Heeft mijn PoV kaart een slechte 2d output, of wat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds paar dagen een PoV Geforce Ti 4200 XP.
Nu merk ik dat als ik op hoge resoluties draait met maximale refreshrate (100 Hz) dat het beeld dan niet echt scherp is. Zet ik mijn refreshrate dan lager dan wordt het steeds scherper. Op 65 Hz is het weer echt helemaal scherp.
Is mijn videokaart nou gewoon slecht of kan ik dat instellen?
En heeft iemand ook dit probleem met dezelfde videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Dan heb je zeker deze POV niet... ;)

Je kunt trouwens aan de heatsink zien welke revisie van de kaart je hebt: zit er geen sticker van POV op: oude revisie met slechte 2D. Wel een sticker: verbeterde 2D-filters.

Ik draai die van mij op 1280x960x85 en het beeld is minstens zo scherp als mijn oude Leadtek GF3, die bekend stond om zijn goede 2D.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maaruh zit geen sticker op. Daar baal ik dan behoorlijk van.
Maaruh zitten die filters in de BIOS? Kan ik dan niet gewoon de bios flashen ofzo?
Wat raad je aan dat ik doe.

En waar zit die sticker precies? Echt OP de koelblokkies? Of wel op PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het koelblok... en de filters zijn smdtjes op je PCB

je kan vragen of je hem kan ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
damn.. ja heb net mailtje gestuurd.. ik heb trouwens ff met de nvidia bios editor gekeken wat er allemaal voor info in stond. Dit kwam er uit.

GeForce4 Ti 4200 VGA BIOS X-Series M1
Version 4.25.00.34.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er geen stikker over je hele HSF zit heb je gewoon de eerste rev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Die sticker zit op de heatsink van de core. Je moet even contact opnemen met de importeur.
Dit staat op www.computertotaal.nl over de problemen:
Beeldkwaliteit
Helaas ondervonden we in hogere resoluties problemen met de beeldkwaliteit. Op een eenvoudige, goedkope 17 inch monitor is er niet zoveel aan de hand. U wordt dan meer gehinderd door de beperkingen van de monitor dan die van de videokaart. Bij gebruik van betere monitoren begint de kaart op te spelen. Wij testten met een Philips Brilliance 17A en een IIyama Vision Master Pro 511. In resoluties van 1280x1024 op 85Hz wordt het beeld zo wazig, dat wij deze kaart moeten afraden voor gebruikers van goede monitoren.
Point of View is door ons op de hoogte gebracht van deze tekortkoming.

Nieuwe versie
Hierop is actie ondernomen en we hebben de nieuwe versie van de kaart getest. Daarin zijn de problemen met de beeldkwaliteit opgelost. De verklaring van Bestcom, importeur van de Point of View kaarten: “Wij zijn tot de ontdekking gekomen dat een aantal Point of View Ti-4200XP-kaarten problemen kunnen hebben met de 2D-filter. In hoge resoluties kan het 2D-beeld soms wazig en onduidelijk overkomen. Als u dit probleem heeft, neemt u dan contact op met uw leverancier om de kaart in te ruilen voor een correcte versie. Onze excuses voor de eventuele overlast."
Succes! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh man superbedankt! Vindt echt tof. Was ik zelf niet op gekomen :)
Je bent een schat! :*) Ben weer helemaal blij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zoals in het door Tachyon gequote stukje is genoemd, kun je contact opnemen met je verkoper, deze kan dan de kaart omruilen bij Bestcom (de importeur). Meld er wel even bij dat het om de nieuwe versie gaat die je wil hebben! Mijn 4200XP is ook al omgeruild voor het verbeterde exemplaar, echt een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen in 2d of ook in 3d? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Beeldkwaliteit in 2d, snelheid in 3d (320/700 ipv 310/660 :) )

edit: moet niet liegen, nu 320/720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow das netjes zeg
Pagina: 1