (XP 1600+) overleden was.
Ik reset de PC en hij komt niet eens voorbij het BIOS...
Maar vandaag na een nachtje rust te hebben gehad blijft mijn PC weer stabiel aan voor bijna een half uur nu al (ik typ er nu dit bericht op).
Mijn vraag: kan een CPU voor een DEEL kapot zijn en dan nog wel functioneren?
Of gaat een PC sowieso helemaal niet meer aan als een CPU kapot is?
Nog een vraag: is een CPU die maandenlang meer dan 75 en soms 80 graden is geweest kwetsbaarder voor montage van koelers? Je moet tenslotte erg hard douwen wil je een koeler los/erop krijgen...
Lang verhaal, ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven
(specs zie signature)
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)