Kan Win XP niet installeren --> kan bestand niet kopieren

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05
Hallo allemaal

ik zit met het probleem dat ik Win XP PRO niet kan installeren. Ik heb Win 98SE er opstaan en kies voor upgrade, maar hij installeerd niet.

Nadat hij de installatie in WIndows heeft voorbereid en de PC opnieuw opstart, begint hij de bestanden te kopieren. Al vrij snel komt de foutmelding dat hij een bestand, waarvan ik de naam kwijt ben, niet kan kopieren. Ik krijg drie mogelijkheden; Opnieuw proberen, overslaan of annuleren.

Natuurlijk zijn de laatste twee niet de opties die ik wil. Maar het bestand kan echt niet gekopieerd worden. Kies ik overslaan, dan volgt vrij snel het volgende bestand dat niet gekopieerd kan worden.

Wie helpt mij? Het is een originele CD en heeft het de eerste maal wel goed gedaan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Upgraden is niet aan te raden, zorgt vaak voor problemen.
Check verder of je wel genoeg HD space hebt :)

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19

Arie

One Man Army

Copy anders bijvoorbeeld eerst de gehele I386 directory van CD-ROM naar een partitie op je hard disk en installeer het vanaf daar, dit lost vaak ook zulk soort problemen op.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik heb hetzelfde met een W2kSp3 cdrom die niet autobooting is. Ik moet dan met een Win95 bootcd booten, maar die herkent de indeling van de cd (waar w2k sp3 op staat)niet goed. Het gevolg is dat een aantal bestanden (een stuk of 40) niet gekopieerd kunnen worden van cd naar hd (het is dus een install van CD). Echter, ik gebruik gewoon de negeren optie. Later tijdens de install vraagt w2k vanzelf nogmaals om deze bestanden, maar omdat nu w2k als OS geladen is, wordt de cd wel goed herkent en kan die de bestanden gewoon van dezelfde CD lezen. Mijn advies: gewoon verder gaan. Klik op negeren. Later vraangt XP vanzelf nog een keer om die bestanden. Ik denk dat het gewoon een incompabiliteitsprobleempje is met de indeling tussen w9X en w2k/WXP.

Forza Mucca

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03

Maximus

PhD i.o.

had ik ook bij XP, keil 1 geheugen bankje eruit. Als je er 2 hebt of meer is dat heel prettig nu, dan install je gewoon en plaats je later het bankje geheugen weer terug. Heb ik ook gedaan en nu draai ik weer XP :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• RvL
Das heel leuk, een geheugenbankje eruit gooien, maar dan zit ik zonder :)

Nu de dekens nog...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

RvL Wat heb je nu gedaan met de tip van Arie: Arie in "Kan Win XP niet installeren --> kan best"

Is je CD niet vuil, heb je een andere cd speler geprobeerd :?

Darnaast: geheugen getest op www.memtest86.com :?

Deze is ook handig: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 13-10-2002 20:11 . Reden: typo's aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• RvL
Heb ik geprobeerd, werkte niet. Kopieerde de cd perfect, alleen installeerde niets.
Is je CD niet vuil, heb je een andere cd speler geprobeerd :?
De CD is niet vuil, andere cd-speler werkt ook niet. Andere Win XP pro CD werkte wel. Heb nu alleen de Engelse versie.
Darnaast: geheugen getest op www.memtest86.com :?
Niet geprobeerd. Ik wist overigens ook niet dat er een dergelijke site bestond. Bedankt voor de tip!
Neem ik ter kennisneming aan, reeds bij mijn eerste inloggen lang geleden doorgelezen.

Maar het probleem is opgelost, het lag dus toch aan de cd of installer. Een andere CD werkte wel gewoon.
Dank aan allen

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Dat had ik met de installatie van Windows 2000. Hij kan verschillende bestanden niet kopiëren. Ik heb vervolgens voor overslaan gekozen, drie keer geloof ik, waarna hij gewoon door installeerde. Toen ik later Norton Windokter mijn systeem liet analyseren gaf hij aan dat er bestanden misten. Ik heb deze errors door Windokter laten repareren en na het plaatsen van de Windows 2000 cdrom begon hij alsnog de bestanden over te zetten... Daarna was de foutmelding verdwenen :)

Verwijderd

Ook gehad. Bleek dat 1 geheugen bank rot was, met Win98 wat ik daarvoor draaide nooit geen problemen gehad.
Pagina: 1