Invloed van mobo instellingen op videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, maar wat voor invloed hebben de instellingen van je mobo op je videokaart instellingen?
Bijvoorbeeld als ik het AGP voltage verhoog (kan met sommige mobo's) wordt dan ook het GPU voltage van mijn videokaart hoger? (ik denk van niet aangezien de kaart een eigen voltage regelaar heeft)
En als ik mijn FSB verhoog wordt dan ook de snelheid van mijn GPU/mem verhoogd (denk ik ook van niet)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Met het verhogen van je snelheid van de fsb wordt de agp wel wat sneller maar je core en mem niet. Je GPU voltage wordt volgens mij ook niet hoger. Alleen als ie wat meer nodig heeft dan kun je dat hoger zetten.

Trouwens daar had ik ook een vraag over.

Heeft het bij het oc'en van je videokaart zin om je agp voltage omhoog te doen? Gaat die dan iets verder?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Demo

Demo

Topicstarter
Hmmm, da's een interessante...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Als je je FSB verhogd gaat de communicatie tussen processor, geheugen, pci en AGP sneller... dat is dus prachtig, want dat is al bijna je hele systeem dat sneller wordt...
er kleven wel wat nadelen aan, in geval van slecht geheugen wordt je pc instabiel en heb je steeds craches, of als je agp / pci het niet aankunnen gaat dit ook fout. je kan dus gaan zoeken naar een stabiel max voor jou samenstelling.

ik heb nog nooit gehoord dat pc's ECHTE blijvende schade opliepen door het zachtjes aan herhogen van je FSB.

als je een processor (je AMDtje / intelletje OF processor op je videokaart) meer voltages geeft te eten, dan kunnen ze verder komen...
ALS de voltages een bottelneck vormden, test het uit en je weet het.
hiervan weet ik wel dat als je het teveel doet je zwarte roet plekken kan gaan vinden op je printplaten, en dan heb je je pc vermoord.
het is dus erg belangrijk dat de onderdelen goed gekoelt worden en je pc een flinke airflow (luchtstroom) heeft, en je de temps meet bij idle en bij stressed, dit mag nooit kritiek worden, wat de kritieke temps zijn weet ik niet, maard as altijd wel boven de 50 graden oid.

door de goede airflow zorg je ervoor dat de lucht in je pc niet opwarmt.

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik weet wel wat er gebeurt als ik mijn FSB omhoog gooi, maar ik vraag me dus af of dat dat ook de snelheid van de GPU verhoogt. Ik denk persoonlijk van niet, en dat de GPU een eigen kristal oid heeft om zijn snelheid te bepalen...

Verwijderd

jaah, das een goeie...
ik verwacht niet dat het verhogen van je FSB invloed heeft op je GPU ZELFS, natuurlijk is het wel zo dat deze niet meer (minder) hoeft te wachten op andere componenten, en dus mischien beter kan doorwerken
Pagina: 1