Als ik mn mandrake ica client start, dan komen al die berichten in beeld. Starting blah blah... Ik heb nu een mooi bootsplash schermpje gemaakt, en kwil dus alleen die progress bar zien en niet die meldingen. Moet ik denken aan een kernel parameter? (append=quiet werkt niet) Of is het echt een bootsplash optie?
Verwijderd
Ik ben van mening dat dit nuttige informatie is, maar wie ben ik om over jouw deskundigheid te oordelen? Je vraag is wel enigzins ambigu. Ben je op zoek naar een manier om de rc.d-scripts te smoren of zoek je een oplossing om de kernel messages te onderdrukken?
N.B. De kernel kan geen invloed uitoefenen op de uitvoer van de scripts.
N.B. De kernel kan geen invloed uitoefenen op de uitvoer van de scripts.
Je hebt gelijk, tzijn gewoon die rc.d script meldingen volgens mij. Das niet zo moeilijk om die weg te krijgen. Maar ook mn kernel meldingen gaan niet weg met append=quiet. Hij zegt nog steeds Starting Linux Mandrake... , press I for interactive mode. Dat krijg ik alleen weg als ik console=null gebruik, maar dan gaat mn progress bar ook niet lopen.
Dat zijn de meldingen van de initscripts. Hiervoor komen de kernelmessages. Als je die niet gezien hebt, dan heeft de quiet optie dus wel gewerkt.Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 17:06:
Je hebt gelijk, tzijn gewoon die rc.d script meldingen volgens mij. Das niet zo moeilijk om die weg te krijgen. Maar ook mn kernel meldingen gaan niet weg met append=quiet. Hij zegt nog steeds Starting Linux Mandrake... , press I for interactive mode.
Voor de services/initscripts zou ik verder het antwoord niet weten.
Verwijderd
Staat er niet iets in /etc/rc.d/rc.sysinit? Volgens mij staan daar meer dingen in van Mandrake zelf en het zou me niks verbazen als hier ook dingen mbt services instaan.
In rc.sysinit staat het niet en ik kan het ook niet vinden waar die servicemessages dan wel in staanVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 18:23:
Staat er niet iets in /etc/rc.d/rc.sysinit? Volgens mij staan daar meer dingen in van Mandrake zelf en het zou me niks verbazen als hier ook dingen mbt services instaan.
Weet iemand dit?
Verwijderd
Als je nou een bepaalde tekst neemt die wordt getoond bij het opstarten, en je gaat daarmee zoeken in je scripts, is dat geen idee?
grep --recursive <tevindentekst> /etc/rc.d (of waar zie zooi maar staat)
Krijg je vanzelf wel een filetje waar die tekst in staat.. dat pipe je dan naar null of sloop er je provisorisch uit..
Het lijktme dat je daarvoor liefst een switch maakt, zodat je kunt configgen of het al dan niet getoond moet worden. Die constructie -zou- je dan zelfs nog naar mandrake kunnen sturen, misschien is het wat voor volgende releases.
Krijg je vanzelf wel een filetje waar die tekst in staat.. dat pipe je dan naar null of sloop er je provisorisch uit..
Het lijktme dat je daarvoor liefst een switch maakt, zodat je kunt configgen of het al dan niet getoond moet worden. Die constructie -zou- je dan zelfs nog naar mandrake kunnen sturen, misschien is het wat voor volgende releases.
Pagina: 1