Ik wil op het moederbord van m'n vader een pIII 600 zetten, het probleem is, dat het moederbord uit ref1.7 is... ik dus zoeken op de site van gigabyte, en kijken tot welke processor dit moederbord mee wil werken. Dat is dus niet ver, er zit nu een PII 400 in, en dat is geloof ik ook het hoogste wat hij (zonder bios upgrade) aankan.
Nu ben ik dus naar bios upgrades gaan zoeken op die site, en alleen bij ref. 2.0(a) staat een bios upgrade die pIII's ondersteunt.
In de Faq op de gigabyte website (klik) staat niet op of ik nu hogere revisie bios upgrades kan gebruiken op oudere (lijkt mij ook totaal niet mogelijk).
Bij de bios'en van gigabyte (klik) staat:
voor de rest heeft de search van got mij ook niet echt veel wijzer gemaakt:
Gigabyte 6BXC Rev 1.7 met PIII? <-- dit zoek ik dus, alleen is deze meneer niet echt gaan zoeken
Revisie
Bios upgrade
Bios revisie
ga-6bxc
iemand een idee hoe en wat ik nu verder kan doen?
bvd
Nu ben ik dus naar bios upgrades gaan zoeken op die site, en alleen bij ref. 2.0(a) staat een bios upgrade die pIII's ondersteunt.
In de Faq op de gigabyte website (klik) staat niet op of ik nu hogere revisie bios upgrades kan gebruiken op oudere (lijkt mij ook totaal niet mogelijk).
Bij de bios'en van gigabyte (klik) staat:
daaruit maak ik op dat alleen moederborden met revisie nummer 2.0A en erboven de nieuwere celeron's en p3's aankunnen (fc-pga). toch?File Name BIOS Version
(Date)
Version Description
6bxc_f4c.zip F4c (Beta)
(Jan. 22, 2002)
1. The system cannot auto turn off under Windows XP
2. Support Celeron 533A to 700 CPU(FC-PGA). (PCB revision : 2.0A or above)
3. Support 75GB HDD
4. Added IR device under Win98 win2000.
5. remove "MMX" string at celeron CPU.
voor de rest heeft de search van got mij ook niet echt veel wijzer gemaakt:
Gigabyte 6BXC Rev 1.7 met PIII? <-- dit zoek ik dus, alleen is deze meneer niet echt gaan zoeken
Revisie
Bios upgrade
Bios revisie
ga-6bxc
iemand een idee hoe en wat ik nu verder kan doen?
bvd
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470