Ik heb een vervelend probleem met me computer:
Als ik hem aanzet gaan alleen de fans draaien, de powerled en hddled branden continu.
Nou heb ik het op eoa manier wel voor elkaar gekregen dat ie opstart, ik heb de comp gewoon aan laten staan (alleen fans draaiden en led's branden dus) en op een gegeven moment, na zo'n 5 minuten, hoorde ik het welbekende ppfffiiiieeeeeuuuwwww, YES! de HD's begonnen te draaien en het systeem starte normaal op.
Nou heb ik al van alles geprobeerd om de boosdoener te achterhalen en iig weer een mobo te hebben dat voorbij post komt, maar niks helpt:
-alle kaartjes eruit behalve video en dan proberen
-geheugen eruit en maar 1 reepje proberen
-alle IDE devices losgekoppeld
-andere voeding (250 watt)
Nu ik het verhaaltje zo nog eens lees begin ik te vrezen voor mijn moederbord, of zou het toch de voeding zijn (2 maandjes oud), en was de test voeding te licht waardoor het die keer niet werkte
Ook in de search en op google (e.a.) is hierover niks te vinden.
Nog ff me specs:
Mobo: Abit BX133-Raid
Proc: P3 1GHz
Mem: 384 MB (1x 256 + 1x128) pc133 SDRam
Video: Ati Radeon 8500 LE
Sound: Creative SB Live 5.1
HD's: IBM 60GXP 60GB (boot op HPT370 Raid) en een IBM 15.2 GB op IDE2-slave
CD's: Plextor 16/10/40A Brander op IDE1-master en een Pioneer DVD 116 op IDE2-master
FDD: Samsung 3,5"
NIC: Safeway 10/100 Mbit
Voeding: Chieftec HPC-360-202 (360 watt) en de test voeding is een FKI ATX-250 (250 watt)
voor de rest hangt er nog 1 systeemfan in de kast (een Chieftec alu
)
Als ik hem aanzet gaan alleen de fans draaien, de powerled en hddled branden continu.
Nou heb ik het op eoa manier wel voor elkaar gekregen dat ie opstart, ik heb de comp gewoon aan laten staan (alleen fans draaiden en led's branden dus) en op een gegeven moment, na zo'n 5 minuten, hoorde ik het welbekende ppfffiiiieeeeeuuuwwww, YES! de HD's begonnen te draaien en het systeem starte normaal op.
Nou heb ik al van alles geprobeerd om de boosdoener te achterhalen en iig weer een mobo te hebben dat voorbij post komt, maar niks helpt:
-alle kaartjes eruit behalve video en dan proberen
-geheugen eruit en maar 1 reepje proberen
-alle IDE devices losgekoppeld
-andere voeding (250 watt)
Nu ik het verhaaltje zo nog eens lees begin ik te vrezen voor mijn moederbord, of zou het toch de voeding zijn (2 maandjes oud), en was de test voeding te licht waardoor het die keer niet werkte
Ook in de search en op google (e.a.) is hierover niks te vinden.
Nog ff me specs:
Mobo: Abit BX133-Raid
Proc: P3 1GHz
Mem: 384 MB (1x 256 + 1x128) pc133 SDRam
Video: Ati Radeon 8500 LE
Sound: Creative SB Live 5.1
HD's: IBM 60GXP 60GB (boot op HPT370 Raid) en een IBM 15.2 GB op IDE2-slave
CD's: Plextor 16/10/40A Brander op IDE1-master en een Pioneer DVD 116 op IDE2-master
FDD: Samsung 3,5"
NIC: Safeway 10/100 Mbit
Voeding: Chieftec HPC-360-202 (360 watt) en de test voeding is een FKI ATX-250 (250 watt)
voor de rest hangt er nog 1 systeemfan in de kast (een Chieftec alu