Toon posts:

Abit Be6-II niet aan te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een Abit BE6-II gekocht met daarop een Pentium III 450Mhz. 1x 128 mb geheugen erin en starten dacht ik. Mooi niet, ding geeft geen beeld. Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

CMOS clear (wel 10 x)
ander geheugen (2x)

Alle jumpers tot zover aanwezig staan goed, en de dipswitches staan op off. De fans gaan wel draaien. Met pc-speaker eraan, geen geluid. Wat is er aan de hand?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat voor voeding gebruik je? Haal anders ff de voeding uit stopcontact en druk de powerknop eens in, dan ontlaad je eventuele spanningen. Dan stekker er weerin en nog eens proberen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

wat voor'n videokaart? doe eens de rest van de specs

Verwijderd

Topicstarter
ohja... videokaart:

Eerst een AGP ding die werkt op mijn eigen compu (8mb Intel 740 zo'n slome), daarna getest met een PCI-kaart. Ook hetzelfde geval. Voeding is 350W, die normaal gebruikt wordt op een AMD XP1900 dus die werkt perfect. Kaart is ook getest. Geheugen ook.

Verwijderd

ik vrees mobo stuk.... wat voor'n geheugen is het? hoeveel MB/hoeveel chips?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
geen piepjes = moederbord dood (volgens mn handleiding:P)

Wat ook kan is dat je moederbord ergens de kast aanraakt en er zo sluiting is, haal gewoon dat ding er es uit en leg em op een paar kranten ofzo

dan ook nog geen leven/piepjes is einde verhaal vrees ik:(

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Weet je zeker dat het bordje vantevoren wel werkte, tja de BE6-II wil soms nog wel eens een raar bordje zijn, een paar dingetjes die ik me kan herinneren:

1) hij start niet op als je een pci kaart hebt zitten in het slot dat gedeelt wordt met die extra IDE controller (als hij uitstaat wel maar bios default is aan)
2) Het is nog een heel gedoe om uiteindelijk je windows instalatie goed draaiend te krijgen op die extra (snellere) controller (na een keer weet je het wel ;) )
3) ventilator aangesloten op de eerste aansluiting (bios default is namelijk dat die waarde 1 moet zijn)
4) als je hem aan de gang krijgt meteen die bios flashen naar de laatste versie (inclusief die Highpoint controller)

veel geluk verder, het is echt een fantastisch bordje dat op dit moment goed dienst doet bij mn broertje met een 500e @ 700 (140*5) en een TI4200 (3dmark2k1 6000) :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij ligt op de vloerbedekking. Volledig vrij van staal of zoiets dergelijks. Geheugen is

128mb 32*4
128mb 16*8
256mb 32*4

Nou even snel nog iemand die dit bevestigd dat ie dood is en ik breng hem terug... :(

Verwijderd

Topicstarter
Er zit helemaal niks aan, behalve een videokaart, vantevoren getest. Ventilator is aangesloten op CPU-0fan (dat heb ik ooit al een keer eerder gehad ;) )

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:54:
nee, hij ligt op de vloerbedekking. Volledig vrij van staal of zoiets dergelijks. Geheugen is

128mb 32*4
128mb 16*8
256mb 32*4

Nou even snel nog iemand die dit bevestigd dat ie dood is en ik breng hem terug... :(
Weet je wel zeker dat de CPU oke is, kan ook nog dat deze naar de haaien is.
Ik weet niet meer uit mn hoofd alle piep codes voor de be6-II maar ik dacht me te kunnen herinneren dat als de cpu dood was hij ook geen geluid maakte.
Maar als ik dalijk thuis ben zal ik het wel eens nakijken (moet nog ergens die handleiding hebben liggen)

ohja is je pc speaker niet kapot :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check ook dit topic: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! , met name de link naar de Hangen en opstartproblemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Moederbord is alweer weg ik vertrouwde het niet. Wel jammer is een goed bordje, volgens reviews. Thnx voor help

Verwijderd

Is ook een goed bordje, heb er jaren mee gedaan. Was je geheugen wel OK? Daar is het bij mij een keer op fout gegaan.
Pagina: 1