Ervaringen wireless USB kits?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:33
Heeft iemand ervaringen met die wireless USB kits waarmee je twee PC's draadloos met elkaar kunt verbinden? Je hebt ze o.a. van Sitecom, Unex, etc.

Ik wil graag een PC die op zolder staat (1 verdieping hoger) graag draadloos met m'n bestaande netwerkje verbinden. Afstand is misschien een meter of 7 door de lucht, maar kabels trekken is nogal lastig :(

Als dit werkt, wil ik dus de PC op zolder draadloos verbinden met m'n server. De server heeft dan weer verbinding via een Draytek-router met ADSL.

De server draait Windows 2000 Advanced Server. Als ik op de server IP forwarding aanzet (kan via een registry setting volgens Microsoft) en ik geef de wireless USB-aansluitingen een IP-adres in een ander subnet dan m'n vaste netwerk, kan ik de PC op zolder dan op internet krijgen? Eventueel door het toevoegen van een statische route? Mijn gevoel zegt dat het moet kunnen, maar ik wil het graag zeker weten :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je zou je server kunnen laten bridgen, zodat je in het zelfde subnet zit, wil je dit niet, dan moet je je server laten routeren. genoeg hierover kan je hier vinden.

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
ja, de search bied wonderen..

zoek maar es op 'netwerk USB wireless'

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17