Toon posts:

[NT4.0] Login Script mogelijk en hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Een klasgenoot van mij en ik zitten al een tijdje te kloten met zijn server maar het wil niet echt vlotten. Hij wil dat hij zijn Servertje dat op NT 4.0 Server draait opstart zonder enige apparatuur erin zoals een monitor toetsenbord en muis.

Nu komen we alleen niet om het geval dat we elke keer moeten inloggen in het begin. Zou het mogelijk zijn om dit in NT uit te zetten of zijn er ergens inlog scripts te verkrijgen die ons die kunnen vermakkelijken.

Bijvoorbaad Dank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je wilt automatisch inloggen :?

De allereerste hit bij [google=autologon nt4] geeft
Enabling autologon is done by modifying a few keys in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\

AutoAdminLogon = 1
DefaultDomainName = [Domain name]
DefaultUserName = [User name]
DefaultPassword = [Password]
Of het voor NT4server ook werkt weet ik niet zeker, lijkt me wel. Ik zou alleen niet weten waarom je zou willen inloggen op een server. Alles wat je op een server wilt draaien zijn toch services.

Een login script is iets heel anders trouwens ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

De services kunnen toch al draaien voordat je inlogt??

Maar waarom geen keyboard en monitor erop??
Als je eens iets moet doen moet dat met een client app.
Is dit wat je wil??

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waarom zou je moeten inloggen ?
In principe draait de server vanaf het moment dat je het ctrl/alt/del schermpje ziet.

Zonder toetsenbord kun je iig niet inloggen bij mijn weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is nodig omdat de server door desbetrefende redenene snachts als de "normale"mensen slapen uitmoet en hij wil niet veel moeite doen om hem aan te krijgen.

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Als je er niet veel moeite voor wilt doen ben ik toch bijzonder benieuwd wat je met een server wil die je iedere nacht uitzet. Maar ok, hoe dan ook, op een fatsoenlijk ingerichte nt4 server hoef je nooit in te loggen, het starten tot het control-alt-del scherm volstaat.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

OK, met de utility TweakUI, moet je een aardig eindje kunnen komen. Deze kun je gewoon bij MicroSoft wegtrekken.... Sterker nog, volgens mij staat deze gewoon in de t.net meuktracker...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

een toetsen moet erin zitten anders werkt het zowieso niet... als je met een of ander remote tooltje het scherm wil overnemen zal je ook een muis erin moeten douwen anders werkt dat ook niet...

en alle services worden wel gestart zonder in te loggen alleen voorgrond applicaties (user apps) zullen niet geladen worden maar daar zijn weer deamon tools voor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 16:49:
een toetsen moet erin zitten anders werkt het zowieso niet... als je met een of ander remote tooltje het scherm wil overnemen zal je ook een muis erin moeten douwen anders werkt dat ook niet...

en alle services worden wel gestart zonder in te loggen alleen voorgrond applicaties (user apps) zullen niet geladen worden maar daar zijn weer deamon tools voor :)
Ik heb hier thuis 2 oude IBM PC'tjes staan, waarbij ik in het BIOS in kan stellen, dat hij werkt zonder tb, muis, monitor en diskettestation. Zal wel niet bij alle PC's kunnen, maar het kan dus wel.

Ik wil niet beweren, dat het nou zo handig is hoor. Ik gebruik gewoon een tb, muis, VGA-splitter.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 16:49:
/onzin :P

Dacht je dat alle ISP's aan elke server een toetsenbord en muis hadden hangen om hem vervolgens remote te gaan bedienen? Of dat ze bij elk klein probleempje ven hun bureau weglopen deur door, trap af, gang door, deur door, trap af, toegangscontrole intikken, deur door, server opzoeken, kast open, monitor aanplug...

...

Nee, ik ook niet. :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Persoonlijk ga ik voor het keyword Raritan. Maar ook Tivoli is wel erg handig (goed voor zitvlees kweken).

Volgens mij geeft de topicstarter aan wel op te kunnen starten e.d. Alleen de logon procedure ging nog niet.
Nou met TweakUI kan hij uit de voeten. Tenminste, dat lijkt mij. Itsasimple... ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BreadFan schreef op 11 oktober 2002 @ 18:13:
[...]

/onzin :P

Dacht je dat alle ISP's aan elke server een toetsenbord en muis hadden hangen om hem vervolgens remote te gaan bedienen? Of dat ze bij elk klein probleempje ven hun bureau weglopen deur door, trap af, gang door, deur door, trap af, toegangscontrole intikken, deur door, server opzoeken, kast open, monitor aanplug...

...

Nee, ik ook niet. :)
daarom hangen zie die dingen ook aan een KVM switch waar dus gewoon een keyboard en muis opzitten :z

maar goed er zijn ook hele kleine kastjes te krijg welke je op je server kan aansluiten waardoor de pc 'denkt' dat er een keyboard aan zit en das dan weer ideaal voor pc's welke niet willen doorstarten doordat er geen key/muis aanzit

A wise man's life is based around fuck you

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan heeft het idee dat ie niet helemaal werd begrepen :P

Maar ik denk dat hetgeen de topicstarter wil ook heel goed met KiXtart kan. En daar zijn hele mooie editors voor te downloaden (gratis).
Pagina: 1