[OC] Unlocken XP met lijm+draaddelen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op OCInside staat een unlock methode tegen die ik verder nergens kan vinden:
methode 1 op http://www.ocinside.de/in.../socketa/xp_painting.html

Dit komt hierop neer:
In plaats van het vullen van de gaatjes van de lasercuts, gebruik je voor elk te maken verbinding een draaddeel uit flexibel koperdraad met een beetje geleidende lijm aan het uiteinde en plakt deze vast aan de ene kant van de brug. Dit laat je eventjes drogen en vervolgens plak je het andere uiteinde aan de andere kant van de brug vast. Als het zaakje droog is kun je de draadjes nog even lakken om ze te isoleren... Klinkt simpel en je hoeft niet je lasercuts te vullen ;)

Ik wil dit gaan proberen, maar heeft hier iemand ervaring mee, kritiek of tips o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben van plan om die methode op mij AXP te gaan gebruiken (krijg 'm volgende week binnen :)), dus dan kan ik misschien ervaringen/tips posten...
Wat ik laatst ook tegenkwam: een stukje rubber met geleidende strookjes er in (wordt gebruikt om LCD schermen en printplaten te verbinden) over de bruggen heen plakken. Omdat die strookjes zo dun zijn maken ze geen contact tussen de bruggen onderling (tenzij je het echt scheef doet) maar wel tussen de beide punten van 1 brugje.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar over die methode met zo'n LCD stripje heb ik aleen maar slechte verhalen gehoord (die methode is al wel eerder besproken hier op het forum...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren hier niet speciale stickertjes voor met geleidende banen erop?
FF erop plakken: unlocked, klaar en sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mijn XP is gewoon lekker geunlocked doormiddel van de gevestigde methode en dat werkt perfect. Lasercuts opvullen met secondenlijm. En dan netjes met geleidende zilverlijm de bruggen verbinden. Eerste keer mislukt, tweede keer goed. Bij een vriend van me lukte het in een keer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Heb hier eenmaal een poging gedaan om het op de standaard methode, met zilverlijm dus, te doen maar is helaas niet gelukt. Met het wegschrapen van overige lijm is het allemaal heel onoverzichtelijk geworden, koperen puntjes zie je heel moeiljk, dus denk niet dat het nog gaat lukken hier :(

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over die stickertjes heb ik wel wat kunnen vinden, maar wil vooral weten hoe/of deze methode werkt.
Die geleidende lijm is gewoon verkrijgbaar bij elke willekeurige doe-het-zelf zaak en draaddelen heb ik sowieso wel. Als ik een SMD-soldeerbout zou hebben zou ik ze solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 12:32:
Als ik een SMD-soldeerbout zou hebben zou ik ze solderen...
Als ik een SMD-soldeerbout zou hebben, zou ik ook van alles willen solderen :P

Maar serieus: zo'n stickertje is gewoon een zootje koperdraadjes naast elkaar om die bruggen te verbinden, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je dan zo'n kant en klare unlock sticker kopen?
Misschien een idee om op de Tweakers stand op de HCC dagen te verkopen.
Vorig jaar kon je er al voor 50 gulden je xp laten unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
hmm bestaan er van die kant en klare unlock stickers dan? die wil ik wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

FF een draadje aan de onderkant om twee pennetjes leggen en presto ! Je hebt een geunlockte processor :9 zonder echt fysiek iets te veranderen met lijm o.i.d...

Werkt volgens mij wel pas sinds de XP2200+.. :?

Ik heb dit nu al zo'n twee maanden zitten en het systeem is echt rete-stabiel op een multiplier van 11 i.pv. 13.5 8)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
er bestaan wel setjes :) maar ik mag geen reclame maken
check mijn homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervandamned, je bedoelt: xp unlocking kit?
Hierbij moet je alsnog alles zelf doen. Geen handig stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jong, je kunt beter zon unlocking kitje kopen, dan zon fragtape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn er ook luitjes die goede of slechte ervaringen heeft met de lijm+draaddeel methode? Of handige/bruikbare tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even een heel offtopic vraagje:
Heeft iemand voor mij een URL van een vergelijkingstabel van de warmteproductie van T-Bird/Palomino/T-Bred ? Ik heb deze laatst gezien, maar ik kan hem niet meer vinden :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
eliminator007 schreef op 11 oktober 2002 @ 12:21:
Heb hier eenmaal een poging gedaan om het op de standaard methode, met zilverlijm dus, te doen maar is helaas niet gelukt. Met het wegschrapen van overige lijm is het allemaal heel onoverzichtelijk geworden, koperen puntjes zie je heel moeiljk, dus denk niet dat het nog gaat lukken hier :(
Idem hiero, 1e keer had ik er een XP 1600 van gemaakt ;) 2e keer XP 2000. En
het is nog leuk om te doen ook :)

oeps ik wilde dus Stinger quote ;)
Stinger666 schreef op 11 oktober 2002 @ 12:18:
Mijn XP is gewoon lekker geunlocked doormiddel van de gevestigde methode en dat werkt perfect. Lasercuts opvullen met secondenlijm. En dan netjes met geleidende zilverlijm de bruggen verbinden. Eerste keer mislukt, tweede keer goed. Bij een vriend van me lukte het in een keer. :D

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
ToriHino schreef op 11 oktober 2002 @ 13:15:
FF een draadje aan de onderkant om twee pennetjes leggen en presto ! Je hebt een geunlockte processor :9 zonder echt fysiek iets te veranderen met lijm o.i.d...

Werkt volgens mij wel pas sinds de XP2200+.. :?

Ik heb dit nu al zo'n twee maanden zitten en het systeem is echt rete-stabiel op een multiplier van 11 i.pv. 13.5 8)
Jeps klopt alleen met de Thoroughbred ;)

nieuws: AMD Thoroughbred unlocking middels pin connect

[ Voor 0% gewijzigd door Schiksie op 11-10-2002 16:07 . Reden: link erbij ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Pagina: 1