[mdk9] mail !! snap er niets van :s

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 07:57
ik heb mdk 9.0 en hier draait Postfix op als MTA. ik heb een tijdgeleden gewerkt met sendmail + hp openmail. op hp openmail maakte ik users aan waar outlook of een ander mail programma mee communiseerd.
dus hoe werkt het nu met postfix?
kan iemand mij dat uitleggen.
bedankt.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
schiet me niet af he maar postfix is toch maar de vervanging voor den sendmail ....?
Moet ge uwe openmail ook niet vervangen door iets .... ?

Because Great minds Think alike

• klbob
ja postfix is een vervanger voor sendmail. maar wat is de vervanger van openmail?? dat weet ik nu net niet

• klbob
misschien is deze vraag duidelijker.
in welk programma maak ik users aan om te kunnen mailen met pop3. het zijn users op windows machines.

Verwijderd

unix/linux users aanmaken mischien ;)

Verwijderd

dat is afhankelijk van hoe jouw pop3 daemon users authenticate. Dit kan door middel van PAM (een unix user aanmaken), mysql (een entry toevoegen aan een table) of ldap (same story)

• klbob
ik weet niet hoe de daemon werkt. ik heb postfix draaien en via linuxconf kan ik bij users -> special accounts -> pop accounts een user aan maken. maar in welk programma word dit dan aangemaakt ?
en wat moet er nog meer geinstalleerd worden dan postfix en een mail client?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-05 11:09

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Dat wordt niet in een programma aangemaakt, er wordt dan gewoon een user toegevoegd aan het systeem. Die user heeft ws geen geldige shell, maar kan wel inloggen via pop3.

Daar moet je dan weer een pop3-server voor draaien, zoals ipop3d of qpopper.

• klbob
dus ik draai postfix (voor lokale mail op de pc zelf?) en ipop3 voor mail van clients op het lan?
Pagina: 1