Toon posts:

Socket-A koeler-pinnetje afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord met een Socket-A waarvan er een pinnetje is afgebroken. :( Het gaat om het pinnetje waar de koeler mee vast klemt: de middelste dus.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/psdekkers/SocketAPinnetje.jpg

Zijn er koelers die de buitenste twee pinnetjes kunnen gebruiken in plaats van de middelste? Ik heb al seconde-lijm geprobeerd, wat op zich wel lijkt te werken, maar daar durf ik toch niet hard op te vertrouwen. :/

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Talon

Booooom !

Er zijn heeeel veel koelers die zonder dat nokje kunnen ...
De Zalman C5100 gebruikt de nokjes zelfs helemaal niet ...
Dus een beetje zoekwerk zal je toch veel leuke coolers opleveren.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou inderdaad niet vertrouwen op superlijm. Het kan jaren goedgaan, maar ALS het afbreekt.....
Ik had laatst een Arctic Cooler in mijn handen, en die maakte gebruik van alle 6 de nokjes aan de socket voor bevestiging.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Secondenlijm gaat die grote kracht echt niet lang houden hoor (ik neem aan dat je bedoelt het pinnetje weer terug lijmen en de koeler er op :?).
En er zijn ook veel koelers tegenwoordig die de gaten naast de socket gebruiken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
je hebt 2 mogleijkheden:
- Een koeler kopen in de gaten rondom de socket wordt vastgezet.
- Een koeler kopen met een klem die om alle 3 nokjes valt.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Wow - moet je die Zalman C5100 dan vastschroeven ofzo? (Ik heb even gekeken op www.mycom.nl naar koelers, en daar zag ik hem toevallig staan (plaatje, that is)...)

Overigens wel een beetje een dure koeler - het gaat maar om een Athlon 1000, maar het is wel een oplossing :-P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, die koelers zijn er :)

Check gewoon de websites van de koelerfabrikanten voor zulke koelers. Daarnaast kun je natuurlijk ook [google=cooler review]..

Dicht, omdat dit wel vaker terug te vinden is en de keuze van een koeler geheel aan jou is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.