Chello is cool SPECS (in aanbouw..)
iemand diehem ook heeft, en weet hoe de firewall uitgezet kan worden?
Pleass ik heb gauw een oplossing nodig
Dus dan heb je alleen problemen met NAT, maar wat zijn je problemen precies ? Misschien heb je namelijk wel de verkeerde poorten geforward oid.
Als je met msn bestanden wil versturen, wens ik je veel succes. Ik ken namelijk nog niemand die dat ook werkelijk gelukt is met NAT.
Verwijderd
In irc zelf krijg ik wel eens deze melding:
Server Notice: This server is using an alternate server method, please make sure your DCC Server is active and set to port 80. /dccserver +sc on 80. This is a mIRC command.
Normaal typte ik dat dan in, en kon ik wel met die gene communiceren, maar dat lukt nu opeens niet meer..
Er zit toch echt een firewall in, maar als ik bij NAT wat in moet stellen zou ik niet weten wat..
Ik snap niet eens waardat NAT eigenlijk voor staat..
Kannik niet zonder NAT werken, of heb ik dan nogsteeds een firewall op men modem zitten??
Is er eigenlijk wel iemand die het voor elkaar heeft gekregen om te gamen via internet achter een router?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Hoe schakel je de firewall uit?
- met NAT (en dus de Router-functie ingeschakeld) kun je 1 PC in de DMZ zone plaatsen... de rest van de pc's zit achter de firewall, die in de DMZ-zone niet
- zet de Router-functie UIT en dus de Bridge-functie AAN (je kunt dan nog 1 PC/ander apparaat aansluiten). De E-Tech is dan puur een modem en geeft alles aan 1 poort door. Als je hierachter een PC aansluit die als (NAT/)router fungeert, kun je ervoor kiezen hier wel of geen firewall te installeren...
Of je kunt op deze poort een andere router die wel Messenger/ICQ etc. ondersteund (hoor ik hier de term UPnP vallen?). Je kunt evt. ook Smoothwall op deze PC installeren. Met een speciale config lukt een en ander wel (zie de Smoothwall-topics hierover).
Wat bereft mijn ervaringen:
- helaas MSN (filetransfer, video/voice) werkt NIET. Per email is dat ook door E-
Tech bevestigd, echter ze zijn wel met een nieuwe firmware bezig...
- spellen werken prima. Ik host af en toe BattleField1942. Gewoon poorten mappen in "Virtual server". Andere spellen kan ik als client ook prima spelen.
Voor TeamSpeak en RogerWilco moest ik ook poorten mappen en dat ging ook prima.
Zou niet weten hoe ik dat moet doen, want ik zit nu nite bij back2earth (ik ben probleem via msn met hem aan het oplossen)Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:48:
- met NAT (en dus de Router-functie ingeschakeld) kun je 1 PC in de DMZ zone plaatsen... de rest van de pc's zit achter de firewall, die in de DMZ-zone niet
Er komt maar 1 pc op, dus een smoothwall heeft niet veel nut, zonealarm wordt wel gebruikt- zet de Router-functie UIT en dus de Bridge-functie AAN (je kunt dan nog 1 PC/ander apparaat aansluiten). De E-Tech is dan puur een modem en geeft alles aan 1 poort door. Als je hierachter een PC aansluit die als (NAT/)router fungeert, kun je ervoor kiezen hier wel of geen firewall te installeren...
Of je kunt op deze poort een andere router die wel Messenger/ICQ etc. ondersteund (hoor ik hier de term UPnP vallen?). Je kunt evt. ook Smoothwall op deze PC installeren. Met een speciale config lukt een en ander wel (zie de Smoothwall-topics hierover).
Ja van MSN wist ik (in msn messenger 5 zou het opgelost zijn)Wat bereft mijn ervaringen:
- helaas MSN (filetransfer, video/voice) werkt NIET. Per email is dat ook door E-
Tech bevestigd, echter ze zijn wel met een nieuwe firmware bezig...
- spellen werken prima. Ik host af en toe BattleField1942. Gewoon poorten mappen in "Virtual server". Andere spellen kan ik als client ook prima spelen.
Poorten mappen in Virtual server waren we ook al uit. Maar moeten die dan als Public of Private (lijkt me haast public)
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
JEUH Hiermee is het gelukt, ik kan weer games hosten- zet de Router-functie UIT en dus de Bridge-functie AAN (je kunt dan nog 1 PC/ander apparaat aansluiten). De E-Tech is dan puur een modem en geeft alles aan 1 poort door. Als je hierachter een PC aansluit die als (NAT/)router fungeert, kun je ervoor kiezen hier wel of geen firewall te installeren...
Dat via bridged ging helaas niet, maar ik ben via dit ook harstikke blij!!
Alleen dit vraagje nog:- spellen werken prima. Ik host af en toe BattleField1942. Gewoon poorten mappen in "Virtual server". Andere spellen kan ik als client ook prima spelen.
Alsk bij virtual server kijk, dan moetik paar vage dingen invullen, nl het volgende:
ID
Public Port
Private Port
Port Type
Host IP Address
Nou hebk geen idee waar die private poort en public poort voor stana, en wat en hoe ik er poorten mee open kan zetten..
A little help please?
In elk geval al 10.000x bedankt voor het oplossen van men firewall probleem
Verwijderd
ID: is gewoon een volgnummer voor het aantal portmappingsback2earth schreef op 11 oktober 2002 @ 21:30:
[...]
Alleen dit vraagje nog:
Alsk bij virtual server kijk, dan moetik paar vage dingen invullen, nl het volgende:
ID
Public Port
Private Port
Port Type
Host IP Address
Nou hebk geen idee waar die private poort en public poort voor stana, en wat en hoe ik er poorten mee open kan zetten..
A little help please?
In elk geval al 10.000x bedankt voor het oplossen van men firewall probleem
Public Port: de poort welke anderen bij jou via de router/je externe IP binnenkomen
Private Port: de poort op je LOKALE PC
Port type: TCP of UDP, afhankelijk van welke service/software je gaat draaien (raadpleeg de bijbehorende readme/manual/etc...)
Host IP adress: het (interne) IP van je PC waar je de poort naartoe mapt
Via de Private Port kun je dus een andere poort instellen dan welke die van buitenaf beschikbaar is.
Voorbeeld FTP-server:
Public Port: 20 en 21 (zichtbaar voor anderen op externe IP bijv. 62.216.x.x.)
Private Port: 14500 en 14600 (meestal gewoon 20 en 21, maar dit is een voorbeeld)
Port type: TCP
Host IP: bijvoorbeeld 10.0.0.10 (waar je dus de FTP-server hebt draaien op poorten 14500 en 14600...)
Voorbeeld WWW-server:
Public Port: 80
Private Port: 12300 (ik noem maar wat...)
Port type: TCP
Host IP-adres: 10.0.0.100
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2002 22:44 . Reden: ..more ]