Iemand ervaringen met SONY monitoren in het algemeen en met deze. Ik zit namelijk nogsteeds te twijfelen om deze te kopen of gewoon weer een Iiyama Vision Master Pro 450. Die heb ik nu ook en hij is schitterend op zich, maar ik hoorde dat die SONY net weer een stapje beter is. (Nu denk je vast wrom hou je die Iiyama nou nie lkkr, nou die gaat naar paps als ik binnenkort hele nieuwe zooi in elkaar trek)
Kwam als beste uit een test bij de c't. Heb er zelf ook maar eentje besteld, maar voordat ik die binnen heb, duurt het nog wel ff (traag pc prive project)
Verwijderd
Ja, sinds kort (twee weken) heb ik er ook ééntje op m'n tafel staan, de G400 dus en ik kan je één ding zeggen: ga voor de Sony. Voor mijn aankoop heb ik deze Sony met verschillende pyama's vergeleken, maar de verschillen zijn inderdaad niet erg groot. Uiteindelijk ben ik op diverse reviews afgegaan en mijn aankoop daarop gebaseerd. En tot nu toe heb ik voor die paar honderd gulden extra nog steeds geen spijt gehad!
Nou,
toevallig heb ik er 2 naast elkaar staan en ze zijn inderdaad zeer mooi en scherp. Alleen op 1280x1024 kan de G400 maximaal 85Hz weergeven en dat is best we jammer als je 100Hz gewend ben. Verder zeer aan te raden deze monitor!
toevallig heb ik er 2 naast elkaar staan en ze zijn inderdaad zeer mooi en scherp. Alleen op 1280x1024 kan de G400 maximaal 85Hz weergeven en dat is best we jammer als je 100Hz gewend ben. Verder zeer aan te raden deze monitor!
Ik heb de Sony 200GS (17") ..
Trinitron is een aanrader, superstrak beeld door de 2 horizontale beeldlijnen (ééntje bij de 15")
'k zelf zou wederom voor de trini gaan ...
Trinitron is een aanrader, superstrak beeld door de 2 horizontale beeldlijnen (ééntje bij de 15")
'k zelf zou wederom voor de trini gaan ...
Het scheelt 300 gulden met die Iiyama en dat valt op zich wel. Maar een monitor is toch iets waar je heel de dag met je hoofd tegen aan zit te staren. Dus relaxte monitor is altijd prettig. Dan is mijn keuze wel gemaakt. Bedankt.
Ik heb nu een iiyama Vision Master Pro 450, maar als ik nu een monitor moet/ga aanschaffe, zou ik nu voor de G400 aan. Die vind ik op dit moment het beste beeld geven (overdag en 's avonds!!!)
Ik heb een sony 420GS 19" heerlijk beestje..alles op in te stellen en zo..
en die 2 strepen in beelt vallen amper op joh..
en die 2 strepen in beelt vallen amper op joh..
Verwijderd
IK heb de Sony trinitron 19" Multiscan E400
deze doet het ook prima, maar is volgens mij wel wat minder dan de G400, deze is voor profecioneel gebruik bedoeld.
Alleen denk ik dat het beeld bij mij wel wat scherper kan. Ook merk ik dat lichte(wite)plekken behoorlijk uitstralen, het lijken net spookbeelden, maar dat zal wel aan mijn voodoo3 liggen ik hoop daarom snel aan de geforce3 of de nieuwe ATI radion te komen.
deze doet het ook prima, maar is volgens mij wel wat minder dan de G400, deze is voor profecioneel gebruik bedoeld.
Alleen denk ik dat het beeld bij mij wel wat scherper kan. Ook merk ik dat lichte(wite)plekken behoorlijk uitstralen, het lijken net spookbeelden, maar dat zal wel aan mijn voodoo3 liggen ik hoop daarom snel aan de geforce3 of de nieuwe ATI radion te komen.
Ik heb hem zelf ook besteld, ik krijg hem deze week.
Maar nou hoor ik van verschillende mensen dat de kombinatie van deze minitor met een ATI Radeon kaart wel eens wat probleempjes kan geven in de vorm van een trillend beeld.
Maar daar zal waarschijnlijk wel een fix voor komen (hoop ik).
Maar nou hoor ik van verschillende mensen dat de kombinatie van deze minitor met een ATI Radeon kaart wel eens wat probleempjes kan geven in de vorm van een trillend beeld.
Maar daar zal waarschijnlijk wel een fix voor komen (hoop ik).
Niet op voorraad.
Ben gister even naar de medaimarkt geweest bij mij in me stadje en daar even naar die monitor staan kijken en naar die Iiyama, maar ik moet zeggen dat die Sony toch wat proffesioneler eruit ziet, wat degelijker en perfecte weergave, echt heel strak. Mijn keuze is dus gemaakt Sony CPD-G400 19" 
(waar de mediamarkt toch niet allemaal goed voor kan zijn, enigste zaak die ik ken die 50 dure monitoren opgesteld heeft staan)
(waar de mediamarkt toch niet allemaal goed voor kan zijn, enigste zaak die ik ken die 50 dure monitoren opgesteld heeft staan)
Hoe is het met de geometrische afwijking gesteld? Kan je het beeld goed afstellen met de functies in het OSD? Het schijnt dat de G400 monitoren van sony, niet zo'n goede geometrische eigenschappen hebben.
GREETZ RD
GREETZ RD
Nou daar heb ik ook gelijk mee zitten spelen met die OSD's en dat is ff wennen, want die knop zie je niet die zit namelijk soort van onder de monitor, beetje wennen is dat, maar je kan gewoon alles instellen wat je wilt.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 21:21 schreef RD het volgende:
Hoe is het met de geometrische afwijking gesteld? Kan je het beeld goed afstellen met de functies in het OSD? Het schijnt dat de G400 monitoren van sony, niet zo'n goede geometrische eigenschappen hebben.
GREETZ RD :)[/quote]Als je een echt kaarsrecht beeld wil hebben, moet je volgens mij geluk hebben. Bij dat ding van mij trekt de linkerbovenhoek iets naar buiten, wat met dat OSD-menu niet weg te krijgen is. Het is niet zoveel , maar toch...
Afgezien daarvan is het verder een best beestje, hoor.
Misschien zitten er onder de kap wat draaiknopjes om de boel te regelen. Ik weet het niet.
GREETZ RD :)[/quote]Als je een echt kaarsrecht beeld wil hebben, moet je volgens mij geluk hebben. Bij dat ding van mij trekt de linkerbovenhoek iets naar buiten, wat met dat OSD-menu niet weg te krijgen is. Het is niet zoveel , maar toch...
Afgezien daarvan is het verder een best beestje, hoor.
Misschien zitten er onder de kap wat draaiknopjes om de boel te regelen. Ik weet het niet.
Yep ik ben zelf ook in de weer geweest (heb net de G400), en heb zelf alles redelijk kunnen afstellen wat geometrie betreft en daar ben ik best wel een miereneuker in, ik wil gewoon dat het beeld op de millimeter goed gevuld is.
Alleen gaat de monitor detectie door WinMe een beetje vreemd, als ik em als standaard monitor instel, worden er resoluties tot 2048x1536 weergegeven in het displaymenu, maar dat kan hij toch niet aan?
Verder kan ik bij adapterinstellingen geen refreshrates slecteren, ook niet standaard adapter of optimaal
Als ik hem als plug&play monitor instaleer kan ik geen adapter refreshrate instellen, maar weer wel standaard of optimaal, maar in alle gevallen blijft de refreshrate op 60 hz.
Weet iemand hoe ik dit oplos?
Er zit een ATI Radeon achter met driver 3056.
Alleen gaat de monitor detectie door WinMe een beetje vreemd, als ik em als standaard monitor instel, worden er resoluties tot 2048x1536 weergegeven in het displaymenu, maar dat kan hij toch niet aan?
Verder kan ik bij adapterinstellingen geen refreshrates slecteren, ook niet standaard adapter of optimaal
Als ik hem als plug&play monitor instaleer kan ik geen adapter refreshrate instellen, maar weer wel standaard of optimaal, maar in alle gevallen blijft de refreshrate op 60 hz.
Weet iemand hoe ik dit oplos?
Er zit een ATI Radeon achter met driver 3056.
Niet op voorraad.
Download anders ff powerstrip, kan je ook refresh rate mee omhoogschroeven, dus buiten specs laten draaien, doe ik ook met een sony multiscan 110es van me pa draait 67hz normaal 60hz op 1280*1024
Pagina: 1