[GA-6BXC] problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik wil op het moederbord van m'n vader een pIII 600 zetten, het probleem is, dat het moederbord uit ref1.7 is... ik dus zoeken op de site van gigabyte, en kijken tot welke processor dit moederbord mee wil werken. Dat is dus niet ver, er zit nu een PII 400 in, en dat is geloof ik ook het hoogste wat hij (zonder bios upgrade) aankan.
Nu ben ik dus naar bios upgrades gaan zoeken op die site, en alleen bij ref. 2.0(a) staat een bios upgrade die pIII's ondersteunt.
In de Faq op de gigabyte website (klik) staat niet op of ik nu hogere revisie bios upgrades kan gebruiken op oudere (lijkt mij ook totaal niet mogelijk).
Bij de bios'en van gigabyte (klik) staat:
File Name BIOS Version
(Date)
Version Description
6bxc_f4c.zip F4c (Beta)
(Jan. 22, 2002)
1. The system cannot auto turn off under Windows XP
2. Support Celeron 533A to 700 CPU(FC-PGA). (PCB revision : 2.0A or above)
3. Support 75GB HDD
4. Added IR device under Win98 win2000.
5. remove "MMX" string at celeron CPU.
daaruit maak ik op dat alleen moederborden met revisie nummer 2.0A en erboven de nieuwere celeron's en p3's aankunnen (fc-pga). toch? :?

voor de rest heeft de search van got mij ook niet echt veel wijzer gemaakt:

Gigabyte 6BXC Rev 1.7 met PIII? <-- dit zoek ik dus, alleen is deze meneer niet echt gaan zoeken :)
Revisie
Bios upgrade
Bios revisie
ga-6bxc

iemand een idee hoe en wat ik nu verder kan doen?
bvd :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je gelijk hebt en dat het niet kan met rev 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Daar is mijn pa vast niet blij mee :)
want op een PII 400 ga ik echt geen w2k / xp installeren, dat zal echt niet lekker lopen.. en w98 is niet stabiel, dus dat is ook geen pretje voor hem.

nouja, iig bedankt voor je bevestiging :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een p2-400 zal w2k wel draaien hoor. Moet dan wel genoeg RAM inzitten. Min. 256 is toch aan te raden.
Zelf draai ik w2k op een celly 366 met 256 mb. Gaat prima voor wat ik doe, inet delen ut servertje spelen voor het netwerk, dpc proxy etc enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
ja, het draait wel, maar of het ook echt lekker draait.. dat is een tweede.. wat ik wel wil, is van win98 afzijn. ik ga gewoon lekker w2k draaien. hij heeft toch 320mb geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Scorperito schreef op 11 oktober 2002 @ 13:15:
ja, het draait wel, maar of het ook echt lekker draait.. dat is een tweede.. wat ik wel wil, is van win98 afzijn. ik ga gewoon lekker w2k draaien. hij heeft toch 320mb geheugen :)
Dat moet wel goed gaan hoor, heb zelf tijden Win2K prof. op een PII 350Mhz met 384mb gedraait en naar volle tevredenheid zolang je je niet aan te moderne spelletjes waagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb dit mobo ook gehad weet alleen niet welke referentie ... maar ik heb er een Celeron 700 @ 874 en een PIII 450 @ 505 op gedraait .
Ik weet bijna 99% zeker dat het wel wil werken :)

Turn it off and on again.

Pagina: 1