Toon posts:

Website niet overal te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een linux webservertje draaien met daarop een webpage. Dit staat achter een firewall. Als ik thuis zit kan ik de site opvragen. Bij een vriend van mij, dus van buiten de firewall ook geen probleem. Ik zit nu op mijn werk en daar krijg ik in de Internet Explorer dat er geen route is naar betreffend adres. Iemand suggesties. Ik heb al gezocht met google en in hier maar kan niets bruikbaars vinden.

Ik zit te snurken en heb het in AV&H gedumpt, 1000 maal excuses.

Verwijderd

Op de firewall is dus poort 80 geforward naar poort 80 op de webserver in je binnen-net?
Log de connects aan poort 80 van je firewall eens, wellicht dat je daar wijzer van wordt.

Zit je op je werk achter een proxy-server? Kun je de firewall vanaf je werk wel bereiken met bijv. een ping?

Enne.. move naar NT forum?
Edit: Ah :) Dat had je zelf al gevonden.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Sommige providers zoals bijvoorbeeld Chello blokken ook poort 80.
Dus iedereen met Chello kan de webserver zien terwijl mensen met bv xs4all hem weer niet kunnen zien.

Werkt het trouwens ook niet als je een IP adres gebruikt ipv de domeinnaam (dus bv http://jouwipadres) ?

Senile! Senile Oekaki

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Begin eens met een traceroute om te kijken of die server bereikbaar is. Vanuit een DOS-box: tracert <jouw hostnaam of ip adres>

Verwijderd

als je hostname gebruikt kan het ff duren ivm update dns records. probeer eens alleen vi ip te connecten

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>nt

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 11 oktober 2002 @ 14:24:
Sommige providers zoals bijvoorbeeld Chello blokken ook poort 80.
Dus iedereen met Chello kan de webserver zien terwijl mensen met bv xs4all hem weer niet kunnen zien.

Werkt het trouwens ook niet als je een IP adres gebruikt ipv de domeinnaam (dus bv http://jouwipadres) ?
De server loopt wel via Chello, die vriend zit bij Cistron en ziet hem wel. Werk gaat ook via Chello en daar dus niets.

Tevens op naam en op ip adres niets.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:57:
[...]

De server loopt wel via Chello, die vriend zit bij Cistron en ziet hem wel. Werk gaat ook via Chello en daar dus niets.

Tevens op naam en op ip adres niets.
heb je toevallig een proxy server?
wellicht wordt dat geblokt ;)

edit:
mhr-zip schreef op 11 oktober 2002 @ 15:18:
op werk de proxy server van chello in vullen wil ook wel eens helpen.
dat zeg ik toch |:(

kijk of je een proxy server ingesteld heb, zoja haal hem weg, zonee, stel hem in ;)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
op het werk de proxy server van chello in vullen wil ook wel eens helpen. Want ik had ook een webserver draaien en kon degene die dicht bij mij chello hadden (zelfde hub?) wel op me server en de mensen die verder weg chello hadden konden er niet op. En mensen met andere providers konden er wel op. Dit is op gelost door bij degene die verder weg chello had, de chello proxy server in te vullen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval genoeg stof om na te kijken. Ik ga ermee aan de stoei. Via tracert zie ik dat ik op de gateway van werk terecht kom en verder dus time outs.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Ja ik heb dat probleem ook. Om één of andere donkere reden is vanaf overal mijn server bereikbaar. Alleen hier op school (citrix omgeving met 100 compaq evo T20 terminals), niet :(
En dit terwijl hij nu toch wel al meer dan een jaar up is, dus dns-records kan het niet liggen denk'k.

Verwijderd

waarschijnlijk bij beide een goed fw/proxy filter... to check ur dnsrecords... type nslookup www.blabla.ext
Pagina: 1